Toon posts:

intel srcu42x windows console prog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met het aanmaken van raids op m'n intel srcu42x.
Probleem is dat ik elke keer terug moet naar de bios om iets te wijzigen of na te kijken en dan weer naar windows om te testen.
M'n machine boot niet erg snel dus dit begint vervelend te worden.

Ik heb van de intel site een web console gehaald die theoretisch gezien iets zou moeten doen maar als ik dat installeer kan ik enkel een web server laten draaien en ik kan niet eens zien op welke poort dat die draait. Documentatie kan ik ook niet vinden.

Iemand een idee hoe dit werkt of met welk proggie ik vanuit windows in m'n srcu42x instellingen kan komen?

Ik ben dell gewend en daar is dat allemaal geen probleem met dell open manage

Verwijderd

Topicstarter
damn

http://localhost:3570
doet wonderen.
Wel vreemd dat nmap die poort niet open ziet...

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Als je toch iets anders wil dan een webinterface kan ik je de powerconsole plus software aanbevelen welke bij LSI terug te vinden is, dit is van origine de software console die je in staat stelt om zowel de lsi, maar ook de intel-branded lsi kaarten te configureren en te verbouwen ;)
Deze voldoet hier uitstekend onder windows x64 iig.

Verwijderd

Topicstarter
thanx

De web console van de intel werkt errug goed trouwens, veel beter als de bios die je tijdens de post kunt bereiken.
On the fly aanpassen van de raid parameters, drives toevoegen en verwijderen uit de raid, grafische overzichten en duidelijke foutmeldingen.
Fantastisch spul.

Als ik nu nog kan ontdekken waarom er bij een raid 5 van 5 drives altijd 1 drive failed, maar elke keer een andere drive dan ben ik helemaal gelukkig.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
tja, het enige wat ik je kan aanbevelen is om andere aansluitingen van de kabel te gebruiken/testen dat doet vaak al wonderen (het liefst zo dicht mogelijk bij de terminator heb ik ondervonden), ik heb hier bij mij aan het begin dat ik de kaart had ook weleens probleempjes gehad en het meeste wat uitmaakte was schijven van kanaal wisselen, en/of andere aansluitingen op de kabel kiezen en de cache policy tijdelijk aanpassen, schijnbaar als je write back hebt gebruikt en je hebt de schijf op een andere poort gezet dan blijft de kaart dit onthouden dus beste optioe is gewoon op write through te zetten.
Recentelijk had ik zelf iets wat op een koude opstart probleem leek maar dit was dus ook mede door deze handelingen opgelost 8)
Ik gebruik 6 schijven (3x RAID 0 arrays) en elke keer was het wel dezelfde schijf trouwens die het tijdens het koude booten liet afweten hij verdween iedere keer en na in het bios weer aktief gemaakt te hebben en te herstarten startte de computer weer ok, toen heb ik andere aansluiting gekozen en voedingkabels verwisseld en volgende dag uitgetest natuurlijk weer en werkt nu uitstekend ;)

Jou Intel kaart heeft trouwens een nieuw bios zag ik op de Intel site (20/02/2006) ik weet niet of je die al hebt gebruikt?

[ Voor 6% gewijzigd door Lennieboy83 op 26-03-2006 21:46 ]