Toon posts:

nova.planet.nl (newsleecher)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu naast mijn xs4all adsl ook een planet adsl lopen (xs4all is nog niet afgesloten).

Echter ik probeer met newsleecher te leechen, maar het lijkt wel of alles mislukt.

Als newsleecher een file probeert te downloaden dan gaat die op initializing staan, het bestandje wordt rood, de filesize word dan steeds kleiner om vervolgens te verdwijnen. Kortom hij download niks....

Kan het zijn omdat ik nu 2 adsl accounts heb lopen? (ben ingelogd met planet)
Of is nova.planet.nl gewoon brak?

edit: via de search kwam ik achter binaires.planet.nl maar die geeft de zelfde brakke resultaten :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 14:53 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Je surft via XS4ALL maar je wilt de Planet binaries gebruiken of wat? :{

Anyway, die van XS4ALL zijn iets beter.

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:54:
Je surft via XS4ALL maar je wilt de Planet binaries gebruiken of wat? :{

Anyway, die van XS4ALL zijn iets beter.
Nee ik surf nu via planet, ben gewoon ingelogd met me planet account.Zoals ik al in mijn startpost zei

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 14:56 ]

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 15:29
Zijn de bestanden die je wilt downloaden wellicht ouder dan de retentie van nova.planet?
Staan er storingen met de nntp server open?

Verwijderd

Topicstarter
siknu schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:00:
Zijn de bestanden die je wilt downloaden wellicht ouder dan de retentie van nova.planet?
Staan er storingen met de nntp server open?
Ik heb geen idee wat de retentie van planet is, maar deze bestanden zijn 0,5 dagen oud, ook bestanden van 4 dagen oud lukt niet.

Ik heb geen idee wat je bedoelt met nntp server :?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hoe download je het? Eerst headeren en dan laten downloaden? Of via nzb's?

Ik heb met nzb's wel eens dat blijkbaar niet elke server dezelfde article ID's heeft, en zodoende de handel niet binnenhaalt. Dan krijg je idd een aflopende grootte van de bestanden. Zou je ook in de log kunnen zien trouwens.

Als je zoekt met SS en daar de articles selecteert voor downloaden, werkt het wel?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Topicstarter
Bastien schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:04:
Hoe download je het? Eerst headeren en dan laten downloaden? Of via nzb's?

Ik heb met nzb's wel eens dat blijkbaar niet elke server dezelfde article ID's heeft, en zodoende de handel niet binnenhaalt. Dan krijg je idd een aflopende grootte van de bestanden. Zou je ook in de log kunnen zien trouwens.

Als je zoekt met SS en daar de articles selecteert voor downloaden, werkt het wel?
Ja ik zoek dus met de supersearch, en dit werkt niet, als ik headers download en dan een bestand kies heb ik het zelfde probleem.

edit: weet iemand wat de retentie van planet is :?

edit 2: in de log staat bijv dit:
26-3-2006 4:22:09 ¤ Article part (#49) not downloaded. Article "xxxxxx [16/88] - "xxxxxxxx.part14.rar" yenc" from server "asdfasdfad".

26-3-2006 15:07:52 ¤ Server response: "430 No such article". Part Msg ID: "e05c65$ktm$483@binnews1.kornet.net". Part Format: "Unknown".

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 15:10 ]

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 22:20
als je met een NZB download heb je natuurlijk de kans dat het bestand wat jij probeert te downloaden in een groep staat waar jij geen toegang tot hebt. dit kan ook een reden zijn waarom je niks binnen krijgt

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 17:26
misschien is de planet server nog niet up to date
kijk eens met bestanden van 1 a 2 dagen oud.

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

Topicstarter
bokkie11 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:14:
misschien is de planet server nog niet up to date
kijk eens met bestanden van 1 a 2 dagen oud.
ik quote mezelf even
Ik heb geen idee wat de retentie van planet is, maar deze bestanden zijn 0,5 dagen oud, ook bestanden van 4 dagen oud lukt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lijkt zichzelf opgelost te hebben :? :)

Mischien een storing bij planet ofzo.... alhoewel er niks op hun website vermeld stond

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 17:26
Ik bedoelde daarmee dat de planet server misschien een retentie heeft van 3 dagen (dus dan is alles er alweer af). en misschien is het bestand van 0,5 dag nog niet aanwezig op de nova server.

Daarom zei ik kijk eens naar een bestand van 1 a 2 dagen oud, deze zal zeker wel op de nova server staan (tijd genoeg gehad voor nova om hem binnen te halen, en niet te oud voor de retentie).

Dus waarschijnlijk is het geen storing geweest, maar het bestand was gewoon nog niet aanwezig op de nova server.

[ Voor 14% gewijzigd door bokkie11 op 27-03-2006 10:23 ]

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2025
newsleecher 3.0 en hoger schijnen een beetje kut te wezen,
ik gebruik 2.3, nergens last van.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

superpolm schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:44:
newsleecher 3.0 en hoger schijnen een beetje kut te wezen,
ik gebruik 2.3, nergens last van.
De cr*cked versies zijn kut ja. Ik heb al een NL licentie sinds de eerste betas en nooit maar dan ook nooit problemen gehad met NL

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:11

jerry_a

doei

Gunner schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:51:
[...]

De cr*cked versies zijn kut ja. Ik heb al een NL licentie sinds de eerste betas en nooit maar dan ook nooit problemen gehad met NL
Is dat zo? Ik merk er niets van.

hoi

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik hoor het slechts van anderen, ik zou het zelf niet weten aangezien ik nooit een cracked versie heb gebruikt.

Overigens niet zo handig om hier aan te geven dat je een cracked versie gebruikt ;)

offtopic:
Post 7000 >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruiik gewoon een legale versie, 3,5 beta 7 verder kan ik nu ook zonder grote problem files van 7 dagen oud binnen halen, alleen de file transfer loopt niet soepel. Stop vaak, om vervolgens weer schokkig verder te gaan, heel vaag.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tsjan, nova is nu een maal een extratje van Planet. Volgens mij wordt er niet echt beheer op uitgevoerd om het een en ander stabiel dan wel compleet te houden

Pagina: 1