Toon posts:

Homevox geeft geen belritmes meer door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier hangt al jaren een Homevox isdn-centrale met een aantal analoge toestellen.
We hadden voor zakelijk en prive een verschillende beltoon.

Nu heb ik de diverse analoge telefoons vervangen door 4 Vox Sigma's isdn telefoons.

Dus bekabeling veranderd en de Homevox opnieuw geprogrammeerd.
Alles werkt perfect alleen geven alle 4 de telefoons dezelfde beltoon bij
welk van de 4 MSN's je ook laat overgaan... :?

Hoe kan dit? Kunnen die Vox Sigma's wel verschillende belritme's verwerken? :/

Wie heeft er ervaring met de Homevox i.c.m. Vox Sigma's of soortgelijk?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu een analoog toestel bij aangesloten en die werkt weer als vanouds met de belritmes... |:(

Het is toch niet zo dat de Vox Sigma isdn-telefoon geen belritmes aankan? :'(

Gebruikt(e) er iemand een Vox Sigma en werkt dat met verschillende beltonen?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:47

JdM

Humbled

Die Sigma's zitten op de interne s0-bus en die analoge op elk een apart geprogrammeerde analoge poort, helaas kun je die s0-bus niet de opdracht geven om naar elk toestel en bijbehorend msn-nummer een andere beltoon te sturen.
Hmmmm is lang geleden dat ik die homevox ooit geprogrammeerd heb, volgens mij moet je de beltonen nu in de Sigma programmeren en niet in de s0-bus.

btw. je hebt het in de topictitel over belritmes en in het topic weer over beltonen, welke bedoel je nou?

offtopic:
en een topic kicken binnen 24-uur is niet echt netjes, je kan ook editten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door JdM op 27-03-2006 00:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
JdM schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:15:
Die Sigma's zitten op de interne s0-bus en die analoge op elk een apart geprogrammeerde analoge poort, helaas kun je die s0-bus niet de opdracht geven om naar elk toestel en bijbehorend msn-nummer een andere beltoon te sturen.
Hmmmm is lang geleden dat ik die homevox ooit geprogrammeerd heb, volgens mij moet je de beltonen nu in de Sigma programmeren en niet in de s0-bus.

btw. je hebt het in de topictitel over belritmes en in het topic weer over beltonen, welke bedoel je nou?
Beltonen en belritmes zijn hetzelfde die halen ze bij de handleiding ook door elkaar.

Ik heb het ook al in de telefoons zelf ingesteld, je kan gebruiker A t/m E instellen met ieder
een apart msn-nummer, naam en beltoon (keuze uit 7).

Maar welk msn-nummer ik ook bel met m'n mobiel, de telefoon geeft steeds weer
'prive' met de bijbehorende beltoon en nooit b.v. 'zakelijk'.
Dus het lijkt wel alsof de Vox Sigma en de Homevox niet samenwerken... :?

• JdM

JdM

Humbled

Het begint alweer een beetje op te borrelen.......

Ik geloof dat je in je Homevox niet de MSN nummers moet programmeren, maar dat je gewoon interne toestelnummers moet toewijzen aan de msn nummers, vervolgens programmeer je in je Sigma dát interne toestelnummer en dan moet het werken, zorg ervoor dat op de resterende programmeerplaatsen in je Sigma een fictief intern nummer staat 1000 ofzo zodat de Sigma nooit meer op een ander nummer kan reageren.
Dus als volgt

in de Homevox:

toestel 21 MSN>XXXXX1>beltoon
toestel 22 MSN>XXXXX2>beltoon
enz.

in de Sigma:

onder de MSN programmertoets 1>21 programmertoets 2>1000 (en zo doorgaan tot allemaal gevuld, weet niet hoeveel het er zijn).
dit doe je voor elke Sigma

dan moet het werken volgens mij :D ik ben benieuwd

• JdM

JdM

Humbled

Is het nou gelukt?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt voorlopig wel maar niet op de manier zoals het hoort ben ik bang. :?

We hebben 5 MSN-nummers waarvan 1 direct naar een analoge faxserver gaat dus die telt niet mee met beltonen of telefoons.
We hebben 1 analoge telefoon/fax en 1 analoge fax-allinone en nu dus ook 4 Vox Sigma's.

Die 3 analoge aansluitingen lieten al gewoon de beltonen horen zoals ik ze in de Homevox had toegewezen aan de verschillende MSN-nummers dus daar heb ik niks mee gedaan.

Die 4 Vox Sigma's had ik al de nummers 21 t/m 24 gegeven en ik had dan de Homevox zo ingesteld dat bij het bellen naar 1 van de 4 MSN-nummers de telefoons 21 t/m 24 overgaan maar dan zagen de Vox Sigma's dus niet of het telefoontje van een privé of een zakelijk MSN-nummer kwam en dus had het ook geen zin om in de telefoon beltonen in te stellen... :r

Nu heb ik de vrije isdn nummers 25 t/m 28 ook gebruikt. Dus ik heb de Homevox zo ingesteld dat bij het bellen van een privé MSN-nummer de telefoons 21 t/m 24 overgaan en bij het bellen vanaf een zakelijk MSN-nummer de telefoons 25 t/m 28. 8)7

Aan ieder van de 4 Vox Sigma's heb ik ook 2 van die isdn nummers toegewezen dus:
telefoon 1: 21 en 25
...
telefoon 4: 24 en 28
In de Vox Sigma kan je dan aan ieder van die 2 nummer een aparte beltoon toewijzen... _/-\o_

Wie het nog snapt mag het zeggen maar het werkt... :X

Nadeel is dat het niet meer werkt bij meer MSN-nummers en/of isdn-aansluitingen. :/
Pagina: 1