hoeveel gaat dit kosten

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008

• vossejongk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 12:56
Okey, op dit moment heb ik een nogal HEEEEEEEEEEEEEEEEl erg trage laptop... voor mijn gevoel... hier zijn de specs

soort: Asus
geheugen: 128mb
processor: Pentium 3 1133mhz
vid.kaart: 256 mb
gel.kaart: 128 mb
soort vid kaart: ati
soort gel.kaart: ess allegro

nu, ik wil hier graag de wat zwaardere spellen op spelen, ik denk dat ik hier de volgende specs voor nodig heb:

geheugen: 512mb
processor: amd athlon versie van zware pentium 4
vid kaart: 512mb
gel kaart: 256mb

corrigeer me als ik 't verkeerd heb :P
weet iemand hoeveel dit ongeveer gaat kosten?

Alvast bedankt,
Vossejongk

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wil je een laptop of een PC? Verder valt er helemaal niks te zeggen over wat het gaat kosten. Ik denk zo tussen de 500 en de 5000 euro. Precieser kan ik niet zijn. Als je prijzen wilt weten, kijk dan even in de Pricewatch, daar is ie voor.

Na het goed lezen van de TS: Een 256MB geluidskaart en een AMD versie van een P4? :? Het lijkt me het beste dat je je even verdiept in de materie, voordat je straks miskopen doet.

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 26-03-2006 19:53 ]

Verwijderd

Volgens mij wil hij een 512MB videokaart in zn laptop bouwen, en meteen ff een andere processor met een ander socket....pak je hamer maar vast dan.

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Als je wilt gaan spelen zou ik voor een vaste pc gaan anders kan het nogal duur worden, wat is je budget?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een geluidskaart met 256MB geheugen... :?

Het upgraden van je huidige notebook kun je wel vergeten, dat gaat gewoonweg niet lukken. Wil je een nieuwe notebook, kijk dan gewoon eens op de verschillende sites die die dingen aanbieden :)

Verwijderd

kijk naar een alienware, dell of voodoo... dat zijn harde gamelaptops

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

ultimateharry

Team Slayer:-)

Overstap van een 128Mb geluidskaart naar 256Mb-exemplaar zou ik toch als eerste doen :+

Verwijderd

Nieuwe kopen lijkt me goedkoper en simpeler dan dat :)

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
€100 computers voor dummies en nog meer van dat soort boeken helpt ook 256 mb geluidskaart nooit van gehoord.
en een 256mb videokaart en 128 mb ram. dan ben je wel heel debiel bezig als je dat in je laptop/pc zet.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wat heb je zelf al gedaan? :+

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb ooit een 32mb geluidskaart gehad (AWE32, met 32mb aan simmetjes erop geprikt), dus al die lui die zo stoer doen over 256 mb geluidskaarten: die zullen vast wel bestaan :P

Maar idd, de pricewatch of een winkel zou toch een stuk beter zijn!

edit: en ik had ook echt wat aan die 32mb, aangezien FF VII de soundfonts kon inladen en ik zo nóg beter geluid kreeg bij dit mooie spel :D

[ Voor 23% gewijzigd door dog4life op 26-03-2006 18:22 ]

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
Sorry dat ik het zeg maar volgens mij moet jij je eerst is gaan verdiepen in wat de normen voor nieuwe computers tegenwoordig zijn. Lees is een paar BBG's door en kijk is in de pricewatch. En Kijk ook is in andere topics in dit subforum. Als je dat allemaal hebt gedaan dan weet je zelf tenminste ook hoe het allemaal zit, dat is wel zo handig ;)

Macbook Pro, 640 WD extern

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-02 15:05
kijk anders even hier: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12 staat vaak wel nuttige info.

Hallo met Tim

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 09:16
Voor al je geheugen vragen :
http://www.tomshardware.c...ou_really_need/index.html

Maar ik zou vooral een laptop zoeken met een 512MB videokaart en een 256MB geluidskaart.
En inderdaad met een AMD Athlon versie van de zware Pentium 4 |:(

Als je minimaal €20K op je rekening hebt staan moet het lukken. 8)7

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 22:25

n00bs

Het is weer Zomer!

vossejongk schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:04:
Okey, op dit moment heb ik een nogal HEEEEEEEEEEEEEEEEl erg trage laptop... voor mijn gevoel... hier zijn de specs

soort: Asus
geheugen: 128mb
processor: Pentium 3 1133mhz
vid.kaart: 256 mb
gel.kaart: 128 mb
soort vid kaart: ati
soort gel.kaart: ess allegro

nu, ik wil hier graag de wat zwaardere spellen op spelen, ik denk dat ik hier de volgende specs voor nodig heb:

geheugen: 512mb
vid kaart: 512mb
gel kaart: 256mb

corrigeer me als ik 't verkeerd heb :P
weet iemand hoeveel dit ongeveer gaat kosten?

Alvast bedankt,
Vossejongk
Zoekopdrachten kan je zelf ook doen, daarnaast is er de pricewatch.
Je mag zelf ook wel eerst dingen uitzoeken.

Verder zegt geheugenhoeveelheid van de videokaart 0,0 hoe goed games gaan lopen, daarnaast gaat het om de soort games etc etc etc etc.

Je kan beter een normale pc kopen dan een laptop is veel goedkoper en sneller. Laptops zijn niet bedoelt om te gamen.

• ultimateharry

ultimateharry

Bij desktop-upgrades inderdaad wel, maar in dit geval moet de TS toch echt naar een nieuw systeem uit gaan kijken.

Laat hem zich eerst eens wat verder in de materie verdiepen, voordat hij in dat topic met dezelfde post komt ;)

Verwijderd

Jammer dat de topic start zo ontzettend slecht is, verder kan je hier niks aan veranderen behalven gewoon een nieuwe PC kopen, jezou meer geheugen kunnen kopen maar of het nut heeft.
Ik neem aan dat je bij de Video Kaart het over bits hebt, een 24Bits kaart is normaal , een 256 Is dan wel erg goed denk je niet?
:o (Bestaat dus niet)

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Een 256 MB videokaart in een stokoude laptop :S
Yeah-right!

En ik geloof dat deze jongeman de regels niet heeft gelezen..

Laurens

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
offtopic:
Je moet je oude laptop nog kwijt ... Wat wil je ervoor? Mail me maar ... O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Eusebius op 26-03-2006 18:33 ]

==
hoi

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
8)7

Ach :) Extra geheugen kan wellicht nog wel, daarmee kun je die laptop vast al een aardige boost mee geven.

🌞🍃

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Man FFS,

Hoe kom je bij een 256 MB geluidskaart 8)7 8)7
Je wilt een AMD athlon versie van een P4???
WTF gaat er om in je hoofd ???

Oke 8)7
Jij bent vaag!

[ Voor 71% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 26-03-2006 18:42 ]

Verwijderd

Never Mind....hehe

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 19:13 ]

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:52:
Hij heeft van die gekke witte pilletjes genomen, een P3 op 1133 MHZ, Of je kan echt goed overklokken, Al denk ik dat je niet eens weet wat het is of je hebt wel eeeen hele aparte Pentium 3.
(Of is er stieken wel een P3 op die frquentie geweest?)
tualatin :) (tualatin ging tot 1400, maar ik zie net dat de snelste coppermine precies 1133 was, dus het zou ook een coppermine geweest kunnen zijn!)

[ Voor 16% gewijzigd door WVL_KsZeN op 26-03-2006 18:57 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-02 12:52
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:52:
Hij heeft van die gekke witte pilletjes genomen, een P3 op 1133 MHZ, Of je kan echt goed overklokken, Al denk ik dat je niet eens weet wat het is of je hebt wel eeeen hele aparte Pentium 3.
(Of is er stieken wel een P3 op die frquentie geweest?)
P3 gaat tot 1400MHz... Laaste serie Tualatin...

----------
In plaats van onzinige reaties te plaatsen kunnen we ook kijken hoe we de TS op een positieve manier kunnen helpen.
----------

Vossejongk wat is je budget voor een laptop.
En wil je een laptop of een desktop. Je kunt namelijk ook voor een desktop systeem gaan en je laptop gebruiken voor office werkzaamheden en internetten als je mobiel wilt zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door TRASH_LORD op 26-03-2006 19:04 ]

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Jaj je hebt P3's tot die speed.
Maar check wat hij wil
Een processor: amd athlon versie van zware pentium 4.

En geluidskaart met 256 MB
:S

Daar komt nog bij dat in zijn huidige laptop nu een graka met meer geheugen zit als hij intern heeft:S
En op zijn geluidskaart zit net zo veel geheugen als zijn intern?:S

Ik heb btw nog nooit van geluidskaart geheugen gehoord :S

[ Voor 22% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 26-03-2006 19:00 ]

• vossejongk
urm...okey... van geluidskaarten weet ik Niet *lees eigenlijk niks* veel af.

mr ik wou em dus upgraden... niet mogelijk? @*&%(*^)(@*$%)@$&^ damn

tsjah m'n budged? onder de 900 euro.

als ik 't goed begrijp kan ik daar dus het beste een desktop voor halen, inplaats van me laptop te upgraden. *flikkerd laptop alvast in de sloot*

over die amd athlon versie van een zware pentium 4... jah beetje faag ik weet ut :P
ik had dus in 'n topic gelezen dat amd athlon 64 *d8 ik* ong gelijk is aan een pentium 4.
welke is dus 't beste voor zwaar gamen, en welke andere specs moet ik hebben voor een goede game computer?

mijn vraag is nu, wat kan ik 't beste in mijn computer laten douwen zodat ie nog wel een jaar of 3 meegaat voor veel gamen?
specs zou handig zijn, weet ik waarmee ik aan kan komen zetten bij de winkel :)

Groeten,
Vossejongk

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 21:10
vossejongk schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:01:

als ik 't goed begrijp kan ik daar dus het beste een desktop voor halen, inplaats van me laptop te upgraden. *flikkerd laptop alvast in de sloot*

over die amd athlon versie van een zware pentium 4... jah beetje faag ik weet ut :P
ik had dus in 'n topic gelezen dat amd athlon 64 *d8 ik* ong gelijk is aan een pentium 4.
welke is dus 't beste voor zwaar gamen, en welke andere specs moet ik hebben voor een goede game computer?

mijn vraag is nu, wat kan ik 't beste in mijn computer laten douwen zodat ie nog wel een jaar of 3 meegaat voor veel gamen?

Groeten,
Vossejongk
Athlon 3500+
1GB RAM
Nvidia XFX Geforce 7900GT

Daar kun je wel even mee vooruit :)

Verwijderd

vossejongk schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:01:

Groeten,
Vossejongk
Als je nou eens wat duidelijker nederlands zou typen vanplaats al die breezah afkortingen/sms taal, want ik kan je verhalen amper lezen icm met mijn dyslexie. Doe eens een beetje research hier op got, en google, dan kun je vast wel zelf een systeem samen stellen dat gaan wij echt niet voor jou doen.... Als je er dan alsnog niet uitkomt kunnen we je natuurlijk helpen. Verder heb ik geen idee waarvoor je het allemaal precies wil gebruiken, dus het wordt moeilijk zo.

Verwijderd

De vraag is: nog een scherm, randaparatuur nodig?

• vossejongk
Kijk daar heb ik wat aan...enig idee hoeveel dat gaat kosten?

edit: erm ja ook een scherm * flat of normaal maakt geen bal uit*
randapperatuur? jij eigenlijk de hele rampetamp.. omdat 't gwoon een complete nieuwe computer moet zijn... niet zo'n standaart ding. *ik bedoel dat je bij de winkel kunt opgeven wat je erin wilt hebben en dat komt er dan in.. kost d8 ik stuk minder*

Groeten,
Vossejongk

[ Voor 65% gewijzigd door vossejongk op 26-03-2006 19:10 ]

Verwijderd

vossejongk schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:06:
Kijk daar heb ik wat aan...enig idee hoeveel dat gaat kosten?

Groeten,
Vossejongk
PRICEWATCH zoals ik al eerder zei :|
Doe toch eens wat moeite man, je kunt dit allemaal zo vinden :Zzz

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 19:07 ]

Verwijderd

Zoek en gij zal vinden, voor die 900 Pleuro's zou ik niet teveel van verwachten dat je 2 á 3 jaar mee kan om games op high te spelen.

Voorts... wil je op je taalgebruik letten, het komt breezahsletje over en groeten doen we hier niet.

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
Voor een laptop? Dan zou ik maar een 2ehandsje op de kop tikken als ik jou was. De nieuwste laptops voor die prijs kunnen denk ik net Unreal Tournament 2004 draaien. Als het een pcbak word raad ik aan:

AMD Athlon 64 3000+ Venice
Asus A8N SLi
TwinMos 1GB DDR400
Asus GeForce N7900GT
Hitachi Deskstar 7K250 250GB S-ATAII
LG GSA4167B DVD-RW DL
Thermaltake Big Typhoon
Zalman VF700Cu LED
Antec Solution SLK3000B-EU
SilentMaxx 480W

Hier ben je circa € 880 voor kwijt, valt zeker op te gamen zolang je die 3000+ maar naar 4000+ speeds brengt, die TT Big Typhoon zit er niet voor jan-l*l bij ;).

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

• ultimateharry

ultimateharry

PRICEWATCH zoals ik al eerder zei :|
Doe toch eens wat moeite man, je kunt dit allemaal zo vinden :Zzz
Zoek inderdaag pricewatch op de tweakers.net homepage, daar kun je alle hardware vinden die te koop is.

Voor inhoudelijke verdieping in hardware en in welke mate die geschikt is om op te gamen e.d. , zoek binnen dit forum naar topics met woorden als "budget" "gaming" en "systeem".

Ga niet verwachten dat wij hier op deze manier puntje voor puntje jouw systeem gaan samenstellen.

[ Voor 3% gewijzigd door ultimateharry op 26-03-2006 19:14 ]

• vossejongk
okey heel erg bedankt iedereen, ik ga er maar eens mee aan 't werk.

Zal het resultaat later posten

Tot later,
Groeten,
Vossejongk

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Pc's waar je 3 jaar of meer mee vooruit kan voor 900 euro bestaan niet in mijn mening, helemaal omdat directx 10 er aan komt.

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:14:
Pc's waar je 3 jaar of meer mee vooruit kan voor 900 euro bestaan niet in mijn mening, helemaal omdat directx 10 er aan komt.
In mijn ervaring als gamer bestaat er helemaal geen pc waarmee je de komende 3 jaar alle nieuwe games kan spelen. Maar goed wachten op dx10 heeft ook weinig nut omdat er altijd wel weer iets nieuws aankomt en zo blijf je wachten. Bouw een system die je gewoon makkelijk kan upgraden in de toekomst.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zeg ook niet dat ie moet wachten op dx10 ik geef alleen daar mee aan dat zodra er kaarten uit zijn die hardwarematig dx10 ondersteunen je met een dx9 kaart nooit die spellen goed kan spelen.

Ik denk dat we over 3 jaar al wel weer aan de dx11 zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 26-03-2006 19:21 ]

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:21:
Ik zeg ook niet dat ie moet wachten op dx10 ik geef alleen daar mee aan dat zodra er kaarten uit zijn die hardwarematig dx10 ondersteunen je met een dx9 kaart nooit die spellen goed kan spelen.

Ik denk dat we over 3 jaar al wel weer aan de dx11 of misschien zelfs 12 zitten.
ah ok, dan begreep ik je verkeerd ;)

Verwijderd

Mischien helpt dit topic wel een beetje?
Niet al te duur Gaming PCtje

Het is ietsje duurder dan €900,-. Als je de dual core prosessor vervangt met een single core en een andere videokaart kiest zit het verder best wel OK :)

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
Wat ik me nou eigenlijk afvraag TS....ben jij van plan die pc zelf te bouwen? Ik raad je iig aan om gewoon een complete pc te kopen voordat er ongelukken gebeuren ;)

Macbook Pro, 640 WD extern

Verwijderd

Clox schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:35:
Wat ik me nou eigenlijk afvraag TS....ben jij van plan die pc zelf te bouwen? Ik raad je iig aan om gewoon een complete pc te kopen voordat er ongelukken gebeuren ;)
groot gelijk ik zou mijn pc ook niet aan hem toevertrouwen, de ts lijkt mij nog een "beginner" die nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel moet leren :*)

• vossejongk
Neej ik ga hem gewoon kopen in de winkel maar ik wil wel zeggen wat ik erin wil... geen één waar in de fabriek alles er al in is gezet dus.

Groeten,
Vossejongk

*taal verbeterd*

[ Voor 25% gewijzigd door vossejongk op 26-03-2006 19:49 ]

Verwijderd

vossejongk schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:45:
Neej ik ga um gwoon kopen in de winkel maar ik wil wel zeggen wat ik erin wil... niet zo'n standaart ding dus.

Groeten,
Vossejongk
Lees nou eens wat wou zeggen hier, een type aub eens goed nederlands .Svp zet geen groeten meer onder je post dit is overbodig, aangezien wij tweakers elkaar permanent de groeten doen ;)

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07-2025

sniek

Got root?

Dus, er zijn topics voor veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder gesloten.... lol

Irrelevant by default - rm -rf /

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26

BHQ

Er ztaan nog meer fauten in je posts hoor..

En WTF moet je met een geluidskaart met 128mb? midi tables?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:03
Probeer eens te zoeken, zelf uitzoeken, kijken bij verschillende fabrikanten ed.
Op GoT is het de bedoeling dat je zelf ook wat moeite doet voordat je een topic start.

Zie ook: Algemene gedragsregels (Netiquette)

[ Voor 39% gewijzigd door Xandrios op 26-03-2006 20:17 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.