De geschiedenis van de DHO

Pagina: 1
Acties:
  • 511 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dit topic is eigenlijk een offtopic-topic!
DHO = Die Hard Overclocker

Nu ik hier al een hele tijd op GOT zit, krijg ik steeds meer zin om ook een keer met droogijs en dat soort werk aan de slag te gaan. Nu is dat wel allemaal leuk en aardig maar er zitten wel wat haken en ogen aan... Ik ben nog maar 15 jaar en zo verschrikkelijk rijk ben ik nou ook weer niet :D .

Dus nu leek mij het eigenlijk wel interresant om te horen hoe jullie "beroemd" zijn geworden, en natuurlijk wanneer je bent begonnen, hoe, en op welke setup...

Laat je verhaal horen, dan treed ik in je voetsporen 8)7 !

FiXeR

[ Voor 4% gewijzigd door FiXeR.nl op 26-03-2006 20:49 ]

Verwijderd

Met DI ben ik begonnen een aantal weken geleden voor de Fair Play 3D Contest.
Toen ben ik met Desertshooter naar Kaatsheuvel gegaan, met enige moeite :9
Het koste ons 3 uur om daar te komen terwijl het met de auto een half uur is vanaf hier. Toen we daar eindelijk waren stonden we voor ICS stond er groot op de ramen dat ICS verhuisd was naar de verzetstraat. Aangezien we in de frankrijkstraat waren leek het vrij ver weg :(

Wij aan iemand vragen of dat ergens in de buurt was. Gelukkig was het 2 straten verder :)
DI gehaald en gelukkig was de moeder van lex zo aardig om ons op te halen. _/-\o_

Als setup hadden we:

DFI Lanparty Expert
X2 3800+ LDBHD 0543 SPMW Cooled by Vapochill LS
Ati Radeon X300SE

Gebrazeerde gpu container door Jort :)

En DI bommen ownen >:)

Dat waren onze eerste ervaringen met DI zo ongeveer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 21:48 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:48:
Met DI ben ik begonnen een aantal weken geleden voor de Fair Play 3D Contest.
Toen ben ik met Desertshooter naar Kaatsheuvel gegaan, met enige moeite :9
Het koste ons 3 uur om daar te komen terwijl het met de auto een half uur is vanaf hier. Toen we daar eindelijk waren stonden we voor ICS stond er groot op de ramen dat ICS verhuisd was naar de verzetstraat. Aangezien we in de frankrijkstraat waren leek het vrij ver weg :(

Wij aan iemand vragen of dat ergens in de buurt was. Gelukkig was het 2 straten verder :)
DI gehaald en gelukkig was de moeder van lex zo aardig om ons op te halen. _/-\o_

Als setup hadden we:

DFI Lanparty Expert
X2 3800+ LDBHD 0543 SPMW Cooled by Vapochill LS
Ati Radeon X300SE

Gebrazeerde gpu container door Jort :)

En DI bommen ownen >:)

Dat waren onze eerste ervaringen met DI zo ongeveer :)
Hoe oud ben je?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59
psst

Geboortedatum 13 december 1990

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
offtopic:
kijk dan in zn profiel 8)7 ;)

Leuk topic Fixer, ben erg benieuwd naar de verhalen van de doorgewinterder DOCers hier :9

Ik ben nog zeker geen Diehard en ik zit pas een half jaartje in het overklok wereldje. Sinds dat ik op vakantie (zomer) wat stukjes had gelezen over het overklokken van videokaarten in de Computer Totaal ben ik het ook gaan proberen en ben nu totaal verslaafd. Mn vrienden verklaren me voor gek maar who cares (stiekem willen ze het zlef ook wel >_<).

Oude Vapochill komt eraan, gaat steeds meer de juiste kant op >:)

[ Voor 54% gewijzigd door goeiemorguh op 26-03-2006 22:37 ]

|| Specs || SuperPI 1m

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
zelfde hier, iedereen verklaard me voor gek :P

ben zelf ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen met het overklokken m'n cpu.
Dit wilde niet erg lukken dus kocht ik waterkoeling, omdat ik hem een beetje warm vond worden.

Nu ruim een jaar verder ben ik er achter dat gewoon de core erg slecht is. Dat heeft mij eigenlijk tegen gehouden om lekker verder te prusten met me huidige setup. Toch wilde ik een keer droog ijs proberen, dus ja, waarom niet? Is altijd leuk ook een keer te proberen dacht ik zo.

Ik heb altijd het idee gehad van. Om de 3 jaar komt er een nieuwe pc. dan is de hardware meestal wel dusdanig verouderd dat er een nieuwe pc mag komen. Het heeft even geduurt om van dat idee af te komen :)

Nu heb ik eindelijk de eerste stappen met droog ijs gedaan, en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind. Ik laat me zeker niet tegenhouden door slechte/oude hardware. Nu er wat meer geld beschikbaar is de laatste tijd ben ik tot de conclusie gekomen dat er wat nieuwe overklok gear moet komen en een setup.

Als je graag eens met droog ijs wilt gaan kloten, zou ik zeggen; waarom niet? ik heb niet zo gek veel uitgegeven aan de spullen (container enz.)

kort samengevat: Ik ben anderhalf jaar lang aan het kloten geweest met het zelfde systeem. Heb veel gelezen en zet nu de 1e stappen naar koeling onder 0.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Ik oc al een paar jaar op air en water. Sinds kort ook met phase. Ben ook een waterchiller aan het bouwen en hou van vmodden.

Was het wel weer :P

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Ok, mijn verhaaltje over hoe ik in dit wereldje terecht ben gekomen.

Een jaar of 5 geleden had m'n vader nog een Pentium 1 166MHz. Dit ding was toen al retetraag en half kapot. Een neef van mij ging hem toen herinstalleren, op dat moment zette hij de CPU ook meteen op 180MHz. Dit vond ik allemaal zeer interessant aangezien we maar een 166MHz CPU hadden, hoe kon deze dan op 180MHz gezet worden vroeg ik me af.

Na deze wonderbaarlijke ontdekking gedaan te hebben besloot ik een eigen Pentium 1 te kopen om er mee verder te experimenteren. Dit systeem heeft in totaal 3 verschillende cpu's gehad, is voorzien geweest van custom Pentium III koelers en hing vol casefans. Uiteindelijk kreeg ik hem zelfs overgeclockt :P.

Zoals altijd was deze Pentium 1 aan de trage kant, ik besloot toen te gaan upgraden naar een Pentium II setup. Ik kreeg een oude IBM desktop PC van een vriend van me. In dit systeem zat de welbekende SL2W8 PII 300MHz. Na flink gegoogled te hebben kwam ik op de site van Tom's Hardware uit (ok ok, iedereen maakt fouten :X ) Hier vond ik een artikel over precies deze CPU. Het bleek een echt overclock monster te zijn, ze konden vaak zonder vcore verhoging overclocken naar 450MHz. Naar aanleiding van dit artikeltje besloot ik het OEM IBM moederbord te vervangen door een Shuttle Slot1 mobo met het welbekende i440BX chipset. Door voor een BX chipset te kiezen kon ik zonder problemen naar de 100MHz FSB gaan wat de gewenste 450MHz zou opleveren. Uiteraard had ik pech met mijn exemplaar. Mijn CPU deed inderdaad de 450MHz zonder hogere vcore, maar over de 500MHz was onhaalbaar. Het systeem werd instabiel boven de 475MHz. Het monteren van custom luchtkoelers, gemaakt van "profesionele" koelblokken (van de lokale schootboer :P), bleek niks te baten. Uiteindelijk vond ik een ander artikel op Tom's Hardware waar ik voor het eerst in m'n leven te maken kreeg met voltmods. Het bleek mogelijk om de vcore van een Pentium 2 op te voeren naar 2.2v (stock is 2v) door wat pinnetjes af te plakken op de CPU. Uiteraard moest dit getest worden en het bleek te werken. M'n CPU liep succesvol op 495MHz bij 2.2v. Hierdoor kon ik GTA3 spelen icm m'n GeForce2MX 8)

Natuurlijk was dit systeem nog steeds zo traag als dikke stront. Ik besloot dan ook om eind 2003 maar gewoon meteen een (voor dat moment) dikke bak aan te schaffen. Dankzij de toen nog in takt zijnde PC prive regeling kwam een systeem bestaande uit de volgende onderdelen binnen handbereik: Athlon64 3200+ s754, Asus K8V deluxe, Club3D Radeon 9800XT en 2x256MB Mushkin PC3500 lvl2 black (Old Skool BH-5 :9 )
Hier zat natuurlijk ook een leuk kastje omheen en wat nutteloze randapparatuur. Tegelijk met dit systeem besloot ik ook m'n eerste waterkoelingsset aan te schaffen (die ik de eerste 6 maanden daarna niet meer aangeraakt heb |:( ) Aangezien de Athlon64 op dat moment pas net uit was kwam ik voor nogal wat problemen te staan. De HTT van die Asus K8V kreeg ik niet boven de 222MHz uit omdat PCI/AGP locks ontbraken. Hierdoor was de uiteindelijke OC nogal brak. Maar natuurlijk waren er een paar trucjes om dit te omzeilen. Het probleem boven de 222MHz was dat m'n HDD corrupt raakte, door deze te vervangen door een IDE schijf op een losse PCI IDE controller kon ik door naar de 250MHz HTT. Uiteindelijk kreeg ik de CPU (na m'n eerste echte vmod uitgevoerd te hebben) stabiel op 2420MHz met het mem 1:1. Met deze setup ben ik ook nog naar de 2e UFO geweest bij petervandamned thuis. Hier is de HAEG cascade gebruikt om het systeem nog wat harder te laten gaan. Maar aangezien we te lui waren om het ding te isoleren (en omdat het mobo toch voor geen meter liep) mislukte dit een beetje. Het condens liep gewoon met druppels achter over het mobo.

De volgende stap was het mobo vervangen door een Gigabyte GA-K8NNXP limited edition (wat het verschil was met een normale weet ik nog steeds niet :+ ) Deze was uitgevoerd met een nForce3-150 wat betekende dat ik wel PCI locks had. Hierdoor kon ik weer een stukje verder komen. Na waterkoeling gemonteerd te hebben kreeg ik het hele systeem stabiel op 2520MHz (mem weer 1:1) Ook hiervoor waren weer voltmods nodig, dit keer zat er een vcore, vdimm en vtt mod op het mobo. Om nog een tikkie verder te komen besloot ik voor het eerst onder kamertemperatuur te gaan werken. Het reservoir in m'n wc werd vervangen door een koelbox. Hierin werden dan weer grote blokken ijs gegooit. De watertemperatuur daalde hierdoor naar een graadje of 7. Dit betekende dat ik de snelheid wat op kon voeren. 2600MHz met het mem 1:1 (de Muskins waren ondertussen vervangen door Kingston HyperX, overigens ook BH-5) Dit betekende dat ik de snelste watergekoelde s754 bak van MofOC had (ik was Kakaroto net voorbij :Y) ) Dit was natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar niet echt Die-Hard.

Gelukkig kwam ik een maandje daarna een Prometeia Mach1 op het spoor. Deze machine werd me aangeboden voor slechts 150e dus de keuze was snel gemaakt: er zou eindelijk sub-zero koeling komen 8) Na de Mach I opgehaald te hebben besloot ik deze te monteren op het A64 systeem wat eerst onder waterkoeling draaide. Dit bleek niet zo'n succes. Het moederbord bleek al mijn OC pogingen niet overleeft te hebben en diende vervangen te worden. Ik besloot een Shuttle AN50R aan te schaffen. Deze kon door een simpele mod een vdimm tot ~4v geven. Helaas was m'n multimeter kapot waardoor ik het voor elkaar kreeg om dat mobo binnen een week te slopen door de vdimm te hoog te zetten. Als vervanging kwam er een Epox 8KDA3+. Dit was het eerste mobo wat ik onder phase-change zou gebruiken. Helaas was het niet zo'n succes, door gebrekkige isolatie kreeg ik erg veel last van condens (ik had geen orginele A64 kit bij de machine). Er ontstond kalkaanslag op de CPU en achter op het mobo. De setup werkte dus voor geen meter.

Na dit fiasco moest ik toch iets doen met de Mach I. Ik had nog een oude Abit KV8-Max3 liggen en de 9800XT. Wanneer je de 9800XT combineerd met de Mach I zijn er toch leuke dingen mee te doen. Met de phase-change gekoelde 9800XT haalde ik bijna 4k in 05 wat toen genoeg was voor het WR.

De reden dat het mis gegaan was met de prom op een CPU was de isolatie. De beste oplossing vond ik toen om gewoon orginele prometeia CPU kits te gebruiken. Omdat ik wel een PIV kit bij m'n mach 1 had besloot ik het hele A64 gebeuren gedag te zeggen en een Pentium IV aan te schaffen.

M'n toemalige setup bestond hierna uit een 2.4A, Asus P4C800-e, 2x256MB Kingston HyperX BH-5 en de oude 9800XT. Deze setup kreeg ik stabiel op 3.8GHz (primestable was dat zelfs 8)7 ) maar niet op 3.85GHz. (random BSOD's, Niet eens PiFast stable) Aangezien ik er de ballen niet meer van snapte heb ik het hele zaakje er vrij snel weer uitgegooid. Het mobo en CPU heb ik toen samen goed kunnen verkopen en ik besloot dat er weer een A64 moest komen.

Ondertussen had ik ook m'n 2e Prometeia aangeschaft voor het luttele bedrag van 100e :D Dit was een Mach II waarvan de flexhose gebroken was. Deze werd professioneel gerepareerd door een bedrijf wat voor m'n vader een koelcel aan het bouwen was. Deze mannen hadden al het gereedschap bij om die flexhose snel en vakkundig aan elkaar te lassen. Als klap op de vuurpijl deden ze er ook nog r507 in. Ik had dus voor 100e en een kratje bier (dat vroegen die koelcelbouwers voor de reparatie :p) een Mach II r507.

Om niet weer voor dezelfde condens problemen te komen staan als bij het de vorige poging besloot ik om toch de 90e voor een A64 kit voor de Mach II op tafel te leggen. Nventiv was toen net falliet en de prijzen voor accesoires rezen de pan uit. Als bijpassend systeem schafte ik eind 2004 een 3000+ Winchester aan met een MSI K8N Neo2. Deze CPU werd vrij snel vervangen door een 3500+ Newcastle omdat de winnie een coldbug bleek te hebben. Met die setup ben ik toen een flink aantal weken aan het prutsen geweest. Het mem was ondertussen alweer vervangen door 2x256MB Corsair XMS (met alweer BH-5 erop :P) en ik had een setje G.Skill 2x256MB PC4800LA bemachtigd. Aangezien de Neo2 toch geen bankinterleaving ondersteunde had ik genoeg aan slechts 512MB ram. De VGA werd toen ook vervangen door een X800Pro ViVO @ X800XT PE.

Uiteindelijk heb ik uit die setup een Pifast score van 39.55s (273x11, mem 1:1 CL1.5-2-2-4 1T) Ik had toen als ik het me goed herinner de snelste 512k L2 cache bak van NL voor ongeveer een week. Na die week had YoupY de tijd gehad om met z'n veel hogere CPU clocks me weer voorbij te gaan :P Bij 3DMark01 zat ik op bijna 35k setup.. Hier ontstond ook m'n eerste DICE ervaring. Aangezien ik m'n mobo nogal extreem gemod had (alle condensatoren vervangen door zwaardere) zou hij theoretisch beter zijn dan YoupY z'n plank. YoupY was op dat moment bezig met DICE benchen met precies dezelfde setup, alleen had hij het probleem dat z'n systeem uitviel bij hele hoge vcore's. Om het mobo uit te sluiten besloot ik langs te gaan om mijn mobo onder DICE te leggen. Dit leverde geen betere resultaten op (syteem bleef uitvallen bij hoge vcores, CPU probleem dus) maar het was wel een leuke ervaring :)

Hierna heb ik eigenlijk een half jaar niks meer gedaan. Enige upgrade die ik toen nog gedaan heb is de VGA vervangen door een X800XT. Ondertussen had ik wel een cascade besteld bij Unknown_Road, (die overigens binnenkort geleverd wordt :) ) dus het was voor mij wachten geblazen. Een nieuwe setup kopen wanneer er over een paar maanden een cascade geleverd zou worden vond ik toen even onzin.

Uiteindelijk maakte ik wel plannen om een Dothan machine te bouwen. Ik schafte een P4P800SE aan met het idee om er ooit een 740 + CT479 bij te kopen. Dit is er overigens nooit van gekomen. In plaats hiervan besloot ik een oude Celeron Northwood 2.4GHz op dat mobo te gebruiken om te kijken hoever ik er mee zou komen. Onder de Mach I bleek hij een MHz of 3650 screenshot stable te doen. Ik vond dat dit beter moest kunnen dus er werd betere koeling van stal gehaald. De Mach II was toen al verkocht (cascade op komst, was dus overbodig) dus die kon ik niet gebruiken. Ik zag toen dat Epsilon zijn custom unit verkocht (de welbekende Promkiller) en deze was een zeer geschikte kandidaat als vervanger van de Mach I. Epsilon bleek wel oren te hebben naar een verkoop met inruil van de Mach I dus de deal was snel rond. Na de Promkiller op de Celeron setup gemonteerd te hebben was het WR snel behaald (~3850MHz). Dit WR heb ik overigens nog steeds in handen.

De Dothan setup werd uiteindelijk toch gecancelled en het mobo werd weer verkocht. Uiteindelijk heb ik op de HCC!Dagen van 2005 een Opteron 146 gekocht (tnx Haitse ;)) en een MSI K8N Diamond gekregen. Dit is de setup waar ik nu nog steeds mee draai. Als mem zit er nu 2x512MB Corsair XMS3500C2 BH-5 en de grafische kracht werd door 2 7800GT’s van XFX gebracht (tnx 2 AC.Ryan). Ik heb nog wel een DFI NF4 Ultra-D gehad voor een paar maanden, dit mobo heb ik vrij snel weer verkocht omdat AM2 op komst is. De scores die ik met deze setup behaald heb zijn niet echt speciaal te noemen. PiFast zit op 38.xx ofzo (die 146 doet maar 3070MHz onder phase :( ) en 3DMark05 op 13700. Mijn huidige snelste PiFast score zit ook maar op 37.95 Dit is met een FX53 van AC.Ryan en de Unknown_Road cascade die nog niet optimaal draaide.

Ondertussen heb ik samen met WouterAerts nog een aantal WR’s gepakt met oude videokaarten. Danzij het modulaire mounting systeem van de Promkiller is deze erg gemakkelijk op videokaarten te monteren. Hierdoor hebben we zowel het WR in de Geforce2 Ultra als in de FX5700NU klasse gepakt. Er staan nog wat meer WR’s in de planning maar daarvoor moet er nog wat aan de setup geschaaft worden.

Wat er verder nog in de planning staat is het volgende: ik ga waarschijnlijk upgraden naar Yonah en deze setup onder de cascade gooien, dat levert hopelijk weer wat leuke results op.

En ja, ik heb teveel tijd over op school |:(

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-01 18:04
Wow :X Wat doen jij daar opschool, als je zoveel aandacht aan een werkstuk besteed heb je een 10 8)7

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Pfoe, eens even alles oprakelen :)

Begon jaartje of 2,5 geleden met OC.

Eigenlijk begon het allemaal met onze 'gezins' pc destijds, ik wist al een heel klein beetje van overclocken en ging er eens met expirimenteren. Specs van die pc waren A7v333 2000+ palomino en 512mb twinmos (wat later Bh-6 bleek te zijn :P )
Doordat het een palomino was kon de 2000+ net op 17xx mhz draaien ipv de stock 1666, maar het begin was gemaakt :)

Toen had ik eindelijk genoeg verdient voor een eigen pc te kopen, het werd een xp3000+ (barton) a7n8x-x en 2x256mb Adata, videokaart was een 9800pro. Toen begon het pas, ik schafte na een tijdje al een nieuwe luchtkoeling aan. En fabriceerde later zelfs een eigen waterkoeling voor die pc. Maar aangezien met die waterkoeling mn mobo gesloopt was (klein lekje) moest er een nieuwe komen. Toen was DFI net finaal doorgebroken onder de OC'ers en ik kocht dus een DFI nf2 infinity. Was een leuk bordje, maar niet echt superstabiel, er zijn er namelijk maar liefst 4 van kapot gegaan, gelukkig allemaal via RMA nieuwe kunnen krijgen. Net daarna/tegelijk kwam ook de XP-M rage om de hoek kijken, dus daar deed ik maar aan mee :P 3000+ verkocht, Xp-m 2600+ gekocht, dit bleek een erg goede clocker te zijn die onder mijn waterkoeling (nu met nieuw cpu blok, alphacool nexxxos xp) zelfs ~2850mhz deed op 1,9v (dat was op het 4e bordje). Toen ging dat bordje ook ineens dood (echt van 1 op de andere dag gewoon niets meer doen, met ander bord werkt alles gewoon super :? ). De 5e die ik kreeg was echter een nieuwe revisie die al stukken beter was maar op de 1 of andere manier wou mijn xp-m (0351mpmw) daarop gewoon niet meer boven de 2500mhz (stabiel) komen, ik dacht dat mijn core brak was ofzo dus die combinatie maar verkocht. (Later bleek dat de proc gewoon nog clockte zoals voorheen dus moest toch iets in dat mobo geweest zijn)

Na al dat sukkelen met socket-A rigs kwam socket 939 eindelijk aan (754 heb ik overgeslagen) en ik verkocht meteen mijn Socket-A spul en ging over op het vele malen betere 939 socket.
Ik begon met een Msi K8n neo2 samen met een x800xt pe (agp) en 2x256mb bh-5 en een Winchester 3200+. De winnie deed onder watercooling 2650mhz pifast en al snel werd er een DDR booster aangeschaft voor het bh-5. Toen mijn neo2 dood ging heb ik een DFI nf3 ultra-d aangeschaft, 1e bordje was DOA. 2e bordje gingen binnen een week kapot en 3e bordje was weer nieuwe revisie die wel goed werkte :) Ook kwam toen de San-Diego net in Europa (ik kocht mijn 3700+ samen met wat andere meteen toen ie op de site van komplett was verschenen), het bleek een 0516tpaw te zijn. Een erg goede week, deze processor overclockte dan ook erg goed (2973mhz pifast op waterkoeling) inmiddels zat in die config ook OCZ VX pc3200 geheugen wat 275mhz deed op 3,7v. Toen las ik hier op het forum dat bio blade zijn prom stuk/defect was en hij deze wel weg deed.
Ik reageerde meteen en vroeg of hij geinteresseerd was in een ruil, uiteindelijk werdt het mijn set OCZ VX+ €100 (ik was heel tevreden, het was namelijk een prom Mach2 incl lian kit en pc60 geheel gemod incl fans ccfl's, blauw display etc), alleen gaf de prom af en toe op het diplay 'sensor UFA' en ging dan uit. Ik kreeg van Peter te horen dat ik mijn tempsensor beter moet isoleren en ik heb dus gewoon de sensor en omgeving ondergelijmd met hotglue---> probleem opgelost.
De 3700+ ging hard onder de mach2, met gemak 3200mhz 24/7 stable, maar na een tijdje bleek dat de memcontroller gaar begon te raken en wilde hij niet meer boven 250mhz 1:1.

3700+ uit het mobo, mobo verkocht, DFI nf4 Ultra-d gekocht en x800GTO 2 gekocht.Toen ik een heel interessant aanbod zag van Bart (Viss) die namelijk een zeer vroege 4000+ verkocht die Rob (Rol-Co) via via recht van AMD had bemachtigt. Ik wist dat deze processor hard ging (hij had tenslotte het WR in handen, 3655mhz) en ik kon hem nu voor een mooi prijsje overkopen. Zo gezegt zo gedaan, ook die proc gekocht en inmiddels mijn prom laten modden door Jort en toen werdt de config: 4000+ 0505Fpmw, Dfi nf4 ultra-d 2x512mb bh-6 x800GTO2. Hiermee kon ik weer aan de gang >:) , al snel had ik het WR met die cpu behaald: 3750mhz en ook de 8000 puntengrens in 3dmark05 ben ik doorbroken met de x800gto2.
Deze config heb ik nu nog steeds en het 4000+ record wordt waarschijnlijk nog wel verhoogd door deze cpu ;)

[ Voor 8% gewijzigd door El Snorro op 27-03-2006 15:45 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• DaWaN
  • Laatst online: 29-01 11:30

DaWaN

'r you wicked ??

Bij mij is het begonnen met een Pentium 1 die ik van mn zus had gehad. Zat een vaag QDI bordje in maar had iets heel speciaals :) FSB instellingen in het bios. Dus ik ipv 66mhz dat ding op 75mhz gezet. Pentium MMX 225mhz...
Sinds dien ben ik denk verslaafd aan OC'en :Y) Mijn eerste systeem was een P3 600mhz maar die vond ik na 2 weken al langzaam en dus maar weer weggedaan :)
Toen heb ik via marktplaats een ECS K7S5A en een GeForce 4 Ti 4200 gekocht. Bij de lokale shop een duron 1600 gehaald en 256mb SD ram via mn werk :) Nadat die K7S5A binnen een week dood was (wel 150mhz ipv 133mhz FSB gedraaid \0/ ) Heb ik een Asrock K7S8XE gekocht samen met 512mb DDR400 geheugen.
Op GoT las ik erover dat een duron gemod kon worden naar Athlon XP en zo gedaan :D Toen ook gelijk een L12 FSB mod gedaan en een L11 Vcore mod, zo kon ik met die Asrock op 11x200 draaien met die cpu op 1,75Vcore :)
Maar toch vond ik die asrock niets aangezien ie geen AGP / PCI locks had en met een AGP kaart en AGP drivers geinstalleerd niet eens 205mhz FSB haalde. Dus een NF7-s opgescharreld. Met die plank heb ik zeer veel OC plezier gehad icm die Duron. Ik weet niet precies hoeveel verschillende soorten mem ik gehad heb, maar het moeten er minstens 5 geweest zijn :o
Ook in die tijd mn VGA 2x geupgrade, eerst een 9800SE die 128 bit bleek te zijn en toen maar een 256bit 9800PRO gekocht, silencer erop gezet en dat ding klokte als een beest :)
Maar aangezien iedereen in de DFI hype was en A64 aan haar opmars bezig was als één van de eersten een DFI s754 plank gekocht icm een 3000+. Dat was echt leuke OC combo, ik heb 3 verschillende 3000+'jes gehad en ook nog in die tijd mn MDT value omgeruild voor UTT. Ook heb ik toen die 9800PRO vervangen door een XFX 6800LE 12 pipes en die weer vervangen door een Leadtek 6800LE 16 pipes (ja dat was echt een nuttige upgrade :+ ). Die XFX klokte erg lekker icm een 1,4V bios maar die Leadtek viel me ietsje tegen daarom heb ik eigenlijk nooit meer echt geoc't met die leadtek. Daarna heb ik nog een X800PRO gehad voor een tijdje. Ook heb ik in die tijd geexperimenteerd met waterkoeling.
Na die DFI met 3000+ (de me uitstekend beviel maargoed) een P4P800SE gekocht samen met een Pentium M 740 en een CT 479. Opzich was het een hele snelle combo en zeker voor benchen was het vet maar voor normaal gebruik begon ik me te ergeren aan de stabiliteit van de CT en P4P800SE dus het hele zooitje maar weggedaan.
Toen een MSI K8N Neo2 gekocht samen met een 3000+ Venice en 2x512mb PC3200 Micron erbij gekocht, lekkere combo was dat voor 24/7 use. Maar omdat ik eigenlijk altijd een chronisch geld tekort had heb ik die PC maar weggedaan, daarom heb ik nu een dikke elcheapo PC (CPU 25e Mobo 40e en vga 50e :D ).

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• El Snorro
Oja nu ik dawans verhaal lees over dat mem (5 soorten)

Ik herinner me ook dat ik een tijd lang bh-5 heb gespaart om een superkit te vinden.
Op een gegeven moment had ik hier 8 gig bh-5 liggen (waarvan 7,75 gig op zolder gewoon lag te liggen :P

Toen maar alles verkocht, en zonder het te weten toch een superkit gevonden he Lex ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Ik ben idd atm 15 jaar ;)

En qua hardware heb ik het volgende ongeveer gehad:

Toen ik mijn eerste pc bouwde bestond die uit het volgende:

Asus K8N
Athlon 3000+ S754 0445EPHW (weet ik gewoon nog :D )
2x512 V-data
400W Noname voeding
Fx5700
80GB 7200 RPM WD

Ook daar wat mee gaan overclocken en heb 2666Mhz pifast stable gekregen --> ik blij :) Maar na een tijdje was ik die FX5700 zat en wilde wat anders leuks voor agp. Weet je wat we kopen een 6800LE die je lekker kunt unlocken. En ik had net als veel andere 16 pipes en 6 shaders. Alleen het was geen kei in OC'en. Zie: 385/840. Toen een tijdje later ik de IHS van mijn 3000+ eraf gesloopt had (wat totaal geen nut had) was deze na het vervangen van koeler dood :( Is ondertussen al ruim 2 maanden weg voor rma :( En omdat ik toen S754 een beetje zat was ben ik lekker overgestapt naar S939 en pci-e. Alles van mijn S754 systeem verkocht. En toen kreeg je dit:

Epox 9NPA+ Ultra
Venice 3200+ 0546 nog iets :X
2*256 Infineon BH-6 (280 2-2-2-5 @ 3,77V --> Thanks Thijs :D )
Gainward 6600GT
Tagan 480W U-22
80 GB 7200 RPM WD

Het kwam er op neer dat het enigste wat nog over was van mijn vorige pc de hdd was :9
Er kwam in de tussentijd ook nog een setje 2x256 BH-5 Kingston HyperX bij van Gaming247. Wat een tijdje geleden onder de Vapochill van Lex wel grappige resultaten gaf. 280 was misschien niet spectaculair, maar wel een grote vordering t.o.v air-cooling :D
Met lompigheid heb ik toen mijn mobo kapot gemaakt door bij het meten van een measure point 2 puntjes met elkaar te verbinden. Rma gestuurd en binnen een week weer terug. Nieuwe mobo doet 420 HTT :D
Wat bleek nu toen ik het mobo terug kreeg. Dat ik bij het verbinden van de puntjes ook de CPU gekilled had. Vond ik helemaal niet erg want het was de slechte Venice op aarde --> 2,65GHz Pifast stable :/
Ook deze rma gestuurd en kreeg en een min of meer wonder Venice voor terug. Het was een NBBWE 0601 EPMW. Klonk me al als muziek in de oren en zo was hij ook. Deed met gemak in mijn unmodded mobo 2,85 pifast stable. Later heeft lex deze nog getest en heeft er sub 40 pifast mee gehaald op 2,95 en de cpu had geen coldbug, wat leide tot 3,2 GHz :)

In de tussentijd heb ik een Opteron 146 CABNE 0530 APMW gekocht _/-\o_
Deze deed bij de vorige eigenaar 3GHz prime op water op 1,48V, nog niet perfect maar was wel leuk :) Alleen bij mij kreeg ik hem op 1,5V nog niet stable en 1,55 ook niet langer dan een kwartier. Toen kwam ik er achter dat er het een en ander niet klopte aan mijn Epox

Wat er zoal mankeerde aan mijn Epox:
De tempsensors ontzettend brak of klopt er gewoon niks van maar ze geven onder stressed 30 graden aan op de cpu wat ik graag zou willen geloven maar wat gewoon niet mogelijk is met een Zalman 7000 Alcu en een Venice op 1,75V. Na het vinden van de vcore measure point (achterkant mobo :X ) bleek dat ook de voltage readings van het mobo helemaal niet klopte en scheelde 0.1V met cpu-z en bios. Ik snapte al niet waarom mijn mobo met een Venice stock 1,5V gaf :?
En de Vdroop was al helemaal niet om uit te staan dus heb ik daar ook wat aan gedaan. Nu zitten er mooi 2 mods op. Eentje voor de Vdimm en een Vdroop mod :)
En omdat Vmodden zo onzettend leuk is gooien we ook nog ff een Vddr en een Vgpu mod op de 6600GT. Werkte perfect maar resultaten vielen een beetje tegen. Unmodded deed hij 590/1180 en modded deed hij 610/1220. Vriend van me heeft een kaart dat met Vddr mod 1330 doet _/-\o_

Onder de Vapochill deed mijn Opteron 3,5GHz 1M stable waar ik blij mee was :)
Toen ik de Vapochill van Lex een tijdje geleden bij me in huis had is mijn Opteron op miraculeuse wijzen dood gegaan. Ik had de Vapo geremount. Boot mijn pc. Ga de bios in. Temps zijn oke. Stel clocks en voltage in. F10, yes, enter. En bij het opnieuw opstarten valt de pc uit. Geen flauw idee wat er gebeurde maar na wat onderzoek bleek dat de CPU het begeven had. Ik had de core bekeken die er goed uit zag alleen het bleek dat bij een resistor een hoekje af was wat denk ik de oorzaak was. Ik snap alleen nog steeds niet waardoor hij nu dood is gegaan :X

Nu had ik dus een Tagan gekocht wat allemaal wel leuk en aardig was maar de rails waren beetje onstabiel onder load en de 3,3V sence wire mod wilde maar niet lukken --> 4,77V :X
Heb nu de OCZ Powerstream van Lex wat een heerlijke voeding is :)

Een paar dagen geleden had ik zin op mijn pc maar weer eens in de kast te bouwen en had dat netjes gedaan. Toen dacht ik, weet je wat ik verleng alle voltmods zo dat ik ze aan de voorkant bij de 5,25" bay heb. Ging allemaal goed en zag er mooi uit. Alleen bij het verlengen van de mods van mijn Vga waren de draadje helaas nog te kort. Ik de draadje ff verlengen. Alleen zonder er bij na te denken verlengde ik niet alleen de draadjes maar verbond ze ook meet elkaar |:(
Had er niet bij na gedacht maar stopte alles gewoon netjes in de pc. Zet de pc aan het begint allemaal te knetteren. En dat was volgens mij niet de bedoeling --> 6600GT heeft het begeven. Gaat over paar daagjes rma en hoop dat ik krediet kan krijgen bij de shop en dan een 7900GT aanschaffen :P

Ben nu nog eventjes aan het sparen voor een X2 zodat mijn pc het weer doet :)

Lex en Ik hebben ook nog was plannen om een servertje in elkaar te zetten over een tijdje en deze in Amsterdam neer te zetten :)

Nou dit was mijn verhaal wel zo ongeveer

• El Snorro
@Remco

Je hebt echt te veel (op beetje knullige wijze :P ) gesloopt :P
Was die 0530ampw zonder IHS dan?
Das niet zo handig met een phase-change vind ik altijd omdat de evaps nogal log zijn en een corecrush veel sneller gebeurt is dan met een aircooler.

Ik haal binnenkort wel mijn IHS eraf maar ga het ding lappen en dan gewoon weer er terug op :)

• gambr0
  • Laatst online: 19-01 12:02
Je hebt wel geluk gehad dat ze al die RMA's zomaar accepteerden, ik vraag me af of ze een knetterende 6600GT nog accepteren.

Verwijderd

Ik heb me jaren gehouden op luchtkoeling.. Ik vind het op het moment nog niet nodig om te spelen met waterkoeling.. Ooit in de toekomst ga ik kijken voor een complete setup, met een vet rad wat ergens in de ijskoude winter / tuin komt :P

Maar goed.. Mijn historie met Oc'ing luidt als volgt:

In de prille dagen dat ik begonnen ben met m'n eerste echte AMD 80486DX2/66mhz kocht ik altijd van die bladen waar dan zo'n demo' cd'tje bijzat.. Vaak had je van die mappen met allerlei zut erin.. Op een dag vond ik een .Chm file dat over overclocking ging.. en dat was een vrij open tuturial erin. Dagen heb ik me ermee bezig gehouden en heb dan toch de eerste stap gewaagd, met jumpertjes spelen :)

Helaas kwam de 486 ook weer niet stabiel op 80mhz en is me dit ook verder nooit gelukt. later was ik overgestapt op een Cyrix pr200+ systeem met 128mb geheugen en een Voodoo1 kaart. Deze liet zich namelijk wel beter overklokken en ervaring maakt de mens wijzer. Ik kreeg 'm stabiel op 200MHz en games zoals need for speed II en Unreal liepen gewoon vloeiend :)

Ik was er zo van onder de indruk allemaal dat ik me erg in ben gaan verdiepen. Later had ik ook een upgrade gedaan naar een AMD Athlon 600MHz (slot A) met 256MB geheugen om te beginnen (later naar 768MB uitgebreid). Het was m'n eerste MSI 6195 Moederbord O+

Deze ondersteunde dingen zoals Voltages & FSB tweaking.. Na 2 dagen lang testen testen en nog eens testen kwam ik uiteindelijk uit op een FSB van 119MHZ / 714MHz. Helaas hield de boxed koeler het niet altijd lang vol.. en moest deze dus een upgrade krijgen. Ik heb toen ook mijn eerste Fan-rig gebouwd van 8 60MM fans op elkaar getaiwrapped & gelijmd. Dit maakte op 12V zo'n tievusherrie, dat dit ook maar weer snel over was :P

Ik heb geloof ik ongeveer 1.5jaar met deze Athlon gewerkt en ben overgestapt naar een 1200MHz variant van AMD met 512MB DDR geheugen. Dit keer had ik wel ontzettend geluk. De CPU was multiplier unlocked en liet zich drijven tot 1533MHz op een voltage van 1.825. Toendertijd maakte ik nog gebruik van een Orb maar dit is later een Coolermaster Silent Cooler geworden, wat een hele hoop scheelde in geluid. Ook dit systeem was uitgebreid naar een Geforce 3 Ti 500 en 768MB geheugen.

M'n laatste 2 systemen waren ook van AMD, waaronder een Sempron 2400+ (oc'ed op 2GHz :P) en nu een Athlon 64 / 3000+ op 2400MHz.

Het jammere was van deze aankoop is dat ik net daarvoor een AGP kaart gekocht had, en dus eigenlijk op AGP platform ook wel moest blijven. Het is een Nforce 3 / 250 Plank van Asus (k8n) geworden die zonder Dual channel werkt. Opzich geen ramp.. het maakt hoogstens 3% verschil uit in prestatie dan met een plank zonder DC.

Op m'n volgend systeem wil ik graag iets groots en waar ik net zoals mee nu, en vroeger, lang mee doe :) Het moet zeker functies zoals overclocking aan boord hebben, maar vooral stabiliteit.

Dus tot zo ver mijn geschiedenis in oc'ing :P

Verwijderd

@ Thijs:

Ik moet toegeven dat ik wel een paar lompe acties heb gemaakt ja. Maar als ik zo zie wat jij er allemaal doorheen genaaid heb vind ik het nog niet al te slecht :9 Maarja je bent niet voor niets Die-Hard toch :) En de Opteron was idd zonder IHS, maar ik had hem al denk ik wel 10 keer onder de Vapo gehad dus..

@gambr0:

Ik denk wel dat ik rma krijg. Aangezien je er niet zo heel veel van ziet en de meeste er volgens mij niet eens naar kijken. Ik ken mensen die videokaarten waar smd'tjes missen rma gekregen hebben :Y)

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Nou, dan ik ook maar :)

in 2004 begon het :), ik kocht mijn eerste videokaart :P FX5200 die 100% oc deed. Leuk dacht ik, een paar maanden later was mijn eerste PC al een feit:

MSI K8N Neo2 Plat
3000+ Winchester (0445SPMW)
2x512MB Corsair Value :P
Nvidia 6800le (16x1,6vp)
450Watt no-name

Ging meteen goed, 6800le wilde 16pipes, 11k 3dmark03. Processor wilde naar 2787MHz pifast stable, en het ram ging tot 250MHz 2.5-3-3-7 stabiel :). Maar dit alles was voor mij niet genoeg :P. Ik kreeg een andere 6800le, maar deed jammergenoeg maar 12 pipes. Die is op een rare manier toen dood gegaan (rook pwnage :P). IHS van de winchester af gehaald, ging niet echt goed. Heb ik nu nog als sleutelhanger :P. Toen maar een nieuwe shit gehaald: OCZ PowerStream 420Watt, 2x512MB G.Skill BH-5, 3500+ Venice. Het G.Skill was niet het alle beste ram, deed net 264MHz 2-2-2-5, maar toch genoeg om de venice op 2,9GHz te krijgen. Wel aardig, toch?

Na een tijdje de 6600GT AGP (AOPEN :( ) verkocht, Neo2 verkocht, en naar PCI-Express gegaan! DFI nF4 Ultra-D en 7800GTX, 10k 3dmark05 (vmodded :P) was een makkie :). Toen de Opteron hype begon, iets te vroeg een opteron gekocht, 0536GPMW, wilde maar net 2,8GHz, geen succes dus. Met het G.Skill was ik niet echt tevreden (verwaand :P ), en ik kreeg van mocht van Thijs een setje KHX Oud BH-5 te kopen. Het bleek een erg goed setje te zijn, (294MHz 2-2-2-5!) en toen zou een WR makkelijk kunnen zijn, maar het duurde allemaal te lang, en er kwamen 310+MHz results met een cascade. Het setje toen maar verkocht aan een voormalige WR houder: LastViking van XS. De opteron 144 en de venice maar de deur uit gedaan.

Een nieuwe opty gekocht, dit keer was het wel raak: Opty 148 0540FPBW! Air cooled 3GHz primestabiel en 3,25GHz PiFast stabiel. Toen kreeg ik de kans om van een VapoChill LS over te kopen, met Lian-Li PC-60 (Thnx Kakaroto ;) ). De Opteron 148 deed toen 3,7GHz onder de LS. Ik had geluk, mijn pa kocht ook een nieuwe PC, met X2 3800+. Heb hem meteen onder de Vapo getest, met succes! Ik had het WR, 3534MHz, voor een middagje :P . Ik hoorder goede verhalen over de DFI LanParty SLI-DR Expert, dus die maar gehaald. Ultra-D verkocht aan Syngrow, en nu heeft Garrett hem :P. Maar het scheelde niet heel veel, 50MHz ongeveer. Jammergenoeg ging de Opty 148 dood, omdat het contact met de evap slecht was. Ik was aan vervanging toe: X2 3800+ was het antwoord. CCBWE 0548RPMW, doet 2,9 Lucht gekoeld, maar onder Vapo is het niks. Mijn Pa heeft nu de 0548RPMW, ik de LDBHE 0543SPMW.

Een tijdje daar na voeding verkocht aan Remco, 600Watt PowerStream, 7900GT en 2x512MB TeamGroup UTT gehaald. Voeding is heerlijk, de 7900GT heb ik nu het singlecard WR mee, en het TeamGroup doet 280MHz 2-2-2-5 Pifast :). Mijn eerste ervaring met DI was met een X300se, met Remco en DaWaN. Alleen die was coldbugged :(. Binnenkort weer Dry Ice, op de X2 en 7900GT! Garrett is van de week nog even langs gekomen, Corsair 2GB Setje geruild tegen mijn TeamGroup (tijdelijk ;) ). Maar hij heeft het PiFast NR op waterkoeling van Z3us nog niet kunnen beaten :> .

[ Voor 12% gewijzigd door DesertShooter op 28-03-2006 16:51 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

DesertShooter schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:41:
Maar hij heeft het PiFast NR op luchtkoeling van Z3us nog niet kunnen beaten :> .
Waar kijk jij dan? Z3us heeft geen score air......wel water.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:25

Snippertje

Light up your life

Ik heb niets speciaals gedaan met onder 0, maar toch mijn verhaal.

Ik kreeg voor mijn verjaardag ooit een P3 500mhz met een Voodoo 3. Ik helemaal blij maar van overklokken nooit gehoord. Tot mijn pc er een keer mee kapte en ik het wou oplossen. Ik ging naar de bios en vond, jawel, overklokopties! Ik zette de P3 meteen op 700mhz en wonder boven wonder deed die het ook nog. Verder toen niet veel gedaan.
Toen ik weer jarig was, kreeg ik weer een nieuwe PC. Het was een: Celeron 2GHZ, Radeon 7000, 512 MB Ram en Gigabyte mobo. Ik weer helemaal blij. Na een paar maanden hoorde ik wat over overklokken. Toen ook maar een Geforce 4TI 4200 gehaald. Ik kreeg de celeron op 2.8 gig. Toch vond ik hem te sloom en toen maar een P4 2.4 gig gehaald en extra 512 ram. Jammer genoeg ging die P4 ook niet zo hard en kwam ik maar bij de 3 gig uit. De Geforce deed wel 300/600.
Toen nieuw mobo gehaald, P4C800E-Deluxe en weer nieuwe processor, namelijk een van de eerste prescotts. Klokte ook voor geen meter. Kwam uiteindelijk stabiel op 3.6 gig uit. Ondertussen ram verkocht aan een vriend en PC3200 geheugen gehaald. Deed 220mhz op 2-4-3-5. Niet slecht voor 100 euro ;) De geforce 4 toen ook verkocht en een 6800GT gehaald. Ook die klokte niet goed over, omdat het een van de eerste was. Haalde er net 432/1111 mee benchstabiel. Maar 24/7 is die net goed voor 401/1080.
Ik dacht toen wel verder te komen met waterkoeling, maar deed het ook voor de stilte. Helaas de processor ging gewoon niet verder en de VGA ook niet. Toen dacht ik dat de proc miss niet verder wou, omdat de Droop te hoog was. Dus mod uitgevoerd. Ging goed, alleen wou ik de mod mooier maken en toen mobo verkloot. RMA > nieuwe. Daarna even niets meer eraan gedaan.
Toen kwam de dothan rage. Hup adapter gekocht en een P-M 730. Toen ook weer de droopmod gedaan. Werkte weer goed. P-M kreeg ik op 2773 mhz suicide shot. Alleen bleek de mod niet goed vast te zitten, waardoor op een gegeven moment hij eraf viel en weer me mobo dood was. Toen weer RMA gedaan en een P4P800E-Deluxe gekregen, de P4C werd niet meer verkocht. Alleen toen met me stomme kop de CT-479 adapter laten vallen. Resultaat > alle pinnetjes verbogen. Ook nieuwe gekocht.
En hier draai ik nu nog steeds mee. Alleen laatst nieuw geheugen gekocht. Ik ben nu aan het sparen voor een PCIE systeem. Maar ik als niet werkende 16 jarige moet dan nog lang sparen... Voor werk heb ik ATM ook geen tijd. Dus ik wacht op de zomervakantie. Dan hoop ik een beetje goed systeem samen te kunnen stellen en hou ik deze bak als download/lan bak.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Rol-Co schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:22:
[...]

Waar kijk jij dan? Z3us heeft geen score air......wel water.
Typo, water :)

• FiXeR.nl
  • Niet online
Dan zal ik toch ook maar alvast mijn "begin" posten...

Verleden
"Vroeger, toen de varkens nog kippen waren 8)7 " had ik een 9800 Pro van Sapphire die toen heel high-end was overgeclocked met ATI Tool zonder dat ik het wist dat het overclocken was :+ .. Dus ik lekker hoog met dat metertje totdat hij niet echt verder wou :> , stuk dus. Ik wist echt niet wat het was ofzo maar als ik er nu aan terug denk noem ik het gewoon domme pech. Na wat tuts en heel wat n00b posts hier op GOT en op TZ( :X tweakzone toen nog) heb ik na de faqs half te hebben gelezen mijn CPU wat overgeclocked, een Pentium 3.0Ghz Prescott S478 nog zo'n oude waar 500Mhz OC blijkbaar veel was 8)7 . Die heb ik kunnen overclocken tot 3.8Ghz wat ongekend was toen, daarom geloofden veel mensen me niet. :O Dit alles zonder benul wat RAM en Timings waren, dividers?? Nog nooit van gehoord!! Na heel veel lezen, lezen, kijken en kloten kwam het dothan tijdperk 8) . Een M740 gekocht en wat GEiL PC4000 RAM, nu heb ik dat ding op zijn staart getrapt, maar ik altijd maar denken dat het een kut core is. (2500mhz) Ik als n00b zijnde gewoon niks aan me ram gedaan of voltage ofzo :D . Na nogmaals al die FAQS te lezen, en alles toch maar eens goed bekeken, heb ik toch maar ff het getest en toen kwam ik tot de 2.77Ghz, 60% OC dus! Nu ik daar aan terugdenk, aan die 9800Pro momenten en dat soort dingen vind ik mezelf echt een n00b!

Oja, vergeten te zeggen... Mijn GEiL is stuk, de stomme CPU-Z bug, nu ligt dat niet aan CPU-Z + CLOCKGEN maar CPU-Z + TW865, dat was bij mij iig het probleem!

De toekomst;
Nu vind ik mezelf eigenlijk als 15 jarige vergenoeg om te kunnen experimenteren met droogijs :*) En ik hoop dat ik binnenkort de VAPO van WP ff mag lenen om wat leuke runs mee te doen.

Todo list ;)
- DICE Container kopen/maken/2e hands kopen
- Wat leuke CPU's en GPU's kopen
- DICE RUN _/-\o_
- WR halen met iets >:)

Dat was het wel zo'n beetje!

EDIT: Goeiemorguh, het is niet: >_< :9

[ Voor 10% gewijzigd door FiXeR.nl op 28-03-2006 17:26 ]

Verwijderd

Sow wat een lange verhalen allemaal. Zal ik ook maar eens wat hw neerzetten die ik heb of heb gehad:

Abit LX-6
Abit Be6-II
Abit NF7-s v2.0
Abit NF7-sl
Abit NF7-m
Abit KT7
Abit KT7-a
Abit IC7
Aopen AK77-600GN
Asus P2b
MSi k8n neo2-platinum
Paar no name P2 borden

AMD Opteron 144
AMD Athlon xp 2500+ (2350mhz op water)
AMD Athlon xp-m 2600+ (2830mhz op water)
AMD Athlon tbird 1000 (1400mhz op water) avia
AMD Athlon tbird 1200 (1400+mhz op water) avia
AMD Duron 700 (1150mhz op water)
Intel Pentium 100 t/m 200mhz (een stel)
Intel Pentium 2 233-400mhz (een stel)
Intel Celeron 333mhz
Intel Celeron 400mhz
Intel Pentium 3 500 en 800mhz
Intel p4 1.5ghz DOA

2x Geforce 2 ultra
2x Geforce 3 ti-200
1x Geforce mx440se
1x Geforce 5200
1x Geforce 5700
1x 3dfx voodoo 1
2x 3dfx voodoo 2
2x 3dfx voodoo 3 2000 (1tje pci)
1x Ati 9800se 128bit
1x Ati 9500np
1x Ati 9700pro
1x Ati 9600np

Hoop ram

Ben vast nog veel vergeten

Verhaal gaat als volgt: Je hebt hardware >> het gaat dood of je wil iets snellers >> je koopt nieuw spul >> en weer naar het begin :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 19:12 ]

Verwijderd

Zo das al een leuk lijstje Wouter.
Leuk om zo de verhalen van de medetweakers te horen :)

Verwijderd

Als ik is zou moeten beginnen :O hahahaha

niet wat ik heb gehad.. maar wat ik heb gekilled :P

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 21:29 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:28:
Als ik is zou moeten beginnen :O hahahaha
Waus ik heb een vraagje, kun jij deze CPU overclocken;
http://tinyurl.com/o76lq _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Lees goed de advertentie! :D

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:29:
[...]

LOL _/-\o_

Die gast begint echt kei serieus en dan echt zo... alleen hij is door de midden gebroken en heb hem weer gelijmt :+

• goeiemorguh
FiXeR.nl schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:29:
[...]

XD Geweldig :D

Vraag me af hoe die dat voor elkaar heeft gekregen...

|| Specs || SuperPI 1m

• Extera
Trouwens zwaar respect voor de mensen van 15 hier _/-\o_
toen ik 15 was downloade ik nog 1 mp3 per dag (en ondertussen douchen)
en maakte ik mijn 1e website met word :7

Ik hoorde op m'n 16e pas voor het eerst van overklokken :P alleen toen vond ik het veel leuker om een scooter te laten vliegen

• FiXeR.nl
  • Niet online
Extera schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:04:
Trouwens zwaar respect voor de mensen van 15 hier _/-\o_
toen ik 15 was downloade ik nog 1 mp3 per dag (en ondertussen douchen)
en maakte ik mijn 1e website met word :7

Ik hoorde op m'n 16e pas voor het eerst van overklokken :P alleen toen vond ik het veel leuker om een scooter te laten vliegen
Downloaden van MP3's deed ik al op me 7e of 8e. FiXeR Heb ik verzonnen toen ik 8 was :+

Even over de "deul core", ik zal eens proberen te gaan kijken, want ik woon zelf in Oss

[ Voor 13% gewijzigd door FiXeR.nl op 28-03-2006 22:09 ]

Verwijderd

Onbetwist de Tbred gekte.. Ik was een van de eerste (zo niet de eerste) met zo'n ding en ging als eerste door de 2GHz heen wat toen echt fokking snel was, prommies bestonden niet en ik haalde met waterkoeling snelheden die alleen peltier setups konden halen.
Het topic van de Tbreds heeft echt heel lang gelopen net als het NF7S topic dat nu nog steeds loopt volgens mij..alleen onder een andere TS.

Daarna nog een paar leuke toeren uitgehaald met diverse moederborden en videokaarten en stond eigenlijk altijd wel in de bovenste regionen wat benchmarks betreft. Heb nog een tijdje de snelste Sandra score gehad van NL..weet niet of die nu nog staat, snelste PiFast ook een paar keer.

Ben ook nog een tijdje moderator geweest van DOC, dat levert ook wel naams bekendheid op.

Heb nu eigenlijk geen tijd meer om te tweaken helaas. Maar ik pak de records nog wel een keertje ;)

Edit:

En PiFast op GoT natuurlijk. Alhoewel de credit daarvoor nog steeds naar NoStra gaat. Maar dat heeft mij wel bekendheid opgeleverd denk ik.

Kweet niet of ik nu nog zo bekend ben eigenlijk. Ik post een stuk minder. Ik stond echt lang op 1 met posts in DOC. Zoveel dat ik me er bijna voor schaamde :D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 22:40 ]

• El Snorro
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:37:
Onbetwist de Tbred gekte.. Ik was een van de eerste (zo niet de eerste) met zo'n ding en ging als eerste door de 2GHz heen wat toen echt fokking snel was, prommies bestonden niet en ik haalde met waterkoeling snelheden die alleen peltier setups konden halen.
Het topic van de Tbreds heeft echt heel lang gelopen net als het NF7S topic dat nu nog steeds loopt volgens mij..alleen onder een andere TS.

Daarna nog een paar leuke toeren uitgehaald met diverse moederborden en videokaarten en stond eigenlijk altijd wel in de bovenste regionen wat benchmarks betreft. Heb nog een tijdje de snelste Sandra score gehad van NL..weet niet of die nu nog staat, snelste PiFast ook een paar keer.

Ben ook nog een tijdje moderator geweest van DOC, dat levert ook wel naams bekendheid op.

Heb nu eigenlijk geen tijd meer om te tweaken helaas. Maar ik pak de records nog wel een keertje ;)

Edit:

En PiFast op GoT natuurlijk. Alhoewel de credit daarvoor nog steeds naar NoStra gaat. Maar dat heeft mij wel bekendheid opgeleverd denk ik.

Kweet niet of ik nu nog zo bekend ben eigenlijk. Ik post een stuk minder. Ik stond echt lang op 1 met posts in DOC. Zoveel dat ik me er bijna voor schaamde :D
Idd, ik vraag me af of we van Apen-Nootjes op Twynn nog een post verslag krijgen net als vorig jaar.... :?

En pifast, tjah ik doe het de laatste tijd (te) weinig, heb me meer gefocust op superpi, maar ik zal binnenkort eens pifast proberen aan te slingeren op 3,5ghz. :9

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:12

Exigence

dnkroz

Fewture (Serenity ;) ): iedereen hoort jou eigenlijk wel te kennen

Ook voor mij begon het (en stopte het misschien ook wel) tijdens de Tbred periode, of beter gezegd de Socket A periode :) Daarvoor was ik ook al bezig geweest met Celeron's en Durons. Begonnen op m'n 12e :P (Ben nu 18 trouwens).
Ik had een pracht van een CPU, Tbred B, 2700 MHz op water, een overclock van 1166 MHz :D In die tijd was het ook nog eens niet duur, een 1800+ stond zo'n beetje gelijk aan een 2600+, afgezien van de kloksnelheid. Voor 60 euro kwam je heel ver. Maar nu heb ik weinig tijd er meer voor, en ook niet genoeg geld om met de top mee te kunnen. Dat vind ik soms wel jammer, want voor een goede CPU dok je al gauw 200-300 euro, nog afgezien van de koeling.
Ach boeiend, komt wel weer een keer, de tijd, het geld en het geluk ;)

Edit: ook nog met waterchillers etc. geprutst, heel veel geprutst, maar verder geen resultaten :)

[ Voor 14% gewijzigd door Exigence op 30-03-2006 15:54 ]

• goeiemorguh
Zal ik ook maar even mijn verhaal(tje) posten ;)
Een jaar of 3/4 geleden kocht ik mijn eerste computer, was toen 12 en had nog nooit van overklokken gehoord. Het was een HP pavilion bakkie met een athlonXP 2400+, 256mb ram (waarvan 64mb voor onboard mx440 :X) op een asus A8NX-LA oid. Vlak voor de zomervakantie van 2005 besloot ik een extra latje van 512mb in mn pc te proppen. Ik vond dit al heel wat aan mezelf en raakte aardig geintereseerd :), paar maanden later een XFX 6600GT gekocht samen met een Coolermaster real power 450W, tegen die tijd wist ik al wel wat overklokken was, althans, ik had er wel is van gehoord. Ik had wat computer totaal's meegenomen op vakantie en daar begon het allemaal :D

Er stond namelijk een stukje in over hoe je je grafische kaart kon overklokken, toen ik thuis kwam ging ik meteen rivatuner downen en in no-time was ik al aan het overclocken 8). Later had ik een vf-700cy gekocht om nog hoger te komen en haalde een oc van 612/1215 wat toen aardig hoog was :*). Na een tijdje ook begonnen met het overklokken van mn 2400+, dat was echt een ramp want er waren TOTAAL GEEN overklok functies in het bios |:(. Kon dus ook geen voltages regelen of wat dan ook. Toen ontdekte ik het fenomeen 'voltmod' :o. Ik heb toen een pencil mod gedaan op mn 6600GT AGP (had amper nut 8)7) en na wat gepruts had ik het 'WR' ( :X) 3dmark05 in de athlonXP + 6600GT klasse...

Ondertussen was ik aan het sparen voor een nieuwe comp die lekker overklokbaar zou zijn. Ik had een A64 3500+, winbond UTT, dfi bordje in gedachten. Totdat ik het pentium M topic ontdekte hier op GoT :D. De ongelooflijke prijs/performance en overklokbaarheid verbaasden mij en kort daarna had ik op marktplaats een nieuwe M740 gevonden die een ene 'rol-co' verkocht :9. Na een HELEBOEL mailtjes en een HELEBOEL n00b vraagjes over overklokken had ik dan eindelijk mijn M740. Om alles niet al te lang te maken: P4P800SE gekocht, 2x512mb crucial ballistix pc3200 gekocht en overklokken maar >:). Ik begon steeds meer op GoT te posten en te lezen en leerde zo een hoop over het Ocen, dat was ook ongeveer de tijd dat ik erachter kwam dat die ene 'rol-co' niet zomaar een of andere computer freak was die in onderdelen handelde :X (srry rol-co :9).

Ondertussen beheer ik het pentium M topic hier, heb al wat aardige superPi tijden neergezet en kennen de meeste pentium M gebruikers me hier wel (tenminste dat denk ik :+).

Toch best een lang verhaal voor iemand die pas een aantal maanden echt aan het Ocen is en nog nooit verder is gekomen als een vf700 en gemodde stock koelertjes :+. Jullie kunnen trouwens meer verwachten binnenkort, morgen ga ik met mn pa een oude vapochill ophalen >:). Mn dothan die nu al 2830mhz op stock koelertje dus ik ben heel benieuwd hoever ik ga komen met die vapo :).

|| Specs || SuperPI 1m

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik heb nu een Celeron 2.4Ghz aangeschaft, die ik eens flink onder zijn hol ga trappen! Nog wel ff zoeken naar een dice container, maar eerst maar gewoon met me gemodde hyper 48 :)

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:37:
Kweet niet of ik nu nog zo bekend ben eigenlijk.
Ik ken je iig nog steeds ;)

Je bent 1 van de weinige personen hier op GoT die op mijn lijstje van echt goede Nederlandse tweakers staat. In totaal zijn er IMO maar een stuk of 10/15 mensen op GoT die zich "DHO" mogen noemen. En een aantal daarvan zijn al tijden niet meer actief helaas :/

In dit hele topic ben jij eigenlijk pas de 1e van dit groepje die post.

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• El Snorro
Syngrow schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:16:
[...]

Je bent 1 van de weinige personen hier op GoT die op mijn lijstje van echt goede Nederlandse tweakers staat. In totaal zijn er IMO maar een stuk of 10/15 mensen op GoT die zich "DHO" mogen noemen. En een aantal daarvan zijn al tijden niet meer actief helaas :/

Klopt.
Jammer dat peter nog niet langs is geweest, verder, Dabit, YoupY, Bio Blade en nog wat waar ik niet zo direct op kan komen.
Jammer dat ze hier niet meer komen ;(

Verwijderd

Die hard? Ik weet niet waar ik hoor :P

Het oude groepje heb ik niet bij gezeten, Ik weet niet of ik bij die 10 mensen hoor ;) maar jullie zullen zeker nog meer dingen in de toekomst van mij zien. Daarnaast kan ik me niet iemand bedenken met dewar, en die "zo vaak" al met ln2 / droogijs gedraaid heeft.. (ondertussen al aardig wat liters opgemaakt :D)

Ben ik een "echte" DOC'er? ik denk zelf van wel!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 12:59 ]

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:51:
Die hard? Ik weet niet waar ik hoor :P

Het oude groepje heb ik niet bij gezeten, Ik weet niet of ik bij die 10 mensen hoor ;) maar jullie zullen zeker nog meer dingen in de toekomst van mij zien. Daarnaast kan ik me niet iemand bedenken met dewar, en die "zo vaak" al met ln2 / droogijs gedraaid heeft.. (ondertussen al aardig wat liters opgemaakt :D)

Ben ik een "echte" DOC'er? ik denk zelf van wel!
Deze reactie had ik al verwacht toen ik m'n bericht schreef :p

Maar om in dat lijstje van mij te komen is er iets meer nodig dan alleen ervaring met bepaalde koeling. Je hoort dus idd niet bij de 10/15 man die ik in gedachten had.

Maar maybe dat dat in de toekomst veranderd, laat maar eens wat resultaten zien over een tijdje. Daarmee bedoel ik dan SuperPI, PiFast en 3DMark runs, daarvoor is namelijk meer nodig dan goede koeling en hoge clocksnelheden (wat bij max ss runs niet het geval is). Wanneer die goed zijn dan schaaf ik mijn mening wel weer bij ;)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Oude garde is niet echt aktief meer, maar dat merk ik door mijn leeftijd wel vaker.

Goed ben de laatste tijd zelf ook niet al te druk meer, door tijds druk, vrouwtje zwanger etc.
Maar blijf met de regelmaat terug komen.

Of ik wat heb bijgedragen aan DHO? Op gegeven tijden meer dan op andere.
Gezien mijn WOD (wall of death) zijn sommige zaken niet altijd goed gelukt
Heb wel alle soorten van extreme koeling gebruikt Op LN2 na maar das na dit weekeinde ook aan de buurt :)

En ach de Tweak week :) das ook een never ending story
niemand met een cascade nog Ik ook niet

• El Snorro
petervandamned schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:30:
Oude garde is niet echt aktief meer, maar dat merk ik door mijn leeftijd wel vaker.

Goed ben de laatste tijd zelf ook niet al te druk meer, door tijds druk, vrouwtje zwanger etc.
Maar blijf met de regelmaat terug komen.

Of ik wat heb bijgedragen aan DHO? Op gegeven tijden meer dan op andere.
Gezien mijn WOD (wall of death) zijn sommige zaken niet altijd goed gelukt
Heb wel alle soorten van extreme koeling gebruikt Op LN2 na maar das na dit weekeinde ook aan de buurt :)

En ach de Tweak week :) das ook een never ending story
niemand met een cascade nog Ik ook niet
Koen heeft zn cascade toch al?

offtopic:
@koen, leuk icon ;)

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

El Snorro schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:45:
[...]

Koen heeft zn cascade toch al?

offtopic:
@koen, leuk icon ;)
Nee, die staat nog bij Jurgen.
Moet nog het een en ander aan gebeuren en er moet nog ethyleen in. Dus nog even wachten.

offtopic:
tnx ;), moet nog kouder kunnen. Die pic komt van testruns met ethaan in de cascade

Verwijderd

zodra ik ethyleen heb is de cascade van koen af en dan kan ik ook eventueel de cascade van peter wel vullen. alleen de rekening van air liquide/hoekloos zie ik beetje tegenop :D

om post niet helemaal offtopic te houden:

ik ben niet echt een actieve overclocker, tijdens K7 tijdperk ben ik zowel begonnen als gestopt :D , daarvoor wel wat sporadisch lopen klote met hardware maar niet echt actief. Toen ik beetje actief begon met overclocken had ik alleen waterkoeling. kwam er al snel achter dat waterkoeling saai en ontoereikend was. Heb toen nog tijdje met peltiers gespeelt waarna die ook ontoereikend werden verklaart en ben toen tamelijk op phase-change gestort. Vind het leuk om zelf dingen te bouwen dus geen prom voor mij. Zelf units maken kost echter erg veel geld waardoor ik geen geld meer heb voor leuke hardware en aangezien ik units maken nog steeds erg leuk vind vestig ik me daar nog even op.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 16:19 ]

Verwijderd

Ik weet niet of ik Die hard ben, misschien meer Die medium, niet Die hard qua koeling iig.

Mijn eerste pc kwam van een pc-prive project en was een Celeron 333 waarmee ik nooit heb overklokt.
Later kocht ik een MSI KT400 met een Athlon XP 2000 waarin later een Geforce 4 ti4200 in kwam.
Met deze combo zette ik mijn eerste stapjes in de OC wereld.
Door rond te neuzen op het internet kwam ik op XtremeSystems terecht en toen was het gebeurd natuurlijk.
XP2000 was geen goede overklokker volgens die gasten daar, een XP2100 werd aangeschaft.
Het bord was waardeloos, het moest een Abit NF7 worden met een dikke SLK 800 koeler.
Mijn RAM was pulp, BH-5 moest je hebben!
BH-5 wil volts, dus...voltmods. :)

Daarna kwam ik hier terecht en viel midden in de eerste PiFast challenge thread.
Hier werd strijd op leven en dood geleverd om een betere score dan een ander te krijgen..geweldig!
Er volgden nog een aantal NF-7S borden (met voltmods!) en ook een aantal Bartons.
Een tijd heb ik de snelste Tbred op luchtkoeling en ook de snelste Barton op luchtkoeling gehad.

Ik had inmiddels Sandor (Fewture) ontmoet die nog verder ging met socket A terwijl ik afboog richting A64.
Op XS was de Shuttle AN50R DE plank, die moest er komen samen met een 3400+ ClawHammer.
Hiermee icm een Geforce FX5900 pakte ik toen 25201 3D marks in 2K1, toen goed voor de 2e plek.
Daarna kwam waterkoeling, daarna een DFI NF3 mobo (eerste in NL) en een 3400+ Newcastle waarmee ik tot op heden de snelste watergekoelde PiFast score voor socket 754 heb @ moc.

S939 was de volgende stap, een DFI NF4 ultra-D mobo met een Venice 3000+ die voor geen meter overklokte.
Uiteraard bood XS weer uitkomst, een Opteron moest je hebben!
Met mazzel wist ik een van de eerste Opterons 146 te pakken te krijgen warvan de meesten hier wel weten wat die kan. :D

Natuurlijk heb ik nog veel meer dingen gedaan maar dan wordt het wel een heel lang verhaal, dingen zoals dikke overkloks met TCCD mem en dergelijke, 20K 3d marks met een GF4 ti4200 enz.

Ik heb in die paar jaar alleen 1 videokaart (GF4 ti4800SE spontaan dood) en 1 moederbord gekilled, mobo sneuvelde nadat ik met mijn videokaart op de release tab van mijn ramslot 1 strip geheugen half uit het slot had gedrukt. :(
Nog nooit iets gesloopt door Voltmods oid (geloof me, ik heb er zat gedaan!!)

Verwijderd

Ben meer een passieve gotter, mijn allereerste kennismaking met "DHO" was met mijn vage Duron 1250, Ik weet nog dondersgoed dat hij gelocked was en mijn mobo was alles op default. En TOCH draaide die pleuris Duron 50 mhz te snel. Immers ik had sporadisch gelezen dat een +70 graden Durontje niet gezond was. Omdat ik had daarvoor mijn allereerste duron 600 net verpatst (werd maar 50 graden).

Daarna heb ik die duron gemold met een core crush, zit je daar als newbie met de fragielste core te kutten met je Golden Orb. Niet slim dus. Ondertussen had ik voor de grap ff een Celerontje 400mhz oc naar ~~550 mhz zonder iets daarbij te veranderen zoals Volt of bus alleen de multiplier omgehoog gegooid (weet niet precies hoeveel maar wel in de 500 + iets).

Dus heb ik ff een 1800+ XP erbij gegooid, zwaar instabiel... Met die Golden Orb! Opgegven moment ging de mobo dood. Op zeer onverklaarbare wijze (northbridge kapot) KT133mobo. Dus heb ik maar een KT400 gekocht (grootste fout van mijn leven), Nadat ik las over NF2 dit en dat. Snel verpatst en een A7N8X gekocht. Vervolgens ging ik dood leuk weer OC-en. Had de 2200+ gehaald op een golden orb en wat "waterzakjes". Iedereen op GOT zegt ik was gestoord :P, ze hadden niet door da tik gevacummeerde zakjes gebruikte :P. Op een hele hete zomer dag, zei mijn computer POEF. Daar ding mijn cpu... Lekker die Palomino's T_T.

Daarna een 2000+ gehaald en hoppa gaan we weer overklokken Dit keer 2600+ met de beruchte bridge mod (potlood krassen)... Een keer liet ik mijn kast vallen, en je raadt het al... een 1/2 gecrushte core...., werkte wel maar... niet lang.... Gelukkig was de barton uit :D

Ik heb de mobo verpatst en de cpu ook :P en een shuttle NF2 Ultra gekocht met die BH modules, Barton 2500+. En 1 week later meteen een watercooling gekocht. Toen was Droogijs, N of Proms/Vapo niet zo popu als nu. Water begon langzaam aan te komen, veel mensen konden alleen maar van dromen. Naja, ik heb de barton 2500+ geoc-ed naar 3400+. met watercooling op de cpu en waterzakjes op NB,, SB en Graka. Opgegeven moment was het een beetje duur qua onderhoudt, dus heb ik WC verkocht en een Zalman 6500 gehaald. Alleen de Zalman was een beetje zwaar, zo zwaar dat ie mijn barton core crushte T_T, dus ik moeest hem gaan onderklokken naar 900mhz dat ie nog een beetje stabiell draaide. Hij hield nog 6 maanden vol :P.

En nu heb ik een Xpress200, en probeer alles zo stil mogelijk te krijgen. en OC? niet meer nodig. Vroeger krijg ik spellen zoals WC3/D2/C&CGen etc moeilijk aan de gang met een stront cpu/graka.

Je zal wel vragen, waarom zoveel core gecrushd.
1. Mijn lompheid
2. Desktopkasten gehad.
3 Geen cpu spacer gebruikt.....

En al die spullen heb ik met mijn 15 gulden / 10 euro zakgeld per week moeten betalen.

Ik heb tot nu toe
4 cpu gemold
1 mobo gemold

Wat heb ik nog niet gedaan
Vapo/Prom/Droogijs/Stikstof
Voltmod
en nog andere extreme dingen

Dus mijn reden waarom ik ben gaan OC-en is te weinig geld, cheapass spullen en toch de laatste games spelen! Tegenwoordig is het niet meer nodig duz.... ff geld sparen voor een X2 + GF6150CSM en dan kan de pret weer beginnen! Kan niet OC-en met mijn MSI Xpress200 bordje T_T

• 418O2
offtopic:
Leuk om de verhalen van echte OC'ers te lezen. Kan me de tbred gekte en zo nog wel herinneren

ik begon met een krikkie 1600+ palo, die niet harder wou dan 1580mhz op mijn net zo krikkie ECS bordje.. Toen een 1800+ tbred b gemold, waterkoelblok zat er niet strak genoeg op. Toen een 2.4 intel gehad, liep op 3ghz. toen een 3.2 intel gehad, ging 3.8ghz, maar die verkocht omdat ik geen geld meer had eigenlijk en er een new kid in the block was. (beide intels overigens op Epox borden)

AMD Mobile.. 2400+. 2500mhz, lekker strak.Watergekoeld, liep erg lekker.
Nu een A64 3700+ op een DFI LP NF4 Ultra-d . Wat een lekkere combi die 2.8ghz doet. 2gb ram. Niet optimaal en er zijn lui die veel harder gaan, maar dit loopt hard genoeg :) Op boxed cooling

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 30-03-2006 06:57 ]

Verwijderd

PII 233@350Mhz
Celeron300a@450Mhz
PII 333@500Mhz
Celeron 366@550Mhz
PIII 600EB@787Mhz
PIII700E@868
Athlon1200@1533Mhz
Duron1000@1333Mhz
AthlonXP1600+@1630Mhz
XP1700+@1700Mhz
XP1600+@1850Mhz
XP1800+(tbred a)+@2245Mhz
XP2100+@2530Mhz
Xp2500+@2600Mhz
Duron1400@2745Mhz
XP-M 2400+@2700Mhz
A64 3200+@2580Mhz
A64 3500 (newcastle)+@2906Mhz
A64 3000+@2860Mhz (heden)

Ik ben nog een paar cpu's vergeten, maar kan er nu even niet op komen....

En dan nu de videokaarten....dit is vanaf dat ik het Xp1800+ tijdperk

3 x Geforce Ti4200
3x Ati Radeon 9700
2x 9800pro
2x 6800LE
1x 6600GT
1x 6800GT (heden)

Moederbordjes....vanaf mijn eerste Athlon

3x KT7a
2x MSI K7T turbo
Epox 5k8a3+
Epox 8RDA+
Epox 8RDA
5x Abit NF7-s
2x ASUS A7N8X deluxe
ASUS A7N8X-E deluxe
2x MSI K8N neo2
ASUS A8V Deluxe
DFI Lanparty NF4 Ultra-D (heden)

Dit was het ongeveer wel.....ik heb nu al 9 maanden niets meer gekocht voor mijn pc. Het loopt zeer lekker namelijk en kan mijn geld nu wel beter besteden.....

Verwijderd

Mensen komop :D

DOC = DIE hard.. alles doen voor de laatste mhz... dit doe je met de beste koeling etc.. niet met luchtkoelers/proms en weet ik et.. en zitten hier mensen te posten die totaal niets met DOC te maken hebben...

@ syngrow... Jou mensen lijstje zijn in jou ogen geen DOC'ers maar Legendes. Van die mensen zie bijna niets/weinig meer maar waren zeer actief en hebben goede dingen bereikt. Ik denk dat de benoeming DOC toch wel te benoemen valt met mensen hier, waaronder ik. Want hoe noem je anders iemand die van -100 tot -196 op zijn cpu doet ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.att.net/~andrebsd/mb/omfg.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 14:24 ]

• Extera
ik vind je een Die Hard hoor waus :>

[ Voor 43% gewijzigd door Extera op 30-03-2006 14:30 ]

• El Snorro
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:19:

DOC = DIE hard.. alles doen voor de laatste mhz... dit doe je met de beste koeling etc.. niet met luchtkoelers/proms en weet ik et.. en zitten hier mensen te posten die totaal niets met DOC te maken hebben...

@ syngrow... Jou mensen lijstje zijn in jou ogen geen DOC'ers maar Legendes. Van die mensen zie bijna niets/weinig meer maar waren zeer actief en hebben goede dingen bereikt. Ik denk dat de benoeming DOC toch wel te benoemen valt met mensen hier, waaronder ik. Want hoe noem je anders iemand die van -100 tot -196 op zijn cpu doet ;)

[afbeelding]
Wil niet flamen ofzo

Maar imo moet je meer doen om DOC te zijn dan alleen hoge SS screens en/of tijden neerzetten.

Neem bvb Dabit (de grootste DOC'er die ik ken sinds ik hier zit), hij heeft de laatste jaren (toen hij hier nog was dan) weinig/geen results neergezet en tóch is hij nog steeds DOC.

• FiXeR.nl
  • Niet online

[afbeelding]
Dus als ik LN² op me chippie gooi ben ik meteen DHO/DOC? 8)7
Ik vind eerder als je "bekend" bent en gesponserd en ook nog ECHTE WR's op je naam hebt staan, dan mag je je DHDHO noemen...

Verwijderd

ik weet genoeg... ik hou me mond

Langzame pi's? compete me dan.. ik ben nl #1... verbeter je me.. pak ik je terug. Eerst word er gezeurd dat er geen competitie is.. nu is die er word je afgekraakt

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 15:22 ]

Verwijderd

jeez wat is dat hier... :o

wanneer is iemand dan DOC? ;)

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:09:
[...]

Ik vind eerder als je "bekend" bent en gesponserd en ook nog ECHTE WR's op je naam hebt staan, dan mag je je DHDHO noemen...
ga jij nou maar met je boxed koeler spelen.... je komt net om de hoek kijken.......

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 15:24 ]

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Sorry hoor Waus, maar dit is echt even grote onzin die je zit te verkondigen.

Je beweerd nu dat er mensen gepost hebben die niks met DOC te maken hebben. Ik kan je wel vertellen dat er sinds mijn vorige post 2 mensen hun verhaal hebben gedaan die WEL op mijn lijstje thuis horen.

DOC is niet alleen goede koeling hebben. Iedereen weet dat jij met LN2 draait en dat maakt jouw echt niet specialer dan iedere andere Die-Hard Overclocker hier. Ik weet van flink wat mensen dat ze op zoek zijn geweest naar LN2 maar dit is voor bijna niemand te regelen doordat de kosten gewoon de pan uit rijzen of de leveranciers niet mee willen werken. Dat jij toevallig geluk hebt gehad met het verkrijgen van LN2 betekend niet dat je nu opeens zo'n extreem goede OC'er bent.

Als ik de kans zou hebben om hier in de buurt LN2 te kopen voor die 50ct per liter dan zou ik nu ook bij het LN2 OC clubje horen. Dat betekend dan niet meteen dat ik een uber-oc'er ben. Ik ben dan net zoals jij gewoon een overclocker met wat betere koeling. Alleen ik zal nooit gaan verkondingen dat ik wel een uber-oc'er ben terwijl ik daar geen goede argumenten voor heb (de beste argumenten zijn gewoon resultaten) Het is niet zo dat ik geen LN2 gebruik omdat ik het niet wil, maar omdat ik het niet geregeld kan krijgen. En zo denken heel wat mensen hier in DOC erover...

OC'en bestaat uit veel meer aspecten dan koeling. Om tot goeie resultaten te komen heb je ook kennis van andere zaken nodig zoals software. Die 1M runs die jij hebt gedaan met die Dothan 760 waren leuk, maar verschrikkelijk traag voor de MHz'en die je uit die CPU haalde. Die FX5200 op LN2 runs die je gedaan hebt waren leuk om te zien maar ook echt gruwelijk langzaam voor de MHz'en.

Wanneer je zoiets al niet beheerst moet je jezelf geen DOC noemen want dat ben je dan niet. Ik zeg niet dat ik zelf een perfecte wininstallatie kan maken maar m'n resultaten komen iig aardig in de buurt van anderen met ongeveer dezelfde setups. Ik ben van mening dat een simpele, redelijk presterende, wininstallatie een van de basic zaken is die je als OC'er onder de knie moet hebben. Dingen zoals memtimings en zo komen daarna pas. Die zijn imo zelfs een stuk moeilijker te doorgronden, dus het lijkt me sterk dat je dat wel perfect kunt. Wanneer je zoiets basics niet tot een goed eind kan brengen ben je IMO gewon een normale OC'er die toevallig iets betere koeling heeft dan de rest. Geen echte DOC'er

Dus doe eens niet zo arrogant en laat anderen in hun waarde, want met dit soort gedrag krijg sowieso respect van anderen. (iig van mij niet)

En zet met die Yonah eens wat zieke SuperPI's neer zodat ik mezelf een klap kan geven omdat ik je helemaal verkeerd ingeschat heb ;)

• El Snorro
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:12:
ik weet genoeg... ik hou me mond

Langzame pi's? compete me dan.. ik ben nl #1... verbeter je me.. pak ik je terug. Eerst word er gezeurd dat er geen competitie is.. nu is die er word je afgekraakt
Begrijp me niet verkeerd, ik wilde je niet aanvallen ofzo hoor.
En ik reken je persoonlijk ook al zeer zeker bij de DOC groep, mjah wanneer iemand daarbij hoort moet iedereen persoonlijk weten/een grens stellen.

Ga zo door Wouter! (hopenlijk snel wat yonah results)

Verwijderd

leuke is dat ik nog geen enkele x op iemand doelde... jij doelt alleen op mij terwijl ik uitleg vraag over doc .....

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:23:
[...]

ga jij nou maar met je boxed koeler spelen.... je komt net om de hoek kijken.......
Wacht maar, kwestie van tijd...
BTW, jij komt niet verder dan mij met dat "koelertje"

Back ontopic please..

We worden niet zomaar allemaal beroemd!

[ Voor 24% gewijzigd door FiXeR.nl op 30-03-2006 15:44 ]

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-01 13:28
Gezellig hier.
Daarom heb ik hier al vanaf het begin niks gepost.
Ik wist dat dit ging komen.
Waar is de grens? :/
Zullen we nu weer lief doen tegen elkaar? O+

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:12

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:30:
leuke is dat ik nog geen enkele x op iemand doelde... jij doelt alleen op mij terwijl ik uitleg vraag over doc .....
Spoort niet met
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:23:
[...]
Maarja, ieder z'n eigen hoor, maar dan hoef je de rest die het probeert (ook al faal je, boeiend) nog niet af te kraken.

Love peace and happyness :Y) O+

• El Snorro
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:30:
Ik bedoelde het niet kwaad ofzo hoor, en heb ook nooit gezegt dat jij niet meer deed dan hoge SS/goede tijden neerzetten.
No hard feelings hoop ik?

Verwijderd

was tegen syngrow thijs :)

Daarom loopt got altijd fout... altijd dat eeuwige gekraak...

@ exi.. dat was nadat alles al bezig was.. komt hij ook nog ff zijn verhaal doen.. ja dan doe ik dat.
en @ fixxer.. ik houdt niet vna bijdehante posten. cker niet in jou zin.. daarom vermelde ik dat.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 15:57 ]

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:09:
[...]

euhm nu wil ik niet tegenspreken hoor maar jij hebt juist een goede reden gegeven waarom wouter DOC is( ik zeg niet dat hij dat is maar ik ontken het ook niet)

wouter heeft al sponsering gekregen, en hij heeft al een ECHTE wr gehaald, en euhm ik denk wel dat hij tamelijk bekend is hoor.

zucht, laten we hierover gewoon stoppen oke?

gewoon je history posten en niet beginne te flamen over het kunnen en niet kunne van een persoon,
wie ben jij om daarover te oordelen?

ik bedoel er zijn genoeg oc'ers die gewoon puur de results halen met koude koeling. so be it.

dit is niet op jou gericht Fixer maar op alle mensen die waus wat zitten te kleineren.

BEN blij dat er tenminste mensen in NL met ln² en heel de zooi spelen, wanneer was de tijd dat mensen nog leuk konde praten over hun ervaringen enz.

;)

Verwijderd

ehm mensen, cup a soup?

het gaat gewoon om definitie verschil, geen rede tot hard feelings tegen elkaar. Wat syngrow ziet onder een echte die hard oc'er is iemand die op vele gebieden het onderste uit de kan probeert te halen. dus software tweaks, bios tweaks, hard ware tweaks alles. En uiteraard als iemand al lang mee draait is de waardering nog wat groter.

Wat waus onder DOC verstaat is gewoon iemand die die hard dingen doet.

probleem van dingen als forums is gewoon dat meningen altijd wat harder aankomen omdat je niet gewoon met elkaar staat te ouwehoeren. naar mijn mening heeft deze discussie dus ook helemaal niks te maken met afkraken van mensen.

@jort, schrijf LN2 of LN2. LN2 is helemaal onzin :P rechtsboven schrijf je de ionisatie graad. ;)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 16:28 ]

Verwijderd

Syngrow schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:26:
[...]

OC'en bestaat uit veel meer aspecten dan koeling. Om tot goeie resultaten te komen heb je ook kennis van andere zaken nodig zoals software. Die 1M runs die jij hebt gedaan met die Dothan 760 waren leuk, maar verschrikkelijk traag voor de MHz'en die je uit die CPU haalde. Die FX5200 op LN2 runs die je gedaan hebt waren leuk om te zien maar ook echt gruwelijk langzaam voor de MHz'en.
[/sub]
Je gaat hier voor de 2e x de fout in koen.. 760 Ging dood voordat ik hem kon optimaliseren, en me fx5200 kan niet harder kwa fps omdat me os me blokt (na 6 installaties) Dus weet eerst ff wat je zegt.. en ten tweede praat je wel erg makkelijk over die "lage" superpi... ga jij eerst maar eens uren lang benchen met ln2 en alle gevolgen.. dan praten we verder! (met een biertje)

Afbeeldingslocatie: http://www.orangewigs.com/4.28/heineken/heineken1.JPG

En nu ff kappen met dat geziek.. iedereen conroe's en merom's halen en ocen die hap...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 16:19 ]

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-01 13:28
Afbeeldingslocatie: http://www.partydomain.co.uk/d-commerce/media/SM21339-L.jpg

Verwijderd

@ _snot_aap_ Wat een vreselijk plaatje zeg :P. En mensen hou effe op met dit gezeik of doe het over msn ofzo.

• El Snorro
Dat plaatje joh!!

Lig hier echt in een scheur :P _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:25

Snippertje

Light up your life

Hetgeen mij tegenhoud met echt extreme middelen te OC'en is dat ik gewoonweg geen geld heb... En tijd om te werken heb ik ook niet... Ik zou graag met LN2 Ocen, maar het is gewoon niet mogelijk. Maar dan mag je toch nog wel je verhaal doen 8)7

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

Sorry hoor maar zitte zeiken of iemand Die-hard is of niet gaat toch wel erg ver, en dat iemand een WR heeft wil zeker niks zeggen. Het gaat toch niet om WR,s halen of wel het is toch gewoon een hobby niet een groot spelletje.

Iedereen kan WR,s halen het enige wat je nodig hebt is veel geld en een beetje kennis, ook waar ik soms gek van word is als mensen oude hardware gaan kopen om WR,s overtenemen/halen, Ja zo kan heel GOT het wel.

Niet iedereen heeft het geld/geluk om goede hardware te krijgen,

Tenminste ik bench voor de fun dat je een WR haalt is meegenomen,

Waus is zonder twijfel Die-Hard in mijn ogen en dat heeft niks te maken met dat ie LN2 gebruikt maar om zijn resultaten die hij met LN2 gehaald heeft, Koeling heeft niks met die hard zijn te maken, Natuurlijk ben ik meer onder de indruk van iemand die DI/LN2 gebruikt dan van iemand op lucht.

Maar iemand die goede resultaten haalt op lucht/water en alles uit zijn hardware haalt zonder echt te letten op de risico,s (zoals beschadigingen, voltage, temps, stabiliteit). Is naar mijn mening zeker Die-Hard te noemen :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 19:37 ]

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
haha erg gezellig hier.

Ik zit ook al enige tijd op DOC (verder gebruik ik tweakers niet echt veel). Zelf heb ik niet eens wat bereikt, hoogste oc die ik gehaald heb is met een 3200+ (s939) venice. 2000 mhz naar 2650 mhz :D.
Laagste temp die ik met me zelfbouw phase change heb gehaald zal rond de -55 liggen. Dus in principe niet eens zo boeiend. Maar toch voel ik me DOC-ER! ;).

Al hoop ik wel dat er nog eens een UFO dag of een ander soort meeting komt, lijkt me erg gezellig. voorheen had ik geen auto, nu dus al enige tijd wel. Mischien is het een idee om een aantal WR te laten zien aan mede doc-ers. Niet alleen voor de gezeligheid, maar het lijkt me ook leuk om het eens in het echt te zien draaie etc :7.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 19:15
Deze dude is de oorzaak dat ik bn gaan overclocken: [Verwijderde gebruiker]
Met dit topic [rml][ OC] 101.2 % and rising :)[/rml]

Meteen proberen, maar helaas had ik toen een Palermino 2000+ met boxed cooler op een ECS K7S5A. Na diverse coolers (6 luchtkoelers in totaal) 5 procs en 3 moederborden ben ik uiteindelijk uitgekomen op een BartonM die 2700Mhz doet + een setje BH6 + een DFI Infinity + 6800GT (vga+cpu op water). Maar tsja dan wordt je vervolg opleiding lastiger en krijg je ook wat andere intresses die ijd en geld gaan snoepen. Dus kom je er nouwelijks meer aan toe om een heel weekend flinkt te tweaken. Laat staan de weken die ik er toen aan bezig geweest ben om die Palermino richting de 2Gig te krijgen, helaas ging ie dood op 1950Mhz (door een stomme core crush, wat wil je met een luchtkoeler van bijna 1Kg)

Volgens mij is het met al die legendes (waar ik als anonime tweaker lang niet tussen hoor) ook zo vergaan.

[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 30-03-2006 20:01 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:50:
Iedereen kan WR,s halen het enige wat je nodig hebt is veel geld en een beetje kennis, ook waar ik soms gek van word is als mensen oude hardware gaan kopen om WR,s overtenemen/halen, Ja zo kan heel GOT het wel.

En als niet iedereen het geld er voor heeft kunnen ze net zo goed wat oudere goedkope hardware kopen. Je praat nu een beetje tegen jezelf.

• 418O2
Sorry hoor maar zitte zeiken of iemand Die-hard is of niet gaat toch wel erg ver, en dat iemand een WR heeft wil zeker niks zeggen. Het gaat toch niet om WR,s halen of wel het is toch gewoon een hobby niet een groot spelletje.

Tenminste ik bench voor de fun dat je een WR haalt is meegenomen,

Waus is zonder twijfel Die-Hard in mijn ogen en dat heeft niks te maken met dat ie LN2 gebruikt maar om zijn resultaten die hij met LN2 gehaald heeft, Koeling heeft niks met die hard zijn te maken, Natuurlijk ben ik meer onder de indruk van iemand die DI/LN2 gebruikt dan van iemand op lucht.

Maar iemand die goede resultaten haalt op lucht/water en alles uit zijn hardware haalt zonder echt te letten op de risico,s (zoals beschadigingen, voltage, temps, stabiliteit). Is naar mijn mening zeker Die-Hard te noemen :)
Jou post slaat nergnes op, echt niet..

Als hier alleen de echte DOC'ers zouden posten werd het een kort lijstje...Ik denk dat hier een stuk of 8 ECHTE DOC'ers zitten..

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 30-03-2006 21:06 ]

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
418O2 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:06:
[...]

Als hier alleen de echte DOC'ers zouden posten werd het een kort lijstje...Ik denk dat hier een stuk of 8 ECHTE DOC'ers zitten..
lol wat bepaald nou dat je een ECHTE DOCer bent.. iedereen is gewoon gelijk hier ;) (behalve mss n00bs die nog nooit van MP/FSB gehoord hebben ofzo).

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Verwijderd

Gasten,

Wanneer is iemand volgens jullie Die Hard Overklocker en wanneer niet?
Persoonlijk vind ik iemand die op 1 systeempje nou toevallig eens een aardige screenshot van z'n max klok heeft weten te trekken niet echt Die Hard.

Iemand die op meerdere systemen, of zelfs ieder systeem wat in zijn handen valt en ook in 3D benches consistent goede resultaten weet neer te zetten kan op mijn respect rekenen.
En daar zijn er hier niet echt veel van vind ik persoonlijk.

Gelukkig zijn er onder ons ook een paar hele goede tweakers. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:29:
[...]

En als niet iedereen het geld er voor heeft kunnen ze net zo goed wat oudere goedkope hardware kopen. Je praat nu een beetje tegen jezelf.
Als je mensen hoort zeggen van volgende week krijg ik die en die hardware (oude hardware ) en dan ga ik effe het WR inhalen, vind ik dat persoonlijk niet zo,n prestatie - dat is als snoep afpakken van een baby (tenzij het echt een bijzonder bench resultaat oplevert) maar express gaan zoeken naar WR,s die je kunt overneme nee.
418O2 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:06:
[...]

Het is gewoon mijn mening van wat een Die-Hard inhoud.

• gambr0
  • Laatst online: 19-01 12:02
offtopic:
@Fixer, je had misschien de D in de titel tussen haakjes moeten zetten, of gewoon een lijstje moeten geven van mensen waarvan je een verhaal wil horen in de TS moeten zetten :P

• FiXeR.nl
  • Niet online
gambr0 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:31:
offtopic:
@Fixer, je had misschien de D in de titel tussen haakjes moeten zetten, of gewoon een lijstje moeten geven van mensen waarvan je een verhaal wil horen in de TS moeten zetten :P
Modjes mogen het veranderen ^^ (naar Overclocker welliswaar)

• 418O2
AMD 64 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:19:
[...]

lol wat bepaald nou dat je een ECHTE DOCer bent.. iedereen is gewoon gelijk hier ;) (behalve mss n00bs die nog nooit van MP/FSB gehoord hebben ofzo).
Daarom ben ik er ook voor om het bij dit topic gewoon over overclockers gaat. Een ieder kan voor zich wel uitmaken of hij overclocker is of niet. De 1.6ghz intel van je ouders 100mhz hoger clocken is natuurlijk niet heel er overclockerish ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ahh een topic over je OC ervaringen :P laat ik ook maar wat neerplempen dan :P

Mijn eerste OC ervaring was met mijn eerste zelfgebouwde PC (daar voor alleen maar compaq en ibm spul gehad).
Het was een heuse Intel Pentium 166 op een VX chipsetje.
Heb een tijdje de bus wat omhoog geschroefd gehad, maar dat bleek niet zo stabiel. (75Mhz bus).
Daarna dus maar een multiplier overclock van 166 naar 200Mhz gedaan. verder kon helaas niet omdat de Pentium classic geen 3.5x MP support.
Destijds een hele prestatie voor mij.

Later niet zoveel gedaan met overclocking omdat mijn CPU's het niet toelieten. Heb een Duron Spitfire, Duron Morgan en AthlonXP Palomino gehad, maar geen van die chips zijn nou echt OC monsters...
Ik heb nog een tijdje een Duron Applebred 1400Mhz gehad, die ik op dik 2200Mhz draaide met luchtkoeling. Rockstable. Lekker snel machientje, maar daarnaast had ik mijn vaste workstation dus veel deed ik er niet mee.
Mobo van mijn workstation ging dood dus ik heb het mobo van die Duron gepakt, en de restjes van de machine deels verkocht en de andere stukjes weg gedaan naar zusje.
Dat mobo was een A7N8X Deluxe, dus sowieso een dikke vooruitgang op mijn Epox 8K9A (KT400).

Op dit moment heb ik een AthlonXP Thoroughbred-B 1700+, met een productiedatum uit week 36-2003 >:) (dat zijn echt absoluut overclockmonsters)
Die zit nu dus op die A7N8X Deluxe, op 2083Mhz bij een bus van 333Mhz en dat op luchtkoeling >:)
Helaas wil mijn RAM niet sneller, dus ik moet ooit nog eens DDR400 RAM kopen, en dan kan ik weer verder clocken. Ik weet zeker dat er uit deze chip nog wel meer te persen is dan wat er nu uit komt iig.
Did i mention that its aircooled? >:) :+

oh en tis ook nog op default vCore >:) graadje of 46 nu :P

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 30-03-2006 21:57 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Syngrow schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:16:
[...]

Ik ben ook nog niet uitgetweakt hoor :) Het kost alleen zoveel geld dat ik echt ff moet minderen. Ben bijvoorbeeld mijn motor rijbewijs aan het halen...dan moet er ook een motor komen (die getweakt gaat worden jaja!! En niet zo'n beetje ook). Ik ben aan het kijken om een ander huis te kopen, dat moet ook ingericht worden enzo.. Tja, tweaken is redelijk zinloos geld uitgeven dus dat stopt als eerste. Zinloos in de zin van: Het is snel niets meer waard. Het is gewoon een bodemloze put af en toe.. Helemaal als het ff tegen zit een jaartje.

iig bedankt voor het respect. Het is zeker wederzijds. Het is leuk om te zien hoe sommige van jullie als noobje hier binnen kwamen lopen en nu hele dikke scores zetten. De personen die destijds de toon zetten hebben er toch voor gezorgt dat jullie er mee aangestoken werden! :)

Verwijderd

[afbeelding]
Waus, met alle respect, maar ik denk dat je hier een beetje je opgebouwde credit aan het verspelen bent. Je doet leuke dingen, maar na 2 runs LN2 ben je nog geen macci.

En nogmaals alle respect, maar mensen als YoupY, Z3us en The Doc staan wel hoger op mijn lijstje. Dat heeft niet alleen te maken met tijden zetten, maar ook met het sociale er van...

• Extera
omdat dit topic het meest offtopic post ik het maar hier.

Upcoming nieuws en meuk (3)

13:53 Overklokkers leggen handen op Merom en Conroe

dus tussen nu en straks misschien interessant nieuws op de frontpage :)
hoeveel ik denk dat er niet veel nieuwtje's instaan

[ Voor 11% gewijzigd door Extera op 30-03-2006 23:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:05:
[...]

Waus, met alle respect, maar ik denk dat je hier een beetje je opgebouwde credit aan het verspelen bent. Je doet leuke dingen, maar na 2 runs LN2 ben je nog geen macci.
Nou breekt echt me klomp.... opgebouwde credits hoef ik niet van mensen als die hier zo tegen mij reageren.... lees jij maar eerst de thread door ... als ik -190 zeg meen ik dat ik extreem bezig ben.. is doc dan iets internationaals dan? nee een "doc'er" is een gotter, en die ik nu niet meer wil zijn! :r

helemaal gehad nu....

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 23:36 ]

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Leuk topic om te lezen hoe mensen zijn begonnen en om de verhalen te horen van/over tweakers die bezig waren voordat ik hier op GoT kwam. Begint nu een (zinloze) discussie te worden over de definitie "die-hard" en dat is zonde.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:17:
[...]

Nou breekt echt me klomp....
Hoezo? Ik mag toch ook zeggen wat ik er van vind? Ik bedoel niet dat je niet meetelt ofzo. Volgens mij weet je best hoe ik over je denk en dat is aardig positief. Ben het alleen niet met je eens nu ;) Misschien zie ik het verkeerd, maar uit jouw text maak ik op dat je minstens LN2 moet hebben. Nou elke debiel kan wel LN2 in een potje gieten en op een blauwe maandag zal hij nog wel een goeie score halen ook (Even a blind dog finds a bone sometimes!)

De mensen die mijn respect hebben en van wie ik ook adviezen aanneem (want ik luister dus echt helemaal naar niemand op een paar mensen na) die hebben chronisch goeie resultaten neer gezet over een langere periode. Ze hebben ook moeite gedaan voor GoT en met name DOC, hebben heel veel noobjes geholpen met engelen geduld etc etc.

Respect moet je verdienen en die uitspraak die je daar deed vond ik niet echt helpen, thats all.
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:17:
[...]

Nou breekt echt me klomp.... opgebouwde credits hoef ik niet van mensen als die hier zo tegen mij reageren.... lees jij maar eerst de thread door ... als ik -190 zeg meen ik dat ik extreem bezig ben.. is doc dan iets internationaals dan? nee een "doc'er" is een gotter, en die ik nu niet meer wil zijn! :r

helemaal gehad nu....
Ik begrijp niet dat je er zo kwaad over word. Tot nu toe heb ik je alleen maar complimenten gegeven en je aangemoedigt. 1x zeg ik iets minder positief..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 23:41 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:45
"Lang" geleden was ik nog behoorlijk actief bezig met overclocking. Ooit begonnen met een 486 sx-25 die ik op 33 MHz liet lopen. Daarna een Pentium-100@133, Pentium 166@210 (VX-Pro mobo), Celeron 300A@464 op een BH-6 (de gouden combi) en sinds ruim 3 jaar alweer mijn Dual Athlon @ 2400MHz.

Ik heb vroeger een kast gebouwd met 10x 120mm fans en nog wat 80mm exemplaren: 1100 CFM. Dat was best veel (herrie) toendertijd. Maar toen ben ik maar overgestapt op waterkoeling.

Ben ik een DHO? Nee, zeker niet vandaag de dag. Wat ik vroeger met ventilatoren deed (en zelf een goede controller ontwerpen) was redelijk extreem, maar niet moeilijk en imho geen Die Hard Overclocking.

Maar gaat het in dit topic niet over de historie van dit board? DaBit was toch wel 1 van de pioniers op het gebied van phase-change en peltiers. Hij was/is een DHO pur sang.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Viss schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:34:
Leuk topic om te lezen hoe mensen zijn begonnen en om de verhalen te horen van/over tweakers die bezig waren voordat ik hier op GoT kwam. Begint nu een (zinloze) discussie te worden over de definitie "die-hard" en dat is zonde.
Jongens kappen met discussie over wat DIE-hard is. Vroeger had bijna NIEMAND WC, en nu heeft iedereen een WC. Proms/Vapo/Peltiers was al helemaal uniek toendertijd. Nu beginnen mensen dat ook meer en meer te ontdekken.

Als je vroeger kwam met WC en ging OC-en, dan kwam je VER. Dat was DHO. Tegenwoordig is het "standaard". En hou aub op de TS-vraag :P

wanneer je bent begonnen, hoe, en op welke setup...

Nou kom op met die verhalen en kappen over ouwehoeren wie wel en wie niet DHO is, jullie lijken wel op een stel oude omas die over niks discussieren. En trouwens iedereen is een noob geweest, dus geef beetje respect aan andere mensen. Ook al ze niet beter weten.

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 16:25

Syzzer

Prutser

Om dan maar het goede voorbeeld te geven:

Ik ben begonnen met overclocken toen ik mijn eerste PC zelf gebouwd had. Ik was terechtgekomen op tweakers en na enkele weekjes in CME rondgehangen te hebben ontdekte ik DOC. Vervolgens direct aan de slag gegaan, mooie potloodstreepjes op de Duren en hij was unlocked! \o/ Het overclocken stelde niet zo veel voor op dat systeem, MP wat omhoog, FSB kon maar een klein beetje, omdat er op de nForce1 nog geen PCI lock zat.

Nadat ik een GeForce4 4400 in dat systeem gekocht, ben ik ook die videokaart gaan overclocken en eenmaal aangestoken door het virus van mij zuurverdiende centen met het werken bij McDonalds een nieuw systeem gekocht, puur gericht op het overclocken. Een Epox 8rda+ rev 1.2 met een TbredA 1800+. Nadat ik het bordje een dag binnenhad mijn eerst voltmod gezet en het werkte zowaar! Toen is het pas echt losgebroken. Ik schofte waterkoeling aan, verbeterde de waterkoeling, heb processor na processor en moederbord na moederbord versleten (welgetelt 6 stuks op het SocketA platform). 1800+ 1700+ 1700+ 2500+ 2500+ 2500+, 8rda+, nf7-s, lanparty nf2, lanparty nf2, infinity nf2 infinity nf2... Vervolgens was waterkoeling me niet genoeg, maar ik had geen geld voor een prommy, dus heb ik het voorbeeld van Smollys gevolgd en heb ik mijn eigen el-cheapo waterchiller gebouwd. Uiteindelijk mijn laatste 2500+ op mijn vierde DFI op 2900MHz gekregen en daarmee nog in de top van de GoT PiFast contest meegedraaid tussen de A64's. Dat waren nog eens tijden :D . Voor een prikkie op de eerste rij!

September 2004 ben ik begonnen met studeren in Delft en heb ik nog maar bar weinig tijd over door wat er hier allemaal te beleven valt. Ongeveer een jaar geleden heb mijn AXP setup weggedaan en ben overgestapt op A64 met de doelstelling weer aan de slag te gaan, maar daar is tot nog toe erg weinig van gekomen. Ook heb ik in de tussentijd nog wel tijd en geld geïnvesteerd in spullen om zelf phase-change-koeling te klussen (en ik heb zowaar ijs op de evap van één van mijn zelf geklustte spullen mogen aanschouwen!), maar geen van deze systemen is ooit afgekomen. Dit is één van de dingen die op dit moment redelijk hoog op mijn todo staan.

Dan wil ik afsluiten met het volgende: ik schreeuw het al tijden, maar ik kom terug!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Dat is wel erg kort door de bocht he,......ga maar proberen dan, als je de zelfde hw uit die tijd neemt is het net zo moeilijk he? dus niet een fx 60 met een ti 4600 bijv maar dan ook een intel nw bijv.
het koste mij namelijk aardig wat moeite om de wr voor de fx5200 voor elkaar te bakken met de intel northwood op een i865 bordje, met de fx55 had het waarschijnlijk appeltje eitje geweest

idd, mee eens.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Agres
  • Laatst online: 27-01 19:51
jeetje, wat een rommeltje. Leuk idee zo'n topic. jammer dat het zo moet gaan...

leuk om te lezen hoe mensen met het (D)OC'en begonnen zijn.

en al dat gezeik over "groepen" "er bij horen" bla bla bla :Z :Z :r

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Modbreak: NU WEER ONTOPICJongens, ik wil jullie echt gaan verzoeken om weer een beetje on-topic te gaan en niet met modder te blijven gooien, jullie zouden beter moeten weten... bah!

't begon als een leuk topic maar de 'discussie' zoals hij nu gevoerd wordt is meer wat de heren politicie in den haag doen -met modder gooien naar elkaar-

Ik heb persoonlijk respect voor iedereen die zijn best doet om een zo'n goed mogelijke OC neer te zetten, maakt mij dan niks uit of dat met LN2 of met Peltiers is, maakt me ook niet uit of je nou bij een groep hoort of niet.

Wat me wel uitmaakt is of je andere mensen wilt helpen met je kennis en dat gebeurt door eigenlijk alle mensen in dit topic waarvoor ik voor alle mensen in dit topic -RESPECT- heb :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• FiXeR.nl
  • Niet online
Apen-nootjes schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:45:
Modbreak: NU WEER ONTOPICJongens, ik wil jullie echt gaan verzoeken om weer een beetje on-topic te gaan en niet met modder te blijven gooien, jullie zouden beter moeten weten... bah!

't begon als een leuk topic maar de 'discussie' zoals hij nu gevoerd wordt is meer wat de heren politicie in den haag doen -met modder gooien naar elkaar-

Ik heb persoonlijk respect voor iedereen die zijn best doet om een zo'n goed mogelijke OC neer te zetten, maakt mij dan niks uit of dat met LN2 of met Peltiers is, maakt me ook niet uit of je nou bij een groep hoort of niet.

Wat me wel uitmaakt is of je andere mensen wilt helpen met je kennis en dat gebeurt door eigenlijk alle mensen in dit topic waarvoor ik voor alle mensen in dit topic -RESPECT- heb :)
Danku _/-\o_ !

Binnenkort ga ik toch echt droogijs proberen :9

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-01 15:52
DHO(liever DOC maar whatever) is:
-ervaring, kennis & stug doorgaan: ook door software etc betere scores kunnen halen
-niet perse een competitie
-iets waar flink wat tijd in gaat zitten (meestal ook geld :P)

Wat ik mooi vind aan een dho'er:
-JVLK die het geen fuck boeide of tie op een lijstje kwam te staan maar het voor zichzelf deed ;)
-iemand die een faq maakt ;) (aapieeee bv)

Wat te doen bij een post waarvan je niet vindt dat het een DOC'er is: NIETS, lees het ofzo, trek je conclusie en hou die voor jezelf.
De meeste van ons weten wel dat er een bepaalde grens is tussen DOC en OC ;)
Ik ben geen DOC, wel een beetje OC en heb altijd te veel plannen en te weinig tijd :+
Probeer nou niet jezelf te plaatsen binnen iets, dan krijg je altijd botsingen. Je weet wat je zelf doet, gun dingen de tijd en wees jezelf want dat doen de meeste hier ook en daarom heb je verschillen van mening ;)

• El Snorro
Vandread schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:29:
DHO(liever DOC maar whatever) is:
-ervaring, kennis & stug doorgaan: ook door software etc betere scores kunnen halen
-niet perse een competitie
-iets waar flink wat tijd in gaat zitten (meestal ook geld :P)

Wat ik mooi vind aan een dho'er:
-JVLK die het geen fuck boeide of tie op een lijstje kwam te staan maar het voor zichzelf deed ;)
-iemand die een faq maakt ;) (aapieeee bv)

Wat te doen bij een post waarvan je niet vindt dat het een DOC'er is: NIETS, lees het ofzo, trek je conclusie en hou die voor jezelf.
De meeste van ons weten wel dat er een bepaalde grens is tussen DOC en OC ;)
Ik ben geen DOC, wel een beetje OC en heb altijd te veel plannen en te weinig tijd :+
Probeer nou niet jezelf te plaatsen binnen iets, dan krijg je altijd botsingen. Je weet wat je zelf doet, gun dingen de tijd en wees jezelf want dat doen de meeste hier ook en daarom heb je verschillen van mening ;)
Haal nu niet weer oude koeien uit de sloot...

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
El Snorro schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:09:
[...]

Haal nu niet weer oude koeien uit de sloot...
het eerste deel is een goede toevoeging aan dit topic hoor. Het tweede schijnen mensen ook nogal eens te vergeten. Ik denk dus dat de post van Vandread heel nuttig is.

Dit topic zal overigens nooit verdwijnen. Er komen veel te weinig topics bij in dit forum om dit topic te laten 'verdwijnen' in de vergetelheid! ;)

• Vandread
Gelukkig ben ik lief en zag ik niet dat dit topic al best oud is... als aapie nou niets had gezegd had ik ook niets gezien :+ Zie mijn post als een stukje enthousiastme.... van een aantal hier zie ik toch vaak via msn de screenies al :9

[ Voor 32% gewijzigd door Vandread op 10-04-2006 16:36 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Vandread schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:35:
Gelukkig ben ik lief en zag ik niet dat dit topic al best oud is... als aapie nou niets had gezegd had ik ook niets gezien :+ Zie mijn post als een stukje enthousiastme.... van een aantal hier zie ik toch vaak via msn de screenies al :9
Tsjah ik kan het ook niet helpen dat ik even niet door had dat het een oud topic was toen ik reageerde :o

Ook modjes maken wel eens foutjes ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Vandread
Je bent trouwens "Moderator DHO/TCA" O-)

Maaruh no worries, ik denk dat we allemaal wel wijs genoeg zijn om mij te negeren :o ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Vandread op 10-04-2006 18:44 ]

Pagina: 1