Toon posts:

[xp]Boot niet meer na installatie nieuwe proc + driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zit met een heel naar probleem. Ik heb mijn proc geupgrade van een 3200+ ahtlon 64, naar een 3800+ x2 dual core. De installatie ging prima en ik start de pc opnieuw op. Ik log in als beperkte user (weet niet of dit relevant is) en windows xp installeerd een driver voor de proc (Apic geloof ik). Daarna wil xp niet meer booten net na mijn OS selection (heb er ook nog ubuntu opstaan) herstart de pc.

Ik denk niet dat de proc stuk is want ubuntu boot wel, de temps zijn niet te hoog (gechecked in de bios) en de miserie begon na de driver install. Ik heb hem nog 1x normaal kunnen booten (met erd commander eerst een sysrestore gedaan) maar weer installeerde xp die rot driver met het bekende gevolg. Restoren zit er nu blijkbaar niet meer in want ERD commander vindt het restore point niet meer |:( .

Booten in safe mode gaat niet buiten de command prompt, dat lukt wel. Alle andere safe modes veroorzaken een reboot. Dat mijn voeding niet performant genoeg is lijkt me sterk, het zou natuurlijk altijd kunnen.

Ik heb er nu een latje ram uitgehaalt en de dvd-rw drive is ontkoppeld (voor het stroomverbruikt wat terug te schroeven) maar dit hielp ook niet.

Ik weet ook niet precies welke driver XP geinstalleerd heeft, en hoe ik deze kan uitschakelen...

Hopelijk kunnen jullie me helpen want dit gaat men pc verstandje te boven! _/-\o_

Nuttige info:

mobo: msi k8n neo platinum2 mobo
proc : x2 3800+ (manchester core)
voeding :380 watt tagan
gpu: x800 gt van ati
hd: seagate barracuda 200gb
ram: 2*512 mb valueram van kingston
en verder nog een dvd-rewriter

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Doe als eerste even als je opstart F8 en kies voor 'niet automatisch rebooten bij een error'. Dan zul je de stop error zeer waarschijnlijk op je scherm zien. Met die 0x00000??? code kun je dan wat meer te weten komen over wat de oorzaak/oplossing is voor jouw probleem.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:03

Jimbolino

troep.com

Als je upgrade van een single-core naar een dual-core, moet je een kernel hebben met SMP ondersteuning. Volgens mij doet xp dit niet automatisch als je de cpu vervangt. Een reinstall van XP lost het probleem (denk ik) op.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Miek schreef op maandag 27 maart 2006 @ 03:12:
Doe als eerste even als je opstart F8 en kies voor 'niet automatisch rebooten bij een error'. Dan zul je de stop error zeer waarschijnlijk op je scherm zien. Met die 0x00000??? code kun je dan wat meer te weten komen over wat de oorzaak/oplossing is voor jouw probleem.
Bedankt voor de tip! ik heb een error code bekomen en ga straks is een keertje zoeken. Het gekke is dat ik een dual boot screen heb voor xp ook (heb met style xp een custom schil gemaakt voor login etc). Bij het niet aangepaste theme krijg ik de error code bij, bij het andere reboot xp gewoon als in het hierboven beschreven probleem.

extra info: de code: STOP: 0x0000007b (0xf892f524, 0xc0000034,0x00000000,0x00000000)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

ahha ...style Xp... tsja dat login scherm zit ook vrij diep verwerkt in de kernel van XP (weet ook niet waarom maar dat is zo). Voor mij een reden om Style XP gewoon niet te gebruiken (hoe mooi/leuk het ook mag zijn). Het veranderen van het login scherm is iets wat MS niet wil.

En die processor die XP probeert te installeren zal wel een ACPI processor zijn.
Mss heb je voor die dual core processsor een speciale driver nodig...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
MRic3 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:44:

En die processor die XP probeert te installeren zal wel een ACPI processor zijn.
Mss heb je voor die dual core processsor een speciale driver nodig...
De error is blijkbaar een inaccesible boot device, Ik gok de processor wegens een foute driver. Bij amd raden ze een reinstall van het OS aan of een repair installatie. Zou er geen manier zijn om gewoon die driver er tussen uit de flikkeren? Dan STOP:p ik xp als hij de slechte wil installen en haal ik de driver van de AMD website wel af...
Pagina: 1