Advies gevraagd betreffende externe TV capturing kaarten

Pagina: 1
Acties:

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021
Hallo volk!

Ik had een vraag in m'n hoofd rondspoken en hoopte hier op dit forum een antwoord te vinden hierop. Ik wil namelijk TV uitzendingen kunnen capturen met mijn laptop, dus met behulp van een externe TV capture kaart. Wij hebben thuis beschikking over digitale televisie dmv een casema kastje. Zijn er al TV kaarten die je hier op aan kunt sluiten? Als ik rond de 100 / 150 euries kwijt zou kunnen aan een kaart hiervoor, welke raden jullie dan aan om de hoogste beeld/geluidskwaliteit binnen te halen?

Bij voorbaat dank!
Erik

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ja hoor in principe heeft vrijwel elke tv/tuner/capture kaart naast een tuner ook een video ingang, meestal s-video en composiet, Soms 1 van beide.
Dat werkt prima met bijv. een Hauppauge 150 PVR/MCE, die heeft nl. ook een (goede) hardwarematige (MPEG2) encoder onboard.

Probleem is echter die duffe kastjes die de providers ons hier voorschotelen......die hebben iha een scart output die alleen maar RGB e/o composiet uitstuurt. Nu kun je dus de composiet gebruiken, maar de s-video ingang zou mooier/beter zijn en dat gaat dus niet met 8 v/d 10 kastjes (stb's/set top boxes/decoders)
Ik geloof dat de versatel decoder wel s-video uit heeft, maar de standaard (samsung?) van casema heeft GEEN s-video uit.....

Een capture kaart met RGB in is redelijk zeldzaam. Een RGB-to-s-video converter is weer redelijk prijzig........