Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draagbare digitale geluidsrecorder

Pagina: 1
Acties:
  • 2.419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar digitale en draagbare geluidsrecorder. Zelf zat ik te denken aan bijvoorbeeld een dictafoon zoals de Sony ICD-P110 of de Olympus WS-320M. Deze apparaatjes beschikken over:

- Aansluiting microfoon
- Aansluiting koptelefoon
- PC USB connector
- Geheugen ipv tapes

Het probleem is dat ze bij de winkels waar ik geweest ben vaak maar één soort digitale dictafoon hebben. Verschillen in kwaliteit is dus erg lastig te horen. Daarnaast is het ook sterk afhankelijk van de gebruikte microfoon en in het geval van de winkel de luidspreker van het apparaatje zelf.

Het apparaat moet gebruikt gaan worden voor (straat)interviews die door middel van een podcast verspreid gaat worden.

Hebben jullie eventueel een suggestie? Moet ik het wel zoeken bij digitale dictafoons en zo ja, heb je wellicht (goede) ervaringen met een bepaald merk/type?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De beetje duurdere modellen USB MP3 sticks hebben meestal een MIC ingebouwd. Check even de mediamarkt en probeer het uit - als het niet werk terugbrengen en je geld terug :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Sommigen hebben idd een Mic ingebouwd maar ik wil juist een externe microfoon aansluiten omdat interne mics meestal van bizar lage kwaliteit zijn.

Verwijderd

Ik zal zeggen ler op dat er in iedergeval een VU meter er op zit en dat je de ingang gevoeligheid kan aanpassen. Dit is namelijk niet het geval bij de meeste mp3 spelers die wel een line ingang hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eens te puzzelen en tot dusver lijkt deze combi me het beste. Ben alleen niet zo'n audiofiel dus wellicht dat jullie er iets op aan te merken hebben.

Olympus DS2 icm
Olympus ME12 Mic
Totaal: +/- 190 Euro

óf

Olympus D20 icm
Olympus ME51S Mic
Totaal: +/- 280 Euro

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 18:39 ]

Verwijderd

DS2
Overall frequency response: STEREO HQ mode: 100 to 17,000 Hz

DM20
Algemene frequentie response: SHQ instelling: 300 tot 8000 Hz

Ik zal voor de DS2 gaam. Maar let op ze kunne niet in mp3 formaat openem maar alleen in wma en een andere exchotische formaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat exotische formaat viel me ook al tegen. Kon op Google ook geen converter voor dit formaat vinden. WME is niet zo'n probleem, die kan wel naar MP3 omgezet worden of zelf worden afgespeeld.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:12

DukeBox

loves wheat smoothies

een minidisk recorder heeft over het algemeen mooie opties.. de tecnhiek is helaas wat achterhaald, maar ze hebben allen de mogelijkheid om een externe mic aan te sluiten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1