Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Z The Whale signature

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben opzoek naar de signature van het Z The Whale virus.
Ik stuitte op wat sites waar wel wat Whale varianten opstaan, maar niet de desbetreffende Z The Whale versie.
http://firestuff.org/arch...0/virus.patterns?download

Zou iemand me tevens kunnen uitleggen hoe een anti-virus omgaat met deze signature hashes.

Bvd

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het lijkt me niet de bedoeling om hier een virus signature te gaan plaatsen.

Stukjes over hoe een virusscanner werkt (met signatures etc) zijn makkelijk te vinden met google, zoals bijvoorbeeld: klik

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:01:
Het lijkt me niet de bedoeling om hier een virus signature te gaan plaatsen.
Wat is er mis met virus signatures?

Meer on-topic:
Clams engine is bij lange na niet goed genoeg om zulke complexe virussen betrouwbaar te detecteren, noch zijn de mensen dat die zich met het Clam project bezighouden.

Van de mensen die het wel betrouwbaar kunnen detecteren denk ik niet dat je veel info hoeft te verwachten. :)
Misschien dat Peter Szor er eens over heeft geschreven, google daar maar eens op.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

chromeeh

the Gnome

Daarnaast zullen de antivirus fabrikanten ook niet super veel bloot geven van hoe hun engine precies reageerd op diverse hashes / fileprints, want dat maakt het te makkelijk om een virus zo te maken dat de virusscanner 'm niet oppikt...
Denk dan vooral aan polymorph virussen, hoe wel deze steeds minder voorkomen in het wild...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."