Toon posts:

Router setup niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al lang dit probleem en wil het nu oplossen!

Ik heb een:"linksys router" Wrt54G

Deze heb ik gewoon bedraad aangesloten.
Als ik nu de: 192.168.1.1 doe, moet ik in het menu komen. Dit lukt, ik meld me aan als:
Gebruikersnaam: ADMIN
Wachtwoord: Admin

Tot zo ver werkt het nog mooi, dan opent de paigna zich.. en daar kan je geen wijs uit!
De pagina ziet er zo uit:
http://members.chello.nl/j.kusters9/router.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.kusters9/router.JPG
Ik wil m'n wachtwoord instellen etc, dus heb de pagina nodig.
Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb al bijan alles geprobeerd..
op computer met xp home
xp prof
alleen.. meerdere pc op de router etc.
maar op elke pc is het zelfde.. en ook draadloos werkt het niet.
Kan het zijn dat het aan de software ligt in de router? Probleem is dat ik die niet kan upgrade omdat ik niet in het menu kan.

Wie heeft er een oplossing?

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:13
Heb je al geprobeerd om de stroom eraf te halen en opnieuw te proberen. Misschien dat dat helpt. Misschien hebben ze op de site van Linksys een driver/update. Heel stom, maar misschien 1 van de andere 4 poorten proberen. Misschien even de bijgeleverde software opnieuw installeren. Anders even met de fabrikant bellen morgen.

[ Voor 41% gewijzigd door nadroJ op 26-03-2006 18:02 ]

Sowieso schrijf je zo!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:36
Zit er een reset-button op? Houd hem is 30 seconden ingedrukt ofzo

Verwijderd

Dat is een wrt54G v5 als ik het goed heb en het probleem is wel vaker voorgekomen en het lijkt een probleem te zijn met voornamelijk de v1.00.1 firmware ervan.

De manier om het optelossen is om de TFTP tool te downloaden van de linksys website en ook de laatste nieuwe firmware v1.00.6. En dan flashen maar,

Veel succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:12:
Dat is een wrt54G v5 als ik het goed heb en het probleem is wel vaker voorgekomen en het lijkt een probleem te zijn met voornamelijk de v1.00.1 firmware ervan.

De manier om het optelossen is om de TFTP tool te downloaden van de linksys website en ook de laatste nieuwe firmware v1.00.6. En dan flashen maar,

Veel succes
maar dat moet ik toch met die pagina doen? dat upgrade..
en kan je miss uitlegen hoe ik dat moet doen?

Verder heb ik alles al geprobeerd en gedaan :r

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 19:03 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 02:32
probeer 't eens met een andere browser? (Bijv. Firefox
Handleiding over upgraden firmware zegt trouwens dit:

The Router's firmware is upgraded through the Web-based Utility's Administration tab. Follow these instructions:
1. Download the firmware from Linksys's website at www.linksys.com.
2. Extract the firmware file on your computer.
3. Open the Router’s Web-based Utility, and click the Administration tab.
4. Click Firmware Upgrade, and the Upgrade Firmware screen will appear.
5. Enter the location of the firmware's file or click the Browse button to find the file.
6. Then click the Upgrade button and follow the on-screen instructions.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:09:
probeer 't eens met een andere browser? (Bijv. Firefox
Handleiding over upgraden firmware zegt trouwens dit:

The Router's firmware is upgraded through the Web-based Utility's Administration tab. Follow these instructions:
1. Download the firmware from Linksys's website at www.linksys.com.
2. Extract the firmware file on your computer.
3. Open the Router’s Web-based Utility, and click the Administration tab.
4. Click Firmware Upgrade, and the Upgrade Firmware screen will appear.
5. Enter the location of the firmware's file or click the Browse button to find the file.
6. Then click the Upgrade button and follow the on-screen instructions.
Ik kan niet verder komen als stap 3 he;)... dat heb ik allemaal al geprobeerd. Dus ik kan daar niks openen of zo.
Verder heb ik al enkele browsers.. pc''s etc. geprobeerd.

Iemand anders nog een oplossing?

Verwijderd

Ik heb zelf ook een linksys router (weet zo even niet meer welk type), deze is ook te bereiken via telnet. Via telnet zijn vrijwel dezelfde opties mogelijk als via de web interface. Misschien is de firmware dan ook via die manier te updaten of kan je hem resetten naar fabrieks instellingen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:01
Gisteren nog zo'n ding zitten reanimeren:

- stekker eruit
- resetknop indrukken en ingedrukt houden
- stroom erop
- resetknop flink veel seconden inhouden, stuk of 20
- loslaten
- webbrowser naar 192.168.1.1
- nieuwste firmware uploaden
- wachten tot router klaar is
- router resetten, dit keer meteen na stroom erop doen reset loslaten ipv 20s vasthouden
- instellingen maken

Moet mn eigen ook maar eens gaan doen, kan de hele webadmin niet meer bereiken. Verder doet ie het wel goed overigens :X

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Welke browser gebruik je? Internet Explorer of iets anders? Ik heb hetzelfde probleem wel eens gehad met Firefox, toen deed hij het wel gewoon goed in Inet explorer.

Verwijderd

Topicstarter
Telnet ken ik niet.

verder ga ik toch nog eens wat frotten.. anders breng ik hem terug naar de winkel en mogen hun het doen voor mij.. :9

maar dan zou ik wel weer 1 week zonder router zitten :X dus moet ik even een server inelkaar knutselen.
:( om toch m'n andere pc's te laten voorzien van internet.

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Met die TFTP tool kan je zorgen dat ie vanaf die nieuwe firmware dus 1.006 opstart. Zodat de pagina dus wel werkt. Vervolgens kan je met die firmware de goede erin flashen.

Verwijderd

Om te telnetten moet je een command prompt op starten, Start -> Uitvoeren -> cmd

In het dos promt typ je dan "telnet <ip adres van de router>" en dan word er om een login gevraagd, als je in gelogged bent kun je door middel van cijfers die worden weergegeven door het menu gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:55:
Om te telnetten moet je een command prompt op starten, Start -> Uitvoeren -> cmd

In het dos promt typ je dan "telnet <ip adres van de router>" en dan word er om een login gevraagd, als je in gelogged bent kun je door middel van cijfers die worden weergegeven door het menu gaan.
krijg het niet voor elkaar.. kan jij even een screenshot maken hoe jij hem in dos hebt getypt de ip etc..

Verwijderd

Ik kan geen screenshot maken ik draai linux op mijn eigen pc maar misschien wil een mede-tweaker zo aardig zijn. Je heb al wel een dos promt opgestart ? zo ja, weet je het ip van je router? Dan kan je gewoon telnet 192.168.1.1 invoeren en zal hij vragen om een wachtwoord (voorbeeld, ik weet het ip adres van jouw router niet).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:56:
Ik kan geen screenshot maken ik draai linux op mijn eigen pc maar misschien wil een mede-tweaker zo aardig zijn. Je heb al wel een dos promt opgestart ? zo ja, weet je het ip van je router? Dan kan je gewoon telnet 192.168.1.1 invoeren en zal hij vragen om een wachtwoord (voorbeeld, ik weet het ip adres van jouw router niet).
jep dat had ik dus net gedaan.. komt er te staan:'sorry access denied.Connection to host lost.

:X dus dat werkt bij mij niet

Verwijderd

Weet je zeker dat het juiste ip adres hebt opgegeven? Het kan ook zijn dat telnet naar je router uit staat maar gezien je web-interface niet werkt kan je dit niet aan zetten.
Ik zou zo geen andere oplossing weten dan je router te resetten (knopje op de achterkant paar seconde indrukken met een pen). Je had het trouwens al wel met een andere browser geprobeerd?
Als je hem trouwens reset moet je wel de info voor je internet verbinding opnieuw opgeven, dus ik zou eerst de informatie daar voor opzoeken voordat je onnodig zonder internet zit.

Verwijderd

Topicstarter
jah, heb ik ook al geprobeerd.. gerest.. 3 verschillende browsers.. ben te einde raad :S
waar kan het nog meer aan ligen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:08:
jah, heb ik ook al geprobeerd.. gerest.. 3 verschillende browsers.. ben te einde raad :S
waar kan het nog meer aan ligen?
Die lange reset al gedaan? Dan kom je nml in de management firmware upload mode, als dit ook niet meer werkt is je router gewoon dood en kan je garantie claimen.

Is niet de eerste keer dat ik dit meemaak met linksys overigens. Ze brengen een goed produkt op de markt, maken hier naam mee, vervolgens brengen ze nog een paar versies op de markt die ook goed zijn en uiteindelijk zetten ze een versie op de markt die enorm brak is, maar wel onder dezelfde naam, voortbouwend op het succes van een vorige versie. Ik heb dat met de BEFW11S4 gezien, nu dus ook weer met de WRT54G.

Verwijderd

Topicstarter
Jep, dit is best goed vervelend :S

iemand had zich aangeboden om het proberen te kunne maken.
Ben benieuwd

Verwijderd

Via de Management Mode.

1. Trek de stekker van de wrt54G eruit.
2. Druk en houdt de reset knop ingedrukt
3. Duw de stekker er opnieuw in (de reset knop nog altijd ingedrukt houden)
4. Wacht ca. 10sec en laat de reset knop los.
5. Open in je browser de pagina die toegang geeft tot je router (192.168.1.1)

Dit menu/pagina kan maar een enkel ding en dat is het flashen van een nieuwe versie. Die moet je wel op je pc hebben staan.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit blijkbaar op deze een foute software.. dat ik dus al dacht:s..

gewoon terug brenngen naar de winkel :9

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 02:32
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:19:
Er zit blijkbaar op deze een foute software.. dat ik dus al dacht:s..

gewoon terug brenngen naar de winkel :9
Kijk meteen even of je 'm kunt ruilen voor een WRT54GL

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1