Best Movie Database software

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 10:32
HI all,

Heb zojuist een trial van DVD profiler geinstalled en Movie Label 2006 maar om 1 of andere reden voldoen deze niet aan mijn verwachtingen :(

Programma's opzich werken perfect maar was eigenlijk opzoek naar een soft die mijn bestaande excel lijstje kon importeren.

Als het nu niet zo weinig films waren was het geen probleem maar een list van 300 wordt al vermoeiend :(

Iemand een idee?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:45
probeer all my movies eens, die kan importen van excel, weet alleen niet aan welk formaat het dan moet zijn, maar je kun het eens proberen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sv3n op 26-03-2006 17:33 ]

Last.fm
Films!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
MovieCollector van Collectorz.com is mijn favoriet. Wordt gemaakt door 2 Nederlanders. Ik gebruik het al meer dan 5 jaar voor het beheren van mijn 1000+ DVD collectie. Importeren vanuit Excel kan (via een omweg).

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@ mjax: wat is die omweg? Ik ben ook wel eens met dat programma bezig geweest, maar kreeg het dus niet voor elkaar (mijn Excel-sheet houd nog steeds stand :)).

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• schumi2004
Idd ik heb ook al verscheidenen softs gebruikt maar geen enkele heeft het voor elkaar gekregen mijn movies te kunnen importeren, zojuist met movie label van txt file voor elkaar gekregen maar deze kan vervolgens de velden niet meer updaten vie imdb ofzo :(

• schumi2004
mjax schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:36:
MovieCollector van Collectorz.com is mijn favoriet. Wordt gemaakt door 2 Nederlanders. Ik gebruik het al meer dan 5 jaar voor het beheren van mijn 1000+ DVD collectie. Importeren vanuit Excel kan (via een omweg).
Die vind ik persoonlijk weer helemaal niks, ik moet elke keer opgeven van wele sites hij de info wil halen integenstelling met profiler die het van 1 server afhaalt en compleet!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
schumi2004 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:56:
[...]

Die vind ik persoonlijk weer helemaal niks, ik moet elke keer opgeven van wele sites hij de info wil halen integenstelling met profiler die het van 1 server afhaalt en compleet!
Je kunt inderdaad bij het importeren kiezen uit talloze moviesites. Ik heb de zaak zo ingesteld dat alles van IMDB gehaald wordt. Dan is het een heel overzichtelijk proces. Ik geef toe dat wanneer je de default instellingen gebruikt, het importeren al snel on overzichtelijk wordt.

• schumi2004
mjax schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:50:
[...]

Je kunt inderdaad bij het importeren kiezen uit talloze moviesites. Ik heb de zaak zo ingesteld dat alles van IMDB gehaald wordt. Dan is het een heel overzichtelijk proces. Ik geef toe dat wanneer je de default instellingen gebruikt, het importeren al snel on overzichtelijk wordt.
Weer maar eens gëinstalleerd maar hij snapt er helemaal niks van, titles komen zo van IMDB maar hij vindt er geen 1 die matched :(
Waardeloos programma :(

Verwijderd

Ant's Movie catalog zou je ook eens kunnen bekijken. Gratis en Open-source. En hij heeft een import vanuit CSV ( die je makkelijk van je Excel file kan maken )

http://www.antp.be/software/moviecatalog

Verwijderd

Gebruik Ant Movie Catalog, kan van verschillende movie databases importeren met een enkele muisklik en zoekterm via een scriptje, bovendien kun je bestanden met het .csv formaat importeren (excel kan dit formaat exporteren)

Ik gebruik het voor mijn eigen dvd collectie, het is tevens freeware. (zelfs opensource, dus als een feature je niet bevalt pas je hem gewoon aan :+ )

Klik hier voor meer info en download.

EDIT: moet sneller typen in vervolg......

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 09:57 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
Ik ben zelf fan van videodb. Het draait op MySQL en PHP en het is opensource. Dus deze kun je ook ff aanpassen als je dat wilt.
http://www.splitbrain.org/projects/videodb
Het bestand wat je download is een tarball, dus je moet em ff openen met winrar. Bij mij duurde het ff voor ik er achter was, en ik zat er dus erg lang mee te klooien.

PSN: djmurcielago

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Murcielago schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:05:
Ik ben zelf fan van videodb. Het draait op MySQL en PHP en het is opensource. Dus deze kun je ook ff aanpassen als je dat wilt.
Het bestand wat je download is een tarball, dus je moet em ff openen met winrar. Bij mij duurde het ff voor ik er achter was, en ik zat er dus erg lang mee te klooien.
Ziet er opzich wel aardig uit :)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• schumi2004
Murcielago schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:05:
Ziet er idd wel aardig uit ja maar deze is webbased :(
Opzich eigenlijk ook wel handig maar zoek liever een local tool ;)
Pagina: 1