hosting2go.nl als hosting provider?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63054

Topicstarter
Ik heb sinds een paar maanden hosting2go.nl als hosting provider. Ik heb echter vaak problemen met time-outs tijdens het opvragen van mijn website, of het beheren ervan (cms). Op mijn andere site bij een concurrent heb ik geen enkel probleem. Website monitoring tools onderschrijven mijn probleem, gemiddeld 4 timeouts per uur (langer dan 60 seconden), gemeten over 5 uur.

Volgens hun ben ik de enige met deze problemen. Ik kan me dat bijna niet voorstellen, en wil graag via deze weg jullie ervaringen met hosting2go horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Los van ervaringen-- als 't jou niet meer bevalt ga je toch ergens anders heen? 't is niet alsof er geen keus is in de hostingwereld.

Maar een tip: ga dan niet voor de goedkoopste. Die zijn 99 uit 100 keer ook kwalitatief het slechtst.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88830

Idd hetzelfde probleem, vele time-outs soms langer dan een paar minuten, het leek ook te mooi om waar te zijn: goedkoop + te beheren via plesk. Een call aanmaken bij hun helpdesk eindigt in een mooi snel maar erg bedroevend antwoord, binnen een half uur krijg je te horen ”we houden het in de gaten”.
Het antwoord van cyber is kolder, als je een bedrijf begint moet je het goed doen. Wanneer je een contractje aangaat met dit soort jongens dan moet je dat minimaal voor een jaar doen….als je er na een paar maanden achter komt dat het kut met peren is dan kun je wel switchen maar je kan ook fluiten naar je centjes.

Dickertjedap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 09:36
ik vind ze juist enorm goed te werk gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 88830 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:08:
Het antwoord van cyber is kolder, als je een bedrijf begint moet je het goed doen. Wanneer je een contractje aangaat met dit soort jongens dan moet je dat minimaal voor een jaar doen….als je er na een paar maanden achter komt dat het kut met peren is dan kun je wel switchen maar je kan ook fluiten naar je centjes.

Dickertjedap
Helemaal niet kolder: hij heeft een goed punt. Jij hebt hetzelfde probleem, maar zie Aakab al met een reactie dat het prima werkt. Wat voor nut heeft het dan om ervaringen te vragen, als je al de dienst afneemt en zelf ondervindt dat het niet goed werkt?

Daarnaast, een bedrijf moet idd goed zijn werk doen, maar goed is relatief begrip, zeker als je naar de prijs kijkt. Waar CyBeR denk ik op doelt, is dat je voor een dubbeltje per maand geen top service kan verwachten. Het werkt, je bent online, maar niet constant. Geef je meer geld uit per maand, dan kan je betere uptime verwachten, icm met backups, etc. Dat is de rede dat ik voor mijn hosting liever iets meer uit geef, omdat ik dan weet dat het goed zit. Goedkopere alternatieven zijn er zeker voor mijn hosting, maar ik kies voor service :)

zie ook nergens gemiddelde uptime garanties, statistieken van voorgaande jaren, zodat ik als nieuwe klant dit soort dingen in mijn besluit kan meenemen.

[ Voor 18% gewijzigd door We Are Borg op 14-04-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27453

We Are Borg schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:27:
[...]
Helemaal niet kolder: hij heeft een goed punt. Jij hebt hetzelfde probleem, maar zie Aakab al met een reactie dat het prima werkt. Wat voor nut heeft het dan om ervaringen te vragen, als je al de dienst afneemt en zelf ondervindt dat het niet goed werkt?

zie ook nergens gemiddelde uptime garanties, statistieken van voorgaande jaren, zodat ik als nieuwe klant dit soort dingen in mijn besluit kan meenemen.
Volgens mij bedoelt Aakab dat het juist slim is van deze jongens dat ze je een jaar contract laten tekenen en niet dat het goed werkt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 27453 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:34:
[...]

Volgens mij bedoelt Aakab dat het juist slim is van deze jongens dat ze je een jaar contract laten tekenen en niet dat het goed werkt. 8)
Ik ga even uit dat dat niet de normale werkwijze is van deze mensen ;). Jaarcontracten heb je bij meedere diensten en moet je ook meenemen in je afwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 09:36
Heren wat ik bedoelde was dat hosting2go het zeer aardig doet. Volgens mij ben ik nu in de afgelopen 2 maanden niet 1 keer offline geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125499

In eerste instantie was ik wel tevreden over Hosting2go, tot ze in April 2008 iets hebben veranderd. Vanaf dat moment blokkeert hosting2go het benaderen van externe IP adressen vanaf haar servers.Volgens eigen zegge is dit gedaan i.v.m. veiligheid. Helaas verhinderd dit ook op verschillende diensten van bijvoorbeeld Wordpres of Joomla.

Scripts kunnen geen contact maken met externe feeds, Askimet sluetels (wordpress) worden niet geverifieerd, Sitemap notificaties kunnen niet worden verzonden etc.

Kortom: Goedkoop is duurkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Dus images linken vanaf externe sites wil ook niet????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 14:52
Anoniem: 125499 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:45:
In eerste instantie was ik wel tevreden over Hosting2go, tot ze in April 2008 iets hebben veranderd. Vanaf dat moment blokkeert hosting2go het benaderen van externe IP adressen vanaf haar servers.Volgens eigen zegge is dit gedaan i.v.m. veiligheid. Helaas verhinderd dit ook op verschillende diensten van bijvoorbeeld Wordpres of Joomla.

Scripts kunnen geen contact maken met externe feeds, Askimet sluetels (wordpress) worden niet geverifieerd, Sitemap notificaties kunnen niet worden verzonden etc.

Kortom: Goedkoop is duurkoop!
Als je navraag had gedaan had je geweten dat dit via een kleine omweg nog wel degelijk mogelijk is.

Dit door het bestand op de volgende manier op te halen:
http://include.hosting2go...w.eigen.url.nl/blabla.xml

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

a casema user schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:21:
[...]

Als je navraag had gedaan had je geweten dat dit via een kleine omweg nog wel degelijk mogelijk is.

Dit door het bestand op de volgende manier op te halen:
http://include.hosting2go...w.eigen.url.nl/blabla.xml
Dan moet je dus alle software die gebruik maakt van externe files (wat niet persee via http hoeft te gaan) aan aan zitten passen.

Dit is gewoon een kutoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

CyBeR schreef op maandag 27 maart 2006 @ 02:04:
Los van ervaringen-- als 't jou niet meer bevalt ga je toch ergens anders heen? 't is niet alsof er geen keus is in de hostingwereld.

Maar een tip: ga dan niet voor de goedkoopste. Die zijn 99 uit 100 keer ook kwalitatief het slechtst.
Sorry maar das je reinste onzin
wij (bijvoorbeeld)bieden enorm veel service en een kwalitatief goed netwerk icm met goede apparatuur en backups voor een lage prijs !

goedkoop is niet altijd meteen duurkoop (maar je hebt wel een punt, meestal namelijk wel)

Wat ik me afvraag is :

1. welk paneel hebben ze lopen ?
2. wat voor hardware is het
3. hoeveel "shared hosting" klanten per bak ! (hier zit vaak het euvel )

[ Voor 14% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-04-2008 19:52 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is gewoon een kutoplossing.
Inderdaad, alleen de rss feeds krijg je ermee aan de praat. Askimet (of bergen andere scripts en plugins) geven niet thuis. Ik heb inmiddels een reactie ontvangen:

We hebben deze blokkade helaas moeten opwerpen om misbruik van de servers om proxyscripts te draaien, en met externe includes code te kunnen inserten waardoor de server aan te vallen is. Deze beveiliging zorgt juist voor een hogere continuiteit, we nemen de wens om de server in de lucht te houden namelijk enorm serieus.

Indien u zich niet in deze diensten kunt vinden, zit er helaas niets anders op dan uw domeinen elders onder te brengen.

Met vriendelijke groet,
Naam verwijderd
Hosting2GO Helpdesk

Veiligheid boven alles bij hosting2go, zelfs boven hun klanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zit trouwens even die site door te lezen, blah:

"Wij maken geen gebruik van traditionele e-mail!"
"Wij zijn niet telefonisch te bereiken!"

Nou, lekker bedrijf is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

CyBeR schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:50:
Ik zit trouwens even die site door te lezen, blah:

"Wij maken geen gebruik van traditionele e-mail!"
"Wij zijn niet telefonisch te bereiken!"

Nou, lekker bedrijf is dat.
mjah ok das wel erg brak.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik maak ook gebruik van hosting2go, ik heb hier op het moment meerdere webpagina's gehost. Met time-outs en bereikbaarheid heb ik écht nog nooit problemen gehad. Ook de support is naar mijn mening goed en snel. Ik heb geen behoefte aan telefonisch support, zolang ik via de e-mail maar snel en professioneel antwoord krijgt, en dat krijg ik dan ook.

Dat ze externe IP adressen blokkeren is natuurlijk wel erg lastig. Hier heb ik ook last van met verschillende pagina's. Als dit echt een probleem gaat opleveren is dit natuurlijk wel een rede om te verhuizen maar voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat ik uiterst tevreden ben over Hosting2go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=29976358,noline]NOok de support is naar mijn mening goed en snel. Ik heb geen behoefte aan telefonisch support, zolang ik via de e-mail maar snel en professioneel antwoord krijgt, en dat krijg ik dan ook.
Dan heb je al een tijdje geen contact met ze gehad. E-mail contact is niet mogelijk. Ze maken gebruik van een brak ticket-systeem wat alleen maar tijdens kantoor uren in de lucht is. Daarbuiten kun je het uitzoeken met een eindeloze FAQ-lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Dat het alleen van 9 tot 5 te gebruiken is, is lastig. Maar tijdens kantoor uren wordt er wel altijd snel gereageerd.
Ook ik heb een aantal websites van H2G ondergebracht en nauwelijks tot nooit downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 125499 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:17:
[...]

Dan heb je al een tijdje geen contact met ze gehad. E-mail contact is niet mogelijk. Ze maken gebruik van een brak ticket-systeem wat alleen maar tijdens kantoor uren in de lucht is. Daarbuiten kun je het uitzoeken met een eindeloze FAQ-lijst
Ik bedoelde het Ticket systeem. Inderdaad, de tijden zijn wel een beetje lastig maar de reacties tijdens die tijden zijn super snel. Daarover heb ik weinig te klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

jbswinkels schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:24:
Dat het alleen van 9 tot 5 te gebruiken is, is lastig. Maar tijdens kantoor uren wordt er wel altijd snel gereageerd.
Ook ik heb een aantal websites van H2G ondergebracht en nauwelijks tot nooit downtime.
Check je dat zelf door er elke zoveel tijd heen te surfen of heb je een monitoringsdienst? (bv. www.gigrib.com, of betaald www.pingdom.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:42
Van mijn kant ook geen klachten. Heb wel gehad dat ik geen verbinding kon krijgen met de mailserver maar dat is nu over.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:31
ik heb dr al ongeveer een halfjaar een domein, en een paar maten van me ook, en heb pas 1 keer downtime gehad, en dat was dan een kwartiertje... vind ik opzich redelijk goed voor deze prijs.
misschien dat de support wel kut is, want je krijgt bijna altijd een nogal nors en simpel antwoord, maar vind dat ik voor 24 euro per jaar toch wel aardig uit ben, zeker als je kijkt naar dat je 30 gieg en 2500 mb hebt... niets te klagen volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Niet echt zakelijk. Wanneer je een hosting neem dan kijk je toch of die bedrijf een tel nummer heeft en wat de tijden zijn, ook naar de e-mail.
Om de goedkoopste van Nederland te blijven, zijn we niet telefonisch te bereiken, maar wanneer je een probleem hebt dat echt niet via de helpdesk opgelost kan worden, bellen wij je! Kijk zelf voordat je contact met ons opneemt even op het veelgestelde vragen gedeelte, misschien staat je probleem daar al opgelost.
Als je hosting (zoekt niet bedoeld als reclame) maar kijk dan bij pcextreme of transip. Je kan ook een offerte vragen op Webhostingtalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

MrJames schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:00:
Niet echt zakelijk. Wanneer je een hosting neem dan kijk je toch of die bedrijf een tel nummer heeft en wat de tijden zijn, ook naar de e-mail.

[...]

Als je hosting (zoekt niet bedoeld als reclame) maar kijk dan bij pcextreme of transip. Je kan ook een offerte vragen op Webhostingtalk.
als je afgelopen week klant van pc extreme was dan had je ook een brak netwerk :X
het gyrocenter waar pcextreme staat had een flapperende layer3 (Bigiron)
Maar daar kan pcextreme verder weinig aan doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-04-2008 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:06:
[...]

als je afgelopen week klant van pc extreme was dan had je ook een brak netwerk :X
het gyrocenter waar pcextreme staat had een flapperende layer3 (Bigiron)
Maar daar kan pcextreme verder weinig aan doen :)
Dat had met het Gyrocenter niks te maken maar met een geheugenlek in (inderdaad) vier stuks foundry switches van Reasonnet. Had ik ook last van, trouwens, maar alleen voor m'n IPv4 connectiviteit. M'n IPv6 was prima :P

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 25-04-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

CyBeR schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:15:
[...]

Dat had met het Gyrocenter niks te maken maar met een geheugenlek in (inderdaad) vier stuks foundry switches van Reasonnet. Had ik ook last van, trouwens, maar alleen voor m'n IPv4 connectiviteit. M'n IPv6 was prima :P
ook goed :) you win
(wat trouwens best slecht was ! dit was een bekend probleem,
in 2007 een US(dacht ik) provider gebeurd )

Maar reasonnet blijft leuk :), waar sta je ergens btw ? :)

anyway zwaar offtopic dus

kijk ik persoonlijk vind het brak dat je niet telefonisch bereikbaar bent, maar dat wilt niet per definitie zeggen dat deze slecht is, ik heb er gewoonweg geen ervaring mee.

[ Voor 33% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-04-2008 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:48:
[...]

ook goed :) you win
(wat trouwens best slecht was ! dit was een bekend probleem, in 2007 een US provider gebeurd )
Maar reasonnet blijft leuk :), waar sta je ergens btw ? :)
anyway zwaar offtopic dus
Rokscom (binnenkort dus ReasonNet), Versatel 2.20 rij E.
kijk ik persoonlijk vind het brak dat je niet telefonisch bereikbaar bent, maar dat wilt niet per definitie zeggen dat deze slecht is, ik heb er gewoonweg geen ervaring mee.
Ik vind dat redelijk brak. Niet zozeer dat je wilt stellen als low-budget provider dat je liever geen zaken doet via de telefoon (want kost tijd, dus geld) maar om nou te stellen 'je kunt ons absoluut niet bellen' en dus ook gewoon geen telefoonnummer te publiceren (staat wel in de whois voor hun domein btw) is gewoon brak. Neem dan een voorbeeld aan TransIP: die stellen dat ze liever via e-mail (gewone e-mail, geen vreemde ticketsystemen) werken maar je kunt ze ook prima gewoon bellen mocht dat handiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik heb geen probleem met hosting2go. Ik doe er niet zoveel bijzonder mee, en als de site eruit ligt vind ik het niet echt een ramp. Heb er Mambo en Wordpress op draaien wat gewoon werkt.

Overgens merk ik bijna nooit dat de site niet bereikbaar is. Mijn ervaringen zijn goed hiermee.

Dus: heb je zomaar prive site voor jezelf e.d. kun je hier goed bij terecht vind ik. Wil je echt meer seriues werk doen, (echt sites bouwen, testen, noem het op) of hosten voor klanten ofzo, dan zou ik het niet doen. Ze garanderen ook nooit volledige uptime e.d. :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

CyBeR schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:53:
[...]

Rokscom (binnenkort dus ReasonNet), Versatel 2.20 rij E.
2.20 is inderdaad RSN :) die grote suites achterin zit ik(wij) :)
en nog 3 losse racks :) in J , L ,H

Woon jij dichtbij ? , kun jij niet bij storing ff voor me kijken ? >:)
ik moet elke keer een uur karren naar adam :D

[ Voor 17% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-04-2008 15:55 ]

Pagina: 1