[ PHP] Save mode Php > opgeven?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 15:26
Hi,

Ik ben na tijden weer eens aan de slag met php. Ik probeer op de webserver (van mijn host) " gallery2" te installeren (http://gallery.menalto.com/) maar zonder succes.

Heel mooi script waarbij alles online via een webinterface wordt geconfigureerd maar al bij de eerste configuriatie krijg ik de volgende regel in 4 fout boven aan mijn scherm:
Warning: putenv(): Safe Mode warning: Cannot set environment variable 'LANG' - it's not in the allowed list in /storage/mijndomein/users/027898/public/sites/www.**.nl/modules/core/classes/GalleryTranslator.class on line 299

Warning: putenv(): Safe Mode warning: Cannot set environment variable 'LANGUAGE' - it's not in the allowed list in /storage/mijndomein/users/027898/public/sites/www.***.nl/modules/core/classes/GalleryTranslator.class on line 300
Ook bij het verder doorlopen van het script gaat het fout en blijven de foutmeldingen maar komen. Nu kijk ik bij de req's van het script en zie:
PHP - PHP version 4.1.0 or greater, PHP safe_mode must be turned off
Komen de foutmeldingen omdat blijkbaar dit " PHP SAVE MODE" wel aanstaan? Voor ik verder ga puzzelen zou ik dit wel willen weten want ik kan het dan net zo goed opgeven. Mijn host zal natuurlijk never voor mij deze modus uitzetten.

Of zie ik iets anders over het hoofd?

[ Voor 4% gewijzigd door xon op 26-03-2006 17:32 ]

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 10:05
je host kan per klant domein/hosting de safemode uitschakelen als het goed is. Ben je er wel van bewust dat dit beveiligingsrisico's met zich meebrengt!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Safe mode moet uit staan, en anders werkt het blijkbaar niet. En nee, je host heeft meestal een goede reden om safe mode aan te zetten, dus reken er maar niet op dat die uit gaat. ;)

Verder heeft dit niets met programmeren te maken; neem liever contact op met de makers van Gallery middels hun supportforum, daar zul je veel meer aan hebben. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.