Toon posts:

CPU-Z geeft andere SPD timing table aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bankje Corsair CMX1024-3200C2 1024 MB, PC3200, 400 MHz gekocht met een latency van 2-3-3-6. Alleen zegt CPU-Z dat het 3-3-3-8 is volgens de timing tabel.
Als ik nu op de corsair site kijk: tp://corsairmemory.com/corsair/xms.html dan lijkt het wel alsof ik niet het goede geheugen heb gekregen? Maar de partnumber in CPU-Z geeft wel de juiste CMX-1024-3200C2 aan?
Iemand een idee?

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-02 20:14
kijk eens in je bios, of hij daar goed staat.
Kan zijn dat je dit even moet instellen

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
het gaat niet om hoe ik het ingesteld. Ik heb het op 2.5-3-3 ingesteld das het snelst wat ie kan draaien voordat ie crashed. Maar de SPD timing table is statisch , daar kan ik helemaal niets aaninstellen.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

CMX1024-3200C2 moet 2-3-3-6-1T kunnen, maar hier kan dat pas op 2,6-2,7V. SPD moet je niet op letten. :)

[ Voor 8% gewijzigd door _the_crow_ op 26-03-2006 16:06 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je moet niet naar de SPD table kijken. Bij mij klopt dat ook niet. Je moet het tabje ernaast kijken. Bij memory moet er zoiets staan.
Frequency: 200 mhz (Iets hoger als je overhebtgeclockt)
FSB:Dram: Cpu/?? (Weet ik niet precies)
Cas: 2
Ras to Cas: 3
Ras Precharge: 3
Cycle Time: 6

De SPD table geeft volgens mij aan wat standaard is. Zoals ik al zei, bij mij klopt dit ook niet met de timings mijn mem standaard heeft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niets is zo onbetrouwbaar als de SPD EPROM settings :o

Het komt regelmatig voor dat de SPD settings losser zijn dan de specs van een bepaalde DIMM om te zorgen dat bij users die alles op 'Auto' instellen (=de meeste users) niets fout kan gaan.

Als je een DIMM hebt die bepaalde settings moet aankunnen is de vraag of hij goed werkt met de geadverteerde settings. Werkt dat? Dan is er (wat dan ook er in de SPD staat) niets aan de hand. Werkt dat niet? Dan is *dat* je probleem en moet je daarnaar gaan kijken, wederom ongeacht wat SPD zegt.

Ben je nogal paranoide ingesteld en ben je nog steeds overtuigd dat je misschien de verkeerde DIMM geleverd bent? Kijk dan ipv iets loos als de SPD naar de chips zelf. Iedere chip heeft een opschrift, die kun je op een site als www.idhw.com opzoeken en vervolgens op basis van de chip latency kijken welke specs daarbij horen :z

Moraal van dit verhaal:
Progs als CPU-Z en Everest kunnen je nuttige info verschaffen, maar tenzij je weet wat die info betekent kun je er 0,0 mee. Doe GEEN aannames op basis van die info...

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 26-03-2006 16:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ok koel, dus die SPD is gewoon fail safe setting en niet de daadwerkelijke snelheid. Thanx hiervoor.
Ik heb de de timing met A64 tweakers op de goede latencies gezet en dit gaat dusver goed, op 2.7 v.
Staat nu op:

TCL: 2.0
TRC: 8
TRFC: 12
TRCD: 3
TRRD: 2
TRAS:6
TRP: 3
TWR: 3
TWTR: 2
TRTW: 3

Ik nog even verder tweaken, ik had een manual op : http://forums.extremeover...m/showthread.php?t=170999 gevonden die ik aan het volgen ben.

EDIT: wat een een ontzettende verademing is dit.... lekker snel geheugen. Alles is gewoon stukken sneller. Heerlijk :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 17:34 ]

Pagina: 1