Toon posts:

[2003] Configuratie FTP Server, upload niet toegestaan*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het bedrijf waar ik werk heb ik de opdracht gekregen een FTP server op te richten. Het is de bedoeling dat klanten van ons daar dingen kunnen uploaden en downloaden. In Windows 2003 is er een optie dat je aan 'User Isolation' doet bij het aanmaken van een FTP-server
Je maakt een FTP site aan in IIS manager , creeert een map met de naam LocalUser en plaatst daar mappen in met de naam van de gebruiker.
Ik maakte de gebruikers aan op de lokale server - niet op het domein - en gaf de lokale user alle rechten op zijn submap.

Ik heb zorgvuldig gecheckt dat in de Access Control List de user in zijn map wel degelijk volledige rechten heeft.
Ik heb de FTP server geconfigureerd op de ISA Firewall.

Nu ik extern de FTP server test krijg ik het volgende : Ik kan aanloggen , kom in de juiste map terecht afhankelijk van de user waarmee ik aanlog, ik kan dingen van de server downloaden, maar ik kan absoluut niets uploaden. Krijg een 'Access is denied' bericht. Nu wijst dit op een rechten-probleem natuurlijk , maar ik heb overal gekeken en weet zeker dat ze goed staan. Zie ik iets over het hoofd ? ISA ?
Ben ten einde raad .. Iemand een idee ?

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:29
Heeft de gebruiker wel schrijfrechten op de map?

Is de map een aangemaakte share?
Zo ja, bij delen machtigingen van Iedereen op volledig beheer zetten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ChristiaanB schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:26:
Heeft de gebruiker wel schrijfrechten op de map?

Is de map een aangemaakte share?
Zo ja, bij delen machtigingen van Iedereen op volledig beheer zetten.
Dat laatste heeft alleen geen effect m.b.t. FTP want het is geen netBT/SMB client.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ISA 2004 staat default geen FTP upload toe (staat op read only)

dat is je probleem

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja , dat is dus idd het probleem.

Je moet in ISA specifiek FTP toelaten voor gebruikers... Dat hadden ze er wel mogen bijvertellen ;)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:07
Dat hadden ze er wel mogen bijvertellen
Of je lees de handleiding goed door van je Firewall >:)
Pagina: 1