Toon posts:

Traffic monitoren van (ajax)website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Ajax website gemaakt, maar deze verstuurd erg veel requests naar de server. Nu vroeg ik mij af of er een tooltje (programma of Firefox extensie) bestaat die meet hoeveel data er heen een weer gestuurd wordt.

Het gaat dus om het totale dataverker tussen 1 client (met browser) en de server. Al het dataverkeer tussen mijzelf (als client) en de server meten kan ook niet, omdat ook andere programma's met de server communiceren - deze moeten niet meegeteld worden.

Ik heb FF extensies Tamper Data en Live Headers al geprobeerd maar die boden niet echt een oplossing.

Ik gebruik Windows Xp, heeft iemand tips?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-04 20:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

MRTG voor Windows oid. SNMP tooltje moet je geloof ik wel een PERL module bij installeren

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move SN > NT
Je webserver doet toch zelf al aan logging :? Gewoon ff MRTG of WebAlizer installeren

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen clientside tooltje voor bestaat.

Verwijderd

Als Firefox de enige browser die poort 80 gebruikt kan je mischien proberen een packet logger te gebruiken en dan kan je met een simpel rekensommetje (optellen) weten hoeveel data er word verzonden/ontvangen.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
netlimiter kan geloof ik ook bijhouden hoeveel bandbreedte ieder programma gebruikt.
(en kan de snelheid ook limited, maar daar gaat het nu even niet om)
Pagina: 1