[FC5] Gnome Error

Pagina: 1
Acties:

• donderklik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09-2023

donderklik

northing.nl

Topicstarter
Sinds ik aan het rommelen ben om mijn muis (Logitech LX7) goed aan de praat te krijgen krijg ik de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/85515481bc62aed192d59873396b9cc7/full.png
Ik heb geen flauw idee wat dit beteken en ik ben het nog nooit eerder tegen gekomen.

De volgende software wordt gebruikt:
Fedora core 5
Gnome 2.14.0

Om de muis aan de praat te krijgen heb ik het volgende geinstalleerd:
xvkbd-2.0-131
xbindkeys

Maar het kan zijn dat het daarmee niets heeft te maken.
In de log kan ik niets over dit probleem vinden.

Northing.nl

Verwijderd

Wanneer krijg je deze foutmelding? Bij het starten van Gnome?
Heb je recentelijk updates geïnstalleerd? Wat meer informatie graag.

Kun je die gnome-settings-daemon in gnome-terminal verbose uitvoeren?

Heb je dezelfde foutmelding ook onder een andere user? (maak desnoods een nieuwe aan)
Om de muis aan de praat te krijgen heb ik het volgende geinstalleerd:
xvkbd-2.0-131
xbindkeys

Maar het kan zijn dat het daarmee niets heeft te maken.
In de log kan ik niets over dit probleem vinden.
- xvkbd is een 'virtueel toetsenbord voor onder X.
- xbindkeys is een programma, als ik het goed heb, om shell-commando's met je toetsenbord of muis onder X uit te voeren.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:02
Je gebruikt waarschijnlijk evdev om je muis aan te sturen, daar gaat gnome-settings-daemon van over de zeik, omdat er knoppen dubbel toegewezen worden op een of andere manier.
Probeer je muis eens in te stellen als een doodgewone scrollmuis en probeer dan nog eens.

• donderklik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09-2023

donderklik

northing.nl

Topicstarter
_JGC_ schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:24:
Je gebruikt waarschijnlijk evdev om je muis aan te sturen, daar gaat gnome-settings-daemon van over de zeik, omdat er knoppen dubbel toegewezen worden op een of andere manier.
Probeer je muis eens in te stellen als een doodgewone scrollmuis en probeer dan nog eens.
Het is inderdaad deze bug. Meer info en een mogelijke oplossing is hier te vinden:
http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=323724

Ik heb het geprobeerd, maar het is mij niet gelukt, helaas :'( . Ik wacht wel tot de volgende update.
Ondertussen heb ik zoals aanbevolen door _JGC_ de settings terug gezet. _JGC_ bedankt voor je suggestie. ;)

Northing.nl