Toon posts:

IRQ sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten tot hoever je IRQ's kunt sharen:?

Verwijderd

Behoorlijk ver, tenminste met de nieuwste OS's (winME/win2K).
Maar het is wel verstandig om highbandwith devices een eigen IRQ te geven

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu Win98 2e editie

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 21:38 schreef The_Killer het volgende:
Ik gebruik nu Win98 2e editie
Ook goed, maar win2k schijnt het best om te gaan met IRQ sharing

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenwijs en hou het bij win98 2e editie (anders begint m'n vader te klagen), en ik zou graag een simpel netwerk willen hebben, maar alle IRQ's zitten vol, nu zou ik graag willen weten hoever ik ze kan sharen

Verwijderd

Kweetniet hoe het in de praktijk precies werkt want ik heb het nooit nodig gehad maar vandaag is de Chello-monteur geweest en die hed een leuke 3C900B ofzo achtergelaten, bij het booten vroeg mijn ASUS A7V of ik verder wilde gaan omdat het plankie een IRQ ging sharen met mijn ATA100-appadinges, lekker verdergegaan en WinME heeft alles verder geregeld - het eerst wat M$ lukt gloof ik bij mij ;).

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 21:45 schreef The_Killer het volgende:
Ik ben eigenwijs en hou het bij win98 2e editie (anders begint m'n vader te klagen), en ik zou graag een simpel netwerk willen hebben, maar alle IRQ's zitten vol, nu zou ik graag willen weten hoever ik ze kan sharen
Wat heb je er allemaal inzitten?

Verwijderd

Topicstarter
SCSI scanner
printer
modem
netwerkkaart (internet)
geluidskaart
videokaart
2x floppy
cd-rom
DVD
2x HD

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 21:56 schreef The_Killer het volgende:
SCSI scanner
printer
modem
netwerkkaart (internet)
geluidskaart
videokaart
2x floppy
cd-rom
DVD
2x HD
Video is AGP? dan niks in PCI slot 1 doen
Geluid een eigen IRQ
SCSI een eigen IRQ
Netwerkkaart en modem laten delen (gebruik je toch nooit samen, toch?)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Onder W2K heb ik 7 apparaten onder IRQ 9:

-Systeem dat voldoet aan MS ACPI
-Matrox
-PCI to USB
-FastTrak100
-SB 128PCI
-Intel NIC #2
-Intel NIC

En het draait allemaal prima, waar ik wel een beetje verbaasd over was overigens.
In ieder geval heb ik nog wat IRQ's over, 10 wordt bijvoorbeeld helemaal niet gebruikt:?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Of je apparaten tegelijk gebruikt maakt niet meer uit met ACPI en een OS wat dat ondersteund (Win98 of hoger).
Mijn IRQ 9 is ook erg vol, en op IRQ 11 doen de videokaart, de geluidskaart en de USB-controller een group hug.
Kan niks geen kwaad, gewoon proberen meestal komt het vanzelf goed, anders gewoon beetje heen en weer schuiven met de PCI-kaarten.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Idd ff met de kaarten schudden (fysiek omprikken dus:-)
Je mobo manual doorlezen (dan weet je welke PCI sloten er IRQ delen met anderen) en verder "Plug 'n Pray' >:)
Mijn SBLive! vondt het iniedergeval niet prettig om een interrupt te delen met m'n TNT2 of intel100Mbit netwerk kaart :(

Powered bij meergranenbrood.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
De PCI 2.1 spec eist dat apparaten op een ACPI ondersteunend mobo/OS geen problemen mogen maken van IRQ sharing. In de praktijk blijkt dat brak PCI kaart design / brakke ACPI ondersteuning mobo/OS nog wel eens roet in het eten kunnen gooien.

Gewoon proberen en kaarten dansen is waarschijnlijk nog het meest zinnige advies.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Mijn SBLive! vondt het iniedergeval niet prettig om een interrupt te delen met m'n TNT2 of intel100Mbit netwerk kaart
;( Klinkt allemaal heel bekend: mijn netwerkkaartje schakelde 00k mijn SBLive! uit op IRQ 11...
Ik heb hem sindsdien niet meer aan de praat gekregen... :( :( ;(

Verwijderd

Dat probleem ken ik... Mijn modempie schakelde mijn SB64Pci uit. tenminste, onder WinME deed die nix meer, onder Win2k een hoop gekraak en geruis. Met dank aan dit forum :) heb ik het zo opgelost:
ACPI PC in je HW configuratie eruit gooien, en Standard PC toevoegen als Device. dan gaat ie wat klooien met je PCI/IRQ instellingen.. bij mij werkte dit iig. Helaas heb ik weinig referentie materiaal hier, zit op mn werk..

[watch out] dit is een kl*tewklussie, hij gaat wel al je hardware opnieuw installeren, omdat alles van dat ene PC-device afhankelijk is >:)[/watch out]

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het uit welk merk netwerk je koopt voor het sharen? zo ja, welke is het beste ervoor?
Pagina: 1