[XP] Bestandsrechten niet aan te passen

Pagina: 1
Acties:

• Daxter
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een paar weken terug m'n pc geformateerd maar niet m'n applicaties partitie. Ik heb met geen enkel programma moeite gehad behalve met cygwin. Nu wil ik cygwin eraf gooien. Maar heb geen rechten om dit te doen. Het maakt niet of ik als Admin ingelogd ben ik heb te weinig rechten. Als ik op shift del duw zegt het systeem dat het beveiligid is tegen schrijven. Als ik bij rechten kijk zie ik ook dat ik alleen lees rechten heb. Ik heb wel rechten om rechten toe te kennen, maar die werken niet op alle bestanden.
Het over grote deel van de files kon ik na CACLS e:\cygwin\ /E /T /C /G "Mijn Account":F wel wissen. Maar er blijven bestanden staan die niet te wissen te zijn. De rechten op deze files worden ook niet aangepast door het bovenstaande commando. In de explorer zien de bestanden eruit als een snelkoppeling (ze hebben dat pijltje van een shortcut in t icoon zitten). Op het cygwin forum heb ik ook gekeken maar daarmee kwam ik niet verder. Heeft iemand enig idee hoe ik van deze bestanden af kom?

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-03 14:45
Een radicale oplossing: een format, maar deze keer van je applicatiespartitie.
Andere mogelijke oplossing: booten met een linux live-cd, NTFS mounten en de bestanden verwijderen Ik ben niet 100% zeker of dit lukt (zelf nog niet geprobeerd), maar 't is het proberen waard.

• lier
  • Laatst online: 18:30

lier

MikroTik nerd

Heb je al geprobeerd om owner van de map (en alle sub-mappen) te worden ?

(Rechter muisknop, Security, Advanced Security, Owner, Change owner to met Replace owner on subcontainers and objects aangevinkt).

Eventueel vertalen lukt vast wel...

En soms is het "noodzakelijk" om een bestand te hernoemen om deze wel te kunnen verwijderen...

[ Voor 17% gewijzigd door lier op 26-03-2006 15:45 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Daxter
  • Niet online
Bedankt voor de hulp allemaal.
Na het instellen van de eigenaar rechten kon ik wel schrijf (en dus wis rechten) op de bestanden krijgen.