Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Belastingdienst ... niet leuker en niet makkelijker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1 maand geleden heb ik de voorlopige aangifte 2006 en definitieve aangifte 2005 ingevuld en opgestuurd via Internet. (Vrijwel direct achter elkaar).

Echter lijkt er weer iets fout gegaan te zijn.
Ook in 2005 hebben we een voorlopige teruggaaf gehad (hypotheek).
Dit geef je dus netjes op, op de definitieve aanslag 2005.

Zaterdag (welke dag anders) ontvingen we de bevestiging van de voorlopige teruggaaf 2006: dit klopte precies met wat we hadden ingevuld, maar ze haalden er aan de voorzijde direct weer 'reeds ontvangen bedragen' vanaf. Nu lijken dit de bedragen die we in hadden gevuld bij de definitieve aanslag 2005. Maar ze zijn het niet. Het lijkt er dus op, dat ze iets verkeerd hebben gedaan. We hebben voor de voorlopige teruggaaf 2006 namelijk niets ingevuld voor 'reeds ontvangen bedragen'.

Wat moeten we nu doen? Want nu krijgen we niets terug en kunnen we dus de hypotheek nauwelijks betalen (scheelt toch weer zon 350€).

Over de definitieve aanslag 2005 hebben we nog niets gehoord / ontvangen.
Dus ik weet niet of ik nu al moet bellen / bezwaarschrift moet indienen of nog even moet wachten op de def. aanslag van 2005.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik denk dat opbellen toch wel een heel hoog oplossend vermogen zal hebben in dit geval. ;)

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:41

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Uhm tja, als de nood hoog is bel je toch meteen even met de belastingdienst? Die kunnen je tenminste meteen vertellen wat voor gegevens er nu gebruikt worden voor je aanslag.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er staat toch altijd een stukje "indien u bezwaar wil maken tegen deze aanslag" op de aanslag?

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp: echter heb ik (net als vele anderen) slechte ervaringen met bellen naar de belastingdienst.
En ook heb ik dus de aangifte van 2005 nog niet bevestigd gekregen.
Ik wacht nog een paar dagen en dan ga ik idd maar even bellen.

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Waarom nog een paar dagen wachten? Dan duurt het alleen maar langer als er een fout gemaakt is.

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik nog even 2 dagen wil wachten of de definitieve aanslag 2005 binnenkomt ...
Woensdag ga ik bellen (of is het dan weer een of andere ambtenaar-dag?!)

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:28:
omdat ik nog even 2 dagen wil wachten of de definitieve aanslag 2005 binnenkomt ...
Woensdag ga ik bellen (of is het dan weer een of andere ambtenaar-dag?!)
Je definitieve aanslag over 2005 kun je op z'n vroegst in september 2006 verwachten. Ik zou er daarom maar even achteraan bellen. Hier een handleiding om de Belastingdienst te bellen:
- bel niet tussen 12:00 en 13:30, dan hebben ze pauze
- bel niet na 15:00, dan zijn ze vrij
- bel niet op vrijdagmiddag, dan zijn ze vrij
- bel niet als de zon schijnt, dan zitten ze buiten
- bel meteen om 8:00, ze beginnen meestal wel vroeg

Conclusie: bel op maandag tot en met donderdag tussen 8 en 12 op een regenachtige dag, dan heb je het meeste kans.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Pagina: 1