[Nero] Audio CD fouten

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Hallo,

Ik heb geen idee in welke forum is dit probleem moet plaatsen, maar ik hoop hier goed te zitten.

Het probleem is het volgende: Ik gebruik al heel erg lang Imation CD's als audio cd. Nou heb ik al een paar maanden niks meer gebrand omdat me cd's op waren. Dus ik nieuwe bestellen en gister binnen gehad. Een spindel van 100 Imation CD's.

Na een paar cd's gebrand te hebben ging ik ze even testen in mijn cd speler. Helaas zitten vooral in het begin op de meeste CD's fouten. De beat slaat even over, een hik zeg maar. Dit had ik voorheen met mijn imation cd's nooit. De MP3 die ik gebrand heb heeft dit ook niet. Ik heb dezelfde MP3 gebrand met 3 verschillende branders (Plextor 24x, Pioneer 110D en een NEC 3550 (oid)) Allemaal hetzelfde probleem.

Toen dacht, het ligt aan die cd's. Ik had nog een Philips cd liggen dus die maar even gebrand. Precies het zelfde probleem. Ik heb de cd's op 4x gebrand en 16x en 20x maar het maakt niets uit.

Ik heb de cd's in verschillende spelers afgespeeld (Pioneer CDJ-100s, Gemini CD-400X en in me PC (Pioneer 110D)

Wie o Wie heeft enig idee wat er aan de hand is. Ligt het aan de Nero versie aangezien ik toe der tijd een andere versie gebruikte? Of ligt het aan die Imation CD's?

Alvast bedankt voor de moeite......

Flickr

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 22:50
Je kan ze natuurlijk ook van te voren omzetten.

Misschien is er inderdaad iets mis met de converter van nero. Maar als je nu met een ander programma de mp3 naar wav omzet (zat programma's voor te vinden), en dan brand.

• rkrythe
das een goeie tip. ga ut gelijk ff proberen

Flickr

Verwijderd

Welke versie van Nero heb je nu.
De eerste versies van Nero 7.0 hebben een probleem wat zorgt voor tikken/ovcerslaan bij het branden van audio-cd's.

meuktracker: Nero 7.0.8.2

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 20:45 ]

• rkrythe
versie 7.0.1.2.
Neem aan dat die tot "de eerdere" hoort?

in de meuktracker is nog iemand die deze bug opgevallen is. Ga denk ik maar ff Nero 6 opzoeken

[ Voor 51% gewijzigd door rkrythe op 26-03-2006 20:49 ]

Flickr

Verwijderd

http://homepage.ntlworld....6.6.0.14-WORKING_DLLS.zip
Op deze link zou de oplossing moeten staan.

Ik kan ze echter zelf niet testen,omdat ik 6.6 er weer op heb gezet.
7.0 kon enkele dingen niet die ik juist veel gebruikte, zoals vanuit de Nero explorer bestanden die op DVD/CD gezet waren deleten.
Omdat ze na branden nog blauw gemarkeerd waren ,drukte je enkel op Shift-Del, en weg waren ze, zonder dat je het risico had dat je verkeerde/ongebrande bestanden weggooide.
(Als je 900 mp3's op een DVD zet, en je moet vervolgens in Windows Explorer die 900 verwijderen, gaat het dus bij mij gewoon fout. :)

Zie ook de laatste post uit dat topic (Bruine) die zegt waar ze geunrarred moeten worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 20:52 ]

• rkrythe
heb net ook ff wat gevonden : http://www.cd-burner-help.com/nero-skipping.htm

hieruit blijkt dat Nero idd de boosdoener is. Bedankt voor je link, dan hoef ik versie 6 niet meer op te zoeken _/-\o_

Flickr

Verwijderd

You're welcome.

• rkrythe
Zo juist een foutloze cd gebrand. Tnx voor alle hulp _/-\o_ _/-\o_

Ik was ten einde raad :P

Flickr

Pagina: 1