Terratec XLerate PRO in Win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14
Op mijn poeter gebruik ik Win98 voor spellen en Win2k voor de rest (office, internet enz).

Als ik echter in Win2k WinAmp (of Sonique) aan het draaien ben voor wat achtergrondmuziek, valt na een tijdje het geluid stil, en kan ik op geen enkele manier meer geluid uit m'n pc persen. Onder Win98 heb ik dit probleem niet.
Dit probleem doet zich voor met zowel de standaard Win2k drivers (Aureal 8830) als de laatste Aureal Win2k drivers (versie 2048).

De kaart is dus een Terratec XLerate PRO PCI met Vortex2 chippie.

Anybody help?

specs

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Conflicteerd het kaartje niet ergens mee? Bijv als het een irq of busmastering (ik weet niet of dat kaartje dat gebruikt) deelt met een ander apparaat en jij gebruikt na een tijdje dat apparaat (bijv netwerkkaartje of zo), dat er dan toch stiekem problemen optreden, ook al geeft windows dat niet aan.

Bij mij werken de terratec win2k drivers in ieder geval perfect (afgezien dan van het feit dat je een paar functies mist (4 point surround, digi out))

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14
Huh? Terratec Win2k drivers? Waar kan ik die halen? Op hun site vind ik alleen maar drivers voor Win9x. Of bedoel je stiekum de Aureal drivers...

Volgens mij heeft het niet te maken met apparaten, want het gebeurt gewoon als ik bijv. aan het photoshoppen ben er er verder niets gebeurt. Ik heb de gewone VIA drivers geïnstalleerd, omdat de 420 drivers problemen gaven.

specs

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Oh, sorry, ik heb even gekeken en ik zie ze ook niet, dan zal ik het wel mis hebben en op de site staat dat er geen drivers voor zijn, dus dan heb jij gelijk. Dan weet ik het ook niet.