ik ben voor mn studie bezig in wat redelijk pittige engelse literatuur en af en toe kom ik woorden tegen waarvan ik de betekenis niet ken. Ik heb op mn pc Van Dale Engels - Nederlands geintstalleerd, dus daarmee kan ik snel een woord opzoeken als ik de betekenis wil weten. Op die manier verbeter ik tegelijkertijd met mijn studie ook mijn engels. Het vervelende is alleen dat je van een woordenboek niet goed leert hoe je het uit moet spreken en in wat voor context een woord goed past. Er staan wel van die getranscribeerde code's achter in een woordenboek maar echt handig werken vind ik dat niet.
Bestaat er woordenboek software waar bij ieder woord ook een geluidsfragment zit bijgevoegd (bij voorbaat in de context van een gepaste zin)? Ik heb wat ervaring met 'speaking software' maar echt enthousiast was ik daar nooit over, omdat je toch hoort dat het door software gegenereerd geluid is. Beetje jammer als ik straks vloeiend engels spreek met een zwaar 'dragon' accent
Bestaat er woordenboek software waar bij ieder woord ook een geluidsfragment zit bijgevoegd (bij voorbaat in de context van een gepaste zin)? Ik heb wat ervaring met 'speaking software' maar echt enthousiast was ik daar nooit over, omdat je toch hoort dat het door software gegenereerd geluid is. Beetje jammer als ik straks vloeiend engels spreek met een zwaar 'dragon' accent
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 15:00 ]