Draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04-2025
Ik heb hier een Eminent router staan, hierop zitten 2 pc's aangesloten via een kabel en 1 laptop draadloos, dit werkt allemaal goed. Omdat onze schuurzolder verbouwd is gaat mijn pc daar heen, daar wil ik natuurlijk ook internet. Ik heb gekeken met de laptop of ik in de schuur verbinding heb. Dat is niet het geval bij het raam werkt het nog een beetje maar 2 stappen verder de zolder in valt de verbinding weg. Ik ben op het gebied van netwerken echt een noob dus ik heb als vraag wat moet ik nu doen? Een betere router kopen? Het signaal moet namelijk vanuit het huis, (router staat bij het raam) door de tuin (ongeveer een meter of 10) en dan door de schuurmuur tot half in de zolder, totaal ongeveer een meter of 15 en dus door 2 muren.

Bedankt alvast,

Jesse

• lier
  • Laatst online: 21:44

lier

MikroTik nerd

Bekijk eens de mogelijkheden van een losse antenne (aangesloten op je pci wireless netwerkkaart).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-04 22:18
Probeer je router wat te verplaatsen (en draaien), en kijk met bvb. netstrumbler waar je de beste ontvangst hebt. Dit is vaak een kwestie van een tiental centimeters.

Verwijderd

Tsja, dat is het nadeel met draadloos. Je hebt ongetwijfeld een kast van een huis, rijke stinkerd ;)

Je kunt natuurlijk kijken naar een beter signaal of meerdere draadloze routers op verschillende plaatsen installeren om een netwerk te krijgen. Je kunt ook overwegen (en dat zou ik doen) om een kabel te leggen naar de plaatsen waar je dat nodig hebt. WiFi is imho niet betrouwbaar genoeg en te langzaam. Vooral het feit dat het moeizaam door muren heen gaat is voor mij een afknapper. Ik heb hier mijn PC ook gewoon aangesloten op een kabel, het is ietsje minder mooi maar wel veel simpeler (overigens zit ik op de 2e verdieping (3e etage ;)).

Verwijderd

of gewoon een attene versterker maken.
Pvc buis, etc... kan je wel op google. vinden hoe je dat moet maken.

• JesseAMD
Bedankt allemaal voor de antwoorden.

@ Lier, heeft zo'n losse antenne ook nog een bepaald bereik zeg maar? Of kan deze alleen ontvangen als die in het bereik van de router zit, want anders zou het lukken als het gebied van de router en van de antenne op de pc over elkaar komen.

@Fuss, geprobeerd lukt ech net niet.

@Medje, kabel kan niet dan moet i kde halve tuin open gaan graven :P

Verwijderd

Koppellen met een accespoint ?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Aan de schuurkant een Access Point plaatsen met een vlakantenne tegen de buitenmuur aan. Dat zou voldoende moeten zijn. Vervolgens vanaf dat access point met een UTP kabel verder naar je pc.

[ Voor 23% gewijzigd door Mishmash op 27-03-2006 11:13 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

inXs

known as inXs

goedkoop acces point kopen en die als repeater inschakelen?

superB

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
1. Een extra AP kopen en deze als repeater gebruiken (WDS, maar dan moet je reeds-aanwezige router dat ook ondersteunen)
2. Een usb client tegen de buitenkant van je schuur hangen (Wel binnen ivm vocht) en met usb (verleng)kabel richting je pc. Nadeel: Max een meter of 5, of je moet met usb versterkers werken.
3. Een ethernet client (bridge) gebruiken in de schuur, en met utp naar je pc.

Betere antennes maken kan ook. Andere router zal weinig verschil maken, tenzij je bv naar Belkin PreN spul kijkt (dat heeft een beter bereik)

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 27-03-2006 15:24 ]

• JesseAMD
Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga vanalles proberen, vriend van me uit de straat heeft een dikkere router en die werkt wel in zijn schuur (ongeveer zelfde afstand) dus die gaan we hier ook ff proberen, werkt dat niet dan maak ik een accespoint in de schuur.
Pagina: 1