Capture kwaliteit V7700-deluxe ????

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
ff het volgende. Ik heb een asus v7700-deluxe, nu had ik het idee om wat video tapes (hi8) te digitaliseren (.avi formaat opnemen en comprimeren Divx formaat) maar de kwaliteit die dit had was erg slecht (het bestand was dan nog gewoon in .avi formaat en dus nog niet gecomprimeerd naar divx). Misschien heb ik de verkeerde sofware gebruikt en verkeerde instellingen om te capturen. Of is de capture kwaliteit van de v7700 gewoon slecht en moet ik een video editing kaart kopen?

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
ik ben toch echt benieuwd naar ervaringen of meningen van andere mensen.....

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
nogmaal ik ben erg ..........

Verwijderd

Hi,

Welke codec gebruik je? Asus heeft zijn eigen codec in Video Live zitten. Die staat standaard op 3 of zo (slechte kwaliteit), maar je kan 'm ook op 9 zetten (met veel betere kwaliteit, maar moet je dan eens de megabytes zien vliegen...).

Je kan ook andere Mjpeg codecs van het net af halen. Bijvoorbeeld die van Morgan Multimedia (www.morgan-multimedia.com)

Maar als je ECHTE editing wil gaan doen, moet je kijken naar een Miro kaartje oid.

Grtz,
Akos

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op dinsdag 23 januari 2001 22:19 schreef akos het volgende:
Hi,

Welke codec gebruik je? Asus heeft zijn eigen codec in Video Live zitten. Die staat standaard op 3 of zo (slechte kwaliteit), maar je kan 'm ook op 9 zetten (met veel betere kwaliteit, maar moet je dan eens de megabytes zien vliegen...).

Je kan ook andere Mjpeg codecs van het net af halen. Bijvoorbeeld die van Morgan Multimedia (www.morgan-multimedia.com)

Maar als je ECHTE editing wil gaan doen, moet je kijken naar een Miro kaartje oid.

Grtz,
Akos
ok ik heb 'm gedownload en geinstalleerd alleen hoe kan ik nou in video live deze codec gebruiken (selecteren)?

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
alo????

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
reply please...

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
slapie slapie slapie :Z

Verwijderd

Egg,
ik ben al jaren met dat video gedoe bezig. Ik ben nu redelijk met m'n Matrox Marvel tevreden. Ik heb ook een Geforce (ASUS6800) eens een keer geprobeerd, dat is wel een stuk minder.

Maar om een hele tape op HD te zetten is bijna niet te doen. Die AVI bestanden mogen maar 2Gb maximaal zijn. Beperking van de techniek, doe je weinig aan.
Dat is dus, afhankelijk van je formaat, maar iets van 30min/1uur.

Die MPEG codecs van DivX (Oftewel MP4) zijn aardig slecht als het op beeldkwaliteit aankomt. De beste keus is waarschijnlijk Mpeg2 met hardware compressie.

Even als vergelijking, zelfs met m'n Duron op 980 Mhz kan ik 704x576 en 25 frames die DivX niet echt scherp en vloeiend laten spelen.

Een alternatief is Mpeg1, daar kun je langere stukken film mee digitaliseren, maar de beeldresolutie is maar 340/240 of zo, en is niet echt mooi.

Het enige altenatief is een DV-edit kaart van MIRO die ook een analoge ingang heeft. Maar da's prijzig....

Er is een Software oplossing ook. Dat programma heet Avid Cinema. De vraag is alleen of die jouw kaart ondersteunt.
Je moet dan per 2gb capturen. Dat kan dat programma weer niet.. maar doet m'n Matrox software automatisch....

DAN moet echter weer elk 2Gb fragment importeren en converteren (duurt eeuwen..)

Als dat allemaal gelukt is, kan het programma de losse stukken met overgangen en titels achterelkaar afspelen..

Lekker is anders.... :+

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 09:24 schreef Hooi het volgende:
Egg,

Die MPEG codecs van DivX (Oftewel MP4) zijn aardig slecht als het op beeldkwaliteit aankomt. De beste keus is waarschijnlijk Mpeg2 met hardware compressie.

Het enige altenatief is een DV-edit kaart van MIRO die ook een analoge ingang heeft. Maar da's prijzig....
dit is pas duidelijk, dankje wel :). Ik had alleen nog een paar vraagjes.
- Als ik in mpeg2 opneem dan neemt dat toch ontzettend veel ruimte in of niet?
- Op welke video-editting kaart zit een hardware matige mpeg2 compressie
- En die miro dv-edit kaart als je daarmee via de analoge ingang mee opneemt wat voor compressie heeft deze dan?
- Als ik nou een digitale camera koop heb ik dan niet deze problemen, van beperkte opname duur, en hoe is de kwaliteit van digitale camera's. Als ik dan ga capturen met een video edit-kaart is dit dan veel betere kwaliteit als via een dc video-edit kaart. En hoe groot zijn de bestanden dan van een digitale opname?

Alvast heel erg bedankt.

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
slapie slapie slapie :Z

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
slapie :Z slapie :Z slapie :Z

Verwijderd

Hahahah :) "To snurk or not to snurk....."

Sorry hoor, ik was even m'n CPU fan weer op hoge toeren aan het zetten. Wat een pokke herrie, bah !

Van DV (Digitale Video) heb ik weinig verstand. Ik vermoed dat de compressie/bestands grootte hetzelfde is, maar dat de maximale opname duur beperking weg is. M.a.w. het zal in eerste instantie geen AVI bestand meer zijn. Wat dan wel.. geen idee....

Hardware MP2 zit dacht ik op jouw kaart. Zo ver ik weet zit dat trouwens op alle recente TVout/Video bewerkings kaarten van boven de 800 piek of zo.

(Ik ben weer wakker hoor :) )

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 10:45 schreef Hooi het volgende:
Hahahah :) "To snurk or not to snurk....."

Sorry hoor, ik was even m'n CPU fan weer op hoge toeren aan het zetten. Wat een pokke herrie, bah !

Van DV (Digitale Video) heb ik weinig verstand. Ik vermoed dat de compressie/bestands grootte hetzelfde is, maar dat de maximale opname duur beperking weg is. M.a.w. het zal in eerste instantie geen AVI bestand meer zijn. Wat dan wel.. geen idee....

Hardware MP2 zit dacht ik op jouw kaart. Zo ver ik weet zit dat trouwens op alle recente TVout/Video bewerkings kaarten van boven de 800 piek of zo.

(Ik ben weer wakker hoor :) )
ahhhhh... IT'S ALIVE >:) heel erg bedankt voor alle info. Alles is me nu een stuk duidelijker wat betreft video editing.

Verwijderd

Okiedo :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb zelf een V7700 Deluxe en ik heb hem gekocht met name voor de TV-out die best aardig is .. die videocapture zie ik als een leuk extratje. Ik heb berekend dat ik ongeveer 50,- uitgegeven heb voor die videocapture. (Hij was 100,- duurder dan de V7700 Pure, met 2 extra features, TV-Out en Video Capture, die bril .. tja :P ).

Hij doet het niet geheel onaardig voor een bijna gratis videocapture kaartje alleen hij haalt het niet bij een Matrox Marvel of een Miro DCxx kaart. Je moet ook niet vergeten dat die GeForce2 GTS voor games gemaakt is en dat video capture is een extratje. Omgekeerd, die Matrox Marvel is ook niet bijzonder werelds met games maar juist veel beter met videocapture.

Ik denk dat je voor echt serieus video editing etc je toch es moet kijken naar een Miro DCxx kaart. Een DC10 of DC30 heb ik wel eens getest en die waren toch heel erg aardig. Voordeel van z'n Miro kaart is dat je hem er gewoon bij prikt, hoef je je V7700 ook niet te vervangen :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Hai,

Ik ben het toch niet echt eens met de mindere kwaliteit van de asus capture hoor!:(
Met de specifiek asus codecs asv1/2 is de kwaliteit erg goed al vanaf de tnt versie(heb nu V6800 deluxe).B-)
Ik kan het redelijk vergelijken want ik heb een dv camera waarmee ik via firewire video-edit en als ik die 2 met elkaar vergelijk vind ik die asus codec ook erg mooi beeld geven en daarvoor hoef je de codec echt niet op 9 in te stellen; 6 is meer dan genoeg.
Je hebt dan volle PAL resolutie (720*576) en in verhouding lage bitrate!:P

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 12:04 schreef Cozmical het volgende:
Hai,

Ik ben het toch niet echt eens met de mindere kwaliteit van de asus capture hoor!:(
Met de specifiek asus codecs asv1/2 is de kwaliteit erg goed al vanaf de tnt versie(heb nu V6800 deluxe).B-)
Ik kan het redelijk vergelijken want ik heb een dv camera waarmee ik via firewire video-edit en als ik die 2 met elkaar vergelijk vind ik die asus codec ook erg mooi beeld geven en daarvoor hoef je de codec echt niet op 9 in te stellen; 6 is meer dan genoeg.
maar hoe komt het dan, dat als ik met Asus digital vcr capture met resolutie op 704*576,image format op asus video 2.0 en asv2 settings (quality level) op 6 dat ik horizontale strepen zie en dat ik ook allemaal rode punten door het beeld zie springen? Ik heb trouwens frame rate op 23,976 (PAL) staan.
Het kwaliteits verschil tussen livemode en capturemode is trouwens ook behoorlijk groot. :(

En nog even wat anders, jij hebt een digitale camera zei je? Hoe lang kan je ongeveer opnemen of anders gesteld hoeveel kb/s neemt die digitale camera. En tijdens het naar de computer overzetten gaat er dan nog kwaliteit verloren?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Dat kan wel wezen maar als ik mijn V7700 Deluxe gaat vergelijken met de Matrox G400 Marvel van een vriend van mij, dan legt die V7700 het echt wel af. Die Marvel captured gewoon veel beter.

En inderdaad, er zit nogal heel veel verschil tussen de live mode en je capture kwaliteit.

Ik denk dat je er ook niet zo super veel van moet verwachten, de G400 Marvel is immers geheel ontwerpen op basis van de G400 chipset om als videocapture kaart verkocht te worden. Bij de V7700 zit men vast aan het Nvidia GeForce2 GTS Reference design en is de videocapture optie als een 'extratje' opgeplakt. De ASUS V7700 Deluxe wordt verkocht als een GeForce kaart met 'alles er op en d'r aan', leuk voor thuis om het zo maar te zeggen. De Matrox Marvel wordt verkocht als pure video editing kaart, immers voor normaal gebruik is er de reguliere Matrox G400 Millenium.

Ik zeg niet dat de V7700 een slechte kaart is, ik heb hem zelf ook, maar je moet de boel wel in het goeie perspectief blijven zien en geen Miro DC30 of Matrox Marvel kwaliteit verwachten.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

marvel G400 pefecte tv out en capture en 2D

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik doe al weer zeker een jaartje met een V3800 TNT2 TVR met TV-out/Video-in. Voor zover ik weet is de rommel aan een V6800 en V7700 gewoon hetzelfde. Het capturen van video is er inderdaad voor ongeveer een meiertje aan vast geplakt, samen met de tvout. Het capturen qua kwaliteit is vrij dramatisch, als ik het met een Marvel of 'echte' capturekaart vergelijk. Het beste resultaat krijg je in mijn ogen toch echt, als je je capture format op 24 bit RGB zet en dan in Indeo 5.x gaat grabben. Dit levert grote Avi's op, maar met Virtual dub is dat geen probleem ( http://www.geocities.com/virtualdub ). Files boven de 4 Gb heb ik nog niet geprobeerd, da's meer dan 60 minuten film :). Asus ASV2 geeft ook aardige resultaten met kwaliteitsstand op 9, zeker gezien de kwaliteit/grootte verhouding, maar voor betere kwaliteit is Indeo gewoon beter. DivX is ook een zeer goede codec in mijn ogen (weer RGB 24 bit kiezen en dan als compressie DivX, geluid net als Indeo gewoon PCM houden). Met een Celly 466, 128 Mb lukt het me net niet om een mooi lopende DivX te grabben op 352 bij 288, ik drop ongeveer 2 frames per seconde, CPU usage op 100%. Met mijn binnenkort aan te schaffen Duron combinatie verwacht ik gewoon ik DivX te grabben, want de kwaliteit vind ik gewoon perfect en het hoogst haalbare voor mijn TVR. Mpeg2 is ook een mogelijkheid, maar levert zulke grote files op. Op dit moment is gezien mijn Celly 466 deze mogelijkheid helemaal taboe. Met een dikke pc kan je http://www.winvcr.com eens proberen. Volgens mij is DV invoer trouwens gewoon Mpeg2, als ik het goed heb. Zorg ervoor, dat je source mooi is. Een digitale camera geeft al stukken beter beeld, dan een Hi8 of gewone 8 (proefondervindelijk van overtuigd geraakt).
DivX is da bomb :o !!!

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 12:04 schreef Cozmical het volgende:
Hai,

Sorry Cozmical, maar ik gebruik als vergelijk een Matrox Marvel. Als je dat Asus spul met Matrox vergelijkt is het video gedeelte van Matrox gewoon zichtbaar beter en voorzien van wat meer mogelijkheden en ondersteuning.

Plus, dat hele Asus/Geforce verhaal doet geen fluit onder Windows NT4. En dat vindt ik best wel belangrijk.....
;)

Waarmee ik niet wil zeggen dat jouw kaart het slecht doet. Alles wat aan de wensen voldoet is altijd goed. Ik heb blijkbaar andere wensen.
Pagina: 1