[XP] Opeens een 'Secure File System' als partitie*

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 19:45

lizardking77

----------------

Topicstarter
Ik heb nu weer iets vreemds mee gemaakt, misschien kunnen jullie me helpen.

Ik wou vandaag naar lange tijd weer eens een vakantie film renderen. Ik wil het avi bestand inlezen in Pinnacle Studio Maar zie tot mijn verbazing dat mij HD waar ik mijn films op bewaar niet te benaderen is. Onder Diskmanagement staat 2 schijven van mij als" foreign" met een uitroepteken. Ik wil deze dan maar weer importeren maar helaas gaat dat ook niet want ik krijg bij beide schijven deze melding.
Event Type: Error
Event Source: LDM
Event Category: None
INTERNAL Error - There are no valid log copies in the disk group (C1000082).

Ik denk f#@$ misschien schijf kapot, maar alle twee lijkt me sterk. Dus misschien de Controler. Maar deze twee schijven zitten op verschillende controlers, namelijk een IDE en een SATA controler dus dan denk je al gauw dat je MB naar de haaie is.

Daarna maar ff windows XP op een ander HD opnieuw geinstalleerd maar helaas het zelfde probleem met de schijven. Nu probeer ik met GETDATABACK for NTFS de schijven te herstellen toen viel mij het vreemde label op van een van de kapotte schijven namelijk : (secure file system) peter gutmann.
Het lijkt er dus op dat mijn FS op een of andere manier versleuteld is.

Heeft iemand dit eerder gezien en zoja misschien een ideetje hoe ik dit kan oplossen?????

De scan van GetDataBack loopt nog wel een uurtje of twee maar ik hoop dat die nog wat oplost...

i am the lizardking, I can do anything

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op deze site staat denk ik wel jouw probleem vermeld: http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/sfs/index.html
Gaat over Runtime Software wat bugs bevat en NTFS partities naar SFS doet veranderen.

Dit heb ik op de site van Peter Gutmann gevonden.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 19:45

lizardking77

----------------

Topicstarter
Ok thanks, Je hebt inderdaad gelijk. Deze info had ik nog niet gevonden. Ik maakte me als zorgen of ik het slachtoffer van een hack geworden was. Dit zal dat vreemde volumelabel verklaren.

Ik snap alleen nog steeds niet hoe 2 schijven op verschillende controlers er op het zelfde moment mee stoppen...
Ik hoop niet dat mijn moederbord de geest gaat geven.

i am the lizardking, I can do anything

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet even de Windows versie in je topic titel en breid je topic titel wat uit - enkel 'Secure File System' zegt zo weinig over je topic :)