Toon posts:

[VMWare] BSOD na het via Ghost kopieren van een image *

Pagina: 1
Acties:
  • 766 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik met Ghost een image gemaakt van een Xp-pro installatie in Vmware.
Als ik datzelfde image vervolgens in Vmware wil gebruiken krijg ik de volgende foutmelding:

http://members.chello.nl/i.lambrechtse1/download/dsfhs.bmp

Ik snap hier geen reet van want je plaatst het image in exact dezelfde omgeving qua (welliswaar emulated) hardware.

Ik gebruik Vmware 5.0 en Symantec Ghost 7.5 .

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 26-03-2006 21:17 . Reden: een bitmap van 1 MB :X ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Logisch. Het is emulated hardware dus worden er een paar andere drivers gebruikt. Als je binnen VMware je XP installeerd zie je o.a. een VMware IDE driver e.d. Deze mis je als je een Ghost image terug zet. Daarom heeft Vmware o.a. P2V gemaakt, waarmee je een Physical systeem kan ombouwen naar een Virtual systeem. Hier worden dan wat drivers gewijzigd zodat het wel werkt.
Je zou kunnen proberen hem in safe mode te starten en dan de VMware tools te installeren, maar ik heb geen idee of dat werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 26-03-2006 20:49 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:47:
Logisch. Het is emulated hardware dus worden er een paar andere drivers gebruikt. Als je binnen VMware je XP installeerd zie je o.a. een VMware IDE driver e.d. Deze mis je als je een Ghost image terug zet. Daarom heeft Vmware o.a. P2V gemaakt, waarmee je een Physical systeem kan ombouwen naar een Virtual systeem. Hier worden dan wat drivers gewijzigd zodat het wel werkt.
Je zou kunnen proberen hem in safe mode te starten en dan de VMware tools te installeren, maar ik heb geen idee of dat werkt.
Is op geen enkele manier op te starten dus de tools zijn ook niet te installeren.
Is het dus zo dat ghost een image maakt op basis van de werkelijke hardware?
Dus maw de hardware van het systeem dat Vm host?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 20:59 ]

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:58:
[...]
Is het dus zo dat ghost een image maakt op basis van de werkelijke hardware?
Dus maw de hardware van het systeem dat Vm host?
Ja duh ;) waarom denk je dat het Ghost heet? :)
Probleem is gewoon dat bijv de IDE driver die in het image zit niet compatible is met VMware die een eigen driver gebruikt.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom zou je een Ghost image van een HD in VMware willen maken als je net zo goed in het host OS de HD-file van die virtuele machine kan kopieren?

Eigenlijk snap ik niets van dit topic. Ofwel je wilt:
-> Van je host OS (WinXP) een image maken en die in een virtuele machine gebruiken om terug te ghosten, wat niet zal werken omdat er een verschil in hardware is tussen je host PC en de VMware PC
-> In je virtuele machine ghost gebruiken om een image terug te zetten die je eerder in een andere virtuele machine hebt gemaakt wat je beter niet kunt doen omdat je net zo goed de HD file in het host OS kan kopieren

[ Voor 68% gewijzigd door TweakerNummer op 26-03-2006 21:21 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:35

DataGhost

iPL dev

volgens mij bedoelt de TS dat hij vanuit VMWare een Ghost heeft gemaakt van een VM, en nu problemen heeft met het terugzetten.
ik heb trouwens geen idee verder :+

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

DataGhost schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:18:
volgens mij bedoelt de TS dat hij vanuit VMWare een Ghost heeft gemaakt van een VM, en nu problemen heeft met het terugzetten.
ik heb trouwens geen idee verder :+
Hmmm, zo had ik het nog niet begrepen eigenlijk. Dat zou dus wel moeten werken, aangezien dan de onderliggende (virtuele) hardware laag identiek is.
Stop 0x0000007B is in elk geval een Inaccessible_boot_device error, die kan komen door een hardware of disk probleem.
Is je nieuwe VMware omgeving exact hetzelfde als je oude? Dus ook hetzelfde disk type?
Zie ook http://www.vmware.com/com...age.jspa?messageID=366098

[ Voor 25% gewijzigd door Microkid op 26-03-2006 21:31 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik heb even het plaatje als link gezet. Een bitmap van 1MB welk eenvoudig is om te zetten naar een png van 7 kb is onzinnig. Zeker als je ook gewoon even de boodschap kunt overtypen, dit zal je toch al gedaan hebben om de foutmelding op te zoeken via Google en de hulp van de gebruikte programma's. Het gaat immers alleen maar om (de eerste regel en) de STOP code (zie ook de FAQ van Windows Operating Systems.

Ook pas ik de topictitel iets aan, omdat 'Vmware probleem' niets zegt over je probleem :)

Maar inderdaad, een Ghost image van een "echt" systeem overzetten naar een VMWare systeem gaat niet zomaar, net zo min als het via Ghost kopieren van de ene naar de andere fysieke PC. Misschien kan je wat met sysprep maar gewoon opnieuw installeren is net zo handig. Van VMware systeem 1 naar VMware systeem 2 kan natuurlijk wel simpel.

edit:

Hmm, inderdaad zou je van een VMWare image via Ghost op zich wel een kopie moeten kunnen maken naar een ander VMWare image. Al zie ik het nut daar niet van in, aangezien je dan ook gewoon een kopie kunt maken van de onderliggende VMware files :)

Trouwens, staat dit in SN? SA lijkt me beter passen dus --> SA.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 26-03-2006 21:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik te werk ga zoals ik beschrijf is dat ik gewoon een goed bruikbaar, uptodate sysprep image wil hebben.
Mijn eigen systeem wil ik daavoor niet gebruiken omdat ik dan een te groot bestand krijg.
Ik dacht eigenlijk dat ik wel handig bezig was om een Vmmachine te ghosten aangezien ik een virtueel netwerk wil bouwen voor studiedoeleinden en daar alleen Vmware en wat fysieke systemen voor gebruik.

Het kopieren van zo'n Vm-bestand? dan krijg ik toch een OS met eenzelfde SID.
En daar Sid ik ook niet op te wachten.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

NewSid is your friend :)
http://www.sysinternals.com/Utilities/NewSid.html
Of zoals F_J_K ook al zei: gewoon je XP systeem Syspreppen. Dan kan je daarna het vmdk disk bestand gewoon kopieren. Syspreg zorgt zelf voor een nieuwe Sid.

[ Voor 52% gewijzigd door Microkid op 26-03-2006 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ohja.....vergeten te zeggen dat het met een W2K-image wel gewoon lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:54:
NewSid is your friend :)
http://www.sysinternals.com/Utilities/NewSid.html
Of zoals F_J_K ook al zei: gewoon je XP systeem Syspreppen. Dan kan je daarna het vmdk disk bestand gewoon kopieren. Syspreg zorgt zelf voor een nieuwe Sid.
Is inderdaad een oplossing. Sysprep laten draaien, sluit automatisch af, alle bestanden van de Vm kopieren naar andere lokatie en je hebt 2 nieuwe machines.

Dat ik daar zelf niet op gekomen ben! 8)7

Maar dan vind ik het nog vreemd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 23:07 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:52:
En daar Sid ik ook niet op te wachten.
:D

NewSid werkt als het goed is ook met Win2k. Maar het blijft vreemd dat VMWare -> Ghost -> VMWare een STOP 0x0000007B (INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE) geeft. Hoe zet je het image weer terug?
edit:
Ik == traag

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 26-03-2006 23:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:23:
[...]

Hmmm, zo had ik het nog niet begrepen eigenlijk. Dat zou dus wel moeten werken, aangezien dan de onderliggende (virtuele) hardware laag identiek is.
Stop 0x0000007B is in elk geval een Inaccessible_boot_device error, die kan komen door een hardware of disk probleem.
Is je nieuwe VMware omgeving exact hetzelfde als je oude? Dus ook hetzelfde disk type?
Zie ook http://www.vmware.com/com...age.jspa?messageID=366098
Ja, allemaal hetzelfde. Op dezelfde dag gemaakt met dezelfde software en alles.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:01:
[...]

:D

NewSid werkt als het goed is ook met Win2k. Maar het blijft vreemd dat VMWare -> Ghost -> VMWare een STOP 0x0000007B (INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE) geeft. Hoe zet je het image weer terug?
edit:

Ik == traag
Ik maak in VM een nieuwe xpmachine aan en laat die dan booten met netwerkbootflop.
Zoek het *.GHO bestand op en that's it.
Pagina: 1