non-sli voeding voor sli setup

Pagina: 1
Acties:

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 02:39
na wat gezoek ben ik tegengekomen dat de voeding in de sonata II genoeg stroomsterkte kan leveren op de 12V rail, mijn vraag is alleen: als deze voeding maar 1 6pins aansluiting heeft, hoe sluit ik die 2e pci-e kaart dan aan? zitten er omvormplugjes bij die voeding inbegrepen? ik lees overal dat het alleen om de stroomsterkte gaat, die zit wel snor met iets in de 30A ofzo, maar met maar 1 pci-e connector... hoe sluit ik dan die 2e aan?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:14
Bij vrijwel elke SLI-enabled graka zit wel 'n Molex-naar-PCI-e verloopstukje, dus dit zou in feitte geen probleem moeten zijn lijkt me; zit 't er niet bij dan kun je ze ook kopen voor 'n euro of wat ;)

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 02:39
mkay... maar dat is dus gewoon dezelfde 12V die ze moeten hebben? want waarom zouden ze anders naar 6pins zijn gegaan, en niet gewoon 4pins hebben gehouden (zoals op mn 6800)?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:14
Mr Alfabet schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:55:
mkay... maar dat is dus gewoon dezelfde 12V die ze moeten hebben? want waarom zouden ze anders naar 6pins zijn gegaan, en niet gewoon 4pins hebben gehouden (zoals op mn 6800)?
Ik denk omdat de PCI-e power connector ook op 'n andere rail zit dan je molexen (althans, volgensmij was 't zo met ATX 2.x), wellicht om verwarring te voorkomen en te zorgen dat mensen niet teveel aan hun molexen hangen waardoor er teveel ampères door die draadjes moet.