Benq FP937S+ pixel probleem

Pagina: 1
Acties:

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Ik heb sinds een tijdje een raar probleem met mijn monitor. Als ik een film kijk, een game speel, of gewoon op internet krijg soms ik in eens allemaal rode pixels te zien verspreid over me beeld.

Het gekke is dat deze niet vast staan op mijn scherm maar echt kunnen "bewegen" net of het op bijv de texture zit van een object.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://img459.imageshack.us/img459/3646/pixel0020bl.th.jpg

Iets klopt er dus niet... aan de videokaart ligt het niet. Ik heb hier voor een ATI 9800 XT (oc'd) gehad en die had geloof ik precies het zelfde als me huidige videokaart Nvidia 6800GT (niet oc'd)

Iemand bekend met dit probleem?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
that's not right....

misschien ligt het aan je DVI kabel...

U vraagt, wij antwoorden.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:03
Het kan inderdaad aan de dvi kabel liggen.
Maar een andere oorzaak kan zijn dat de software van de monitor niet meer goed is.
De kleuren worden niet op ware 32-bit weergeven maar door de software van de monitor terug gebracht naar 18 bit(262.144 kleuren). dithering heet dat en dat doet de monitor zelf.
Kijken eens of je het met 16-bit kleuren ook hebt?

[ Voor 18% gewijzigd door SpiriTNL op 26-03-2006 22:32 ]

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik had een poosje geleden een soort gelijk probleem alleen bij mij kwamen er meerdere kleurtjes voor de dag, bij mij was het probleem dat het geheugen niet meer in orde was.

Je zou natuurlijk dat even kunnen uitstellen door eerst een andere monitor of snoer te proberen.

Blij Met Wilco

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
SpiriTNL schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:30:
Het kan inderdaad aan de dvi kabel liggen.
Maar een andere oorzaak kan zijn dat de software van de monitor niet meer goed is.
De kleuren worden niet op ware 32-bit weergeven maar door de software van de monitor terug gebracht naar 18 bit(262.144 kleuren). dithering heet dat en dat doet de monitor zelf.
Kijken eens of je het met 16-bit kleuren ook hebt?
Met 16bit heb ik precies het zelfde probleem dus ik denk niet dat dat het is.
Het zou idd in de DVI kabel kunnen zitten. Dat het de monitor zelf is betwijfel ik nu omdat ik ook op me Xbox 360 heb gespeeld op het scherm toen had ik er geen last van en toen ik van VGA (xbox360) naar DVI (PC) switchte zag ik in eens weer die rode pixels.

DVI kabel zit er wel goed in. Eventjes mee bewogen en het was weg maar of het daar nu door komt.. of dat het stom toeval was weet ik niet. Videokaart is ook uitgesloten omdat ik zowel op ATI als Nvida dit probleem had.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:09

Nox

Noxiuz

offtopic:
Komt het niet in je op om nu een andere DVI kabel te gebruiken ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1