Ik wil deze post graag starten met de opmerking dat ik een hekel aan de verschillen tussen IE en Firefox heb.
Maargoed, mijn probleem:
ik wil de berichten voor mijn gastenboek als volgt in divs weergeven:

nou dat is niet zo moeilijk he? goed ik deed het eerst gewoon in firefox, en toen kreeg ik dit:
dit werkte prima, tot ik het in afgrijzen in IE bekeek, toen bleken de divs van 'naam' en 'datum' niet naast elkaar te staan, maar onder elkaar!
afijn, toen veranderde ik daar weer iets, wat dan weer niet in FF werkte, enzovoorts, enzovoorts.
uiteindelijk heb ik de volgende code gekregen die bij allebei werkt:
maar komop, dit is toch om te huilen?
mijn vraag is dan ook, is er geen makkelijkere, íets kortere manier om dit op te lossen?
Maargoed, mijn probleem:
ik wil de berichten voor mijn gastenboek als volgt in divs weergeven:

nou dat is niet zo moeilijk he? goed ik deed het eerst gewoon in firefox, en toen kreeg ik dit:
HTML:
1
2
3
4
| <div style="background: #95B0DD; color: white; margin: 0px auto -1px auto; padding: 2px"> <div style="text-align: left; float: left; font-weight: bold;">(naam)</div> <div style="text-align: right; ">(datum)</div></div> <div style="border: 1px solid #95B0DD; color: black; margin: 0px auto -1px auto; padding: 2px;">(bericht)</div><br \><br \> |
dit werkte prima, tot ik het in afgrijzen in IE bekeek, toen bleken de divs van 'naam' en 'datum' niet naast elkaar te staan, maar onder elkaar!
afijn, toen veranderde ik daar weer iets, wat dan weer niet in FF werkte, enzovoorts, enzovoorts.
uiteindelijk heb ik de volgende code gekregen die bij allebei werkt:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <div style="width: 750px; position: relative;"> <div> <div style="float: left; padding: 2px; position: relative; background: #1B2992; color: white; width: 100%;"> <div style="font-weight: bold; float: left; position: relative;">(naam)</div> <div style="float: right; position: relative; padding-right: 3px;">(datum)</div> </div> <div style="background-color: #E2EEf3; float: left; width: 100%; padding-left: 2px; padding-top: 7px; padding-bottom: 7px; position: relative; border: 1px solid black;">(bericht)</div> </div> </div> |
maar komop, dit is toch om te huilen?
mijn vraag is dan ook, is er geen makkelijkere, íets kortere manier om dit op te lossen?