Draadloos kabelsignaal door het hele huis

Pagina: 1
Acties:
  • 3.780 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort op zoek naar een draadloze zender en ontvanger van kabeltv waardoor ik zonder die enorme zooi van COAX kabels in mijn huis toch overal tv kan kijken. Nu ben ik op de volgende produkten gewezen door meneer Google:

TV Linq

TV Anywhere

EH zender

Nu is het bij deze produkten zo dat de zender rechtstreeks aangesloten word op de kabeldoos waardoor er maar 1 signaal het huis in gaat. Dit heeft weer tot gevolg dat je op alle ontvangers dus ook hetzelfde signaal ontvangt. Ik zoek juist iets draadloos waarmee ik op de slaapkamer iets anders kan kijken dan wat er beneden gekeken word. Iemand een idee of dit überhaupt bestaat en zo ja, waar vind ik dat in vredesnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nergens. Behalve dan bij Nozema

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
^^ :D
Je zoekt dus een apparaat wat 30+ zenders door de ether kan sturen... Bestaat wel, betaalbaar nee, legaal te gebruiken nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Deze vraag was hier ook al gesteld gisteren. Doe eens een search anders.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Met VLC (VideoLAN) kan dit. Ik heb een TV kaartje in mijn PC zitten, het TV signaal zet ik hiermee om in MPEG en stuur dit over mijn WiFi netwerk naar mijn laptop waarmee ik in de zomer op het balkon Formule 1 o.i.d. kan kijken. Zappen doe ik met remote desktop, maar misschien is er software die dit beter doet. Je kunt in 3 mbit een redelijke kwaliteit stream stoppen, dus met een 54 mbit kaartje kun je ruwweg 54/2/3=9 onafhankelijke zenders kwijt (Heb je dus ook 9 tuners voor nodig in je PC). Dit gaat via UDP, dus je kunt het ook multicasten of broadcasten, maar dit wil bij mij niet echt lekker werken.

Dit is ook een prima methode om een WiFi kanaal vrij te maken, je buren zullen vrijwel geen goede snelheid meer kunnen halen op het kanaal (en 3 kanalen er boven en onder) dat je hiervoor gebruikt als je de bitrate een beetje hoog zet })

Too many people, making too many problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
of met een media center en meerdere tuners..
Pagina: 1