Toon posts:

[Schoonmaak] Laptop toetsenbord, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 11.134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey volk,

Ik ben een trotse eigenaar van een Asus A7v laptop,
Maar nu ik er een paar maand intensief gebruik van heb gemaakt zijn een paar toetsen.. tsja, wat plakkerig .. bv: de W moet ik met.. +/- 4 bar in drukken wil de letter op het scherm krijgen :>

Weet iemand, hoe ik.. zonder ernstige gevolgen aan me laptop het toetsenbord schoon kan krijgen (onder de toetsen?)

Ik heb het al eens eerder geprobeerd met een stofzuiger, op een Ultra Flat logitech toetsenbord, maar toen mocht ik 1/3e van mijn toetsen uit de stofzuiger zak zoeken.

Afwachtend op goeie tips!

Alvast bedankt.

Groeten,
Michel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 06:43 ]

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
naar asus bellen en zeggen dat de W niet meer functioneert ;)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Toevallig :)

Gisteren zelf mijn keyboard weer eens schoongemaakt , eerst alle haren/kruimels met een oude tandenborstel er tussen weg gehaald , vervolgens met een vochtige doek het eventuele huidvet weg halen. Dat met die tandenborstel kan vrij ruw , hou je vooral niet in :P

Raku

Verwijderd

Wat ik regelmatig doe is onder de toetsen blazen met een spuitbus lucht onder druk, compacte compresseur zeg maar :)
Sinds ik dit doe, heb ik veel minder last van haperende toetsen ofzo.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Alle toetsjes er af wippen en dan stofzuigen?

Verwijderd

@remcodelft
wel eerst fotokopie maken he ;)

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 20:06
Loswippen is goed mogelijk hoor.. Zie maar hier.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

perslucht inderdaad, spuitbusje doet wonderen. bovenkant met foam doen trouwens, als de laptop uit staat een klein laagje schoonmaakfoam erover, tis net scheerschuim. Daar heb ik al meerdere keren computers, printers en toetsenborden mee schoongemaakt (lees ontsmet). Het komt wel tussen kiertjes enzo maar het tast niets aan en verdwijnt na een tijdje gewoon.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

toetsenbord eruit halen, schoonspoelen onder de kraan en vervolgens goed laten drogen. Zo heb ik het gedaan nadat mijn acer keyboardje niet meer lekker werkte (iets met een glas sevenup enzo :X)

Verwijderd

Topicstarter
wonder boven wonder, deed mijn W het weer toen ik de laptop vanmorgen aan drukte :P

Toch bedankt voor de handige tips, zal binnenkort wel doen

Verwijderd

Dan heb ik nog een schoonmaakvraagje over een laptop (ik maak maar geen nieuwe aan, valt beetje in zelfde categorie, dus loos omdaar extra topic voor aan te maken)

Mijn scherm! ik heb een laptop scherm met 'glasplaatje'. hier zitten veel vlekken op (vingerafdrukken van mensen die denken dat het een touchscreen is...) hoe kun je dit het beste schoonmaken? ik durf niet teveel druk te zetten op het scherm omdat er dan een vlek onstaat, maar je moet wel een beetje druk zetten om de vlek weg te kunnen halen! Wie heeft hier een handige tip voor?

dank u wel!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een microvezel/microfibre doekje even vochtig maken met water. :) Dan zachtjes ronddraaiende bewegingen maken. Maar een beetje drukken kan wel hoor, je moet het alleen niet te gek maken.
Pagina: 1