Toon posts:

[Linux] Script met ./configure blijft zich herhalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het onderstaande wil ik gebruiken om het installeren van software voor mezelf makkelijker te maken (lees: meerdere systemen hetzelfde installeren met kleine verschillende parameters, zonder de hele dag achter het scherm te zitten).

Het probleem is alleen dat de ./configure in een loop zichzelf blijft herhalen. Na een keer met time { ...blabla...; } de ./configure regel getimed te hebben, blijkt dat de ./configure in ieder geval wel anderhalf uur door kan gaan.

Er lijken geen errors te zijn. Er wordt gewoon elke keer op nieuw begonnen. Als de regel niet in een script wordt gezet, maar handmatig wordt ingetypt is er geen enkel probleem.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
tar xvjf binutils-2.16.1
cd binutils-2.16.1
mkdir -v binutils-build
cd  binutils-build
../binutils-2.16.1/configure --prefix=/tools --disable-nls
make
make install
make -C ld clean
make -C ld LIB_PATH=/tools/lib
cp -v ld/ld-new /tools/bin
cd $LFS/sources
rm -rv binutils-build
rm -rv binutils-2.16.1

De goede shell wordt gebruikt, want het script wordt gedraaid met "sh scriptnaam", en dat is een symlink naar bash.

Wie heeft een idee hoe dit komt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 14:48 ]

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Ps. waarom
code:
1

en niet
code:
1
./configure --prefix=/tools --disable-nls

Vreder blijft het wel vreemd dat configure in een soort loop zit. Kan je wat meer info geven?

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Verwijderd

Topicstarter
wica schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:57:
Ps. waarom
code:
1
Omdat:
The Binutils documentation recommends building Binutils outside of the source directory in a dedicated build directory.
De door mij beschreven manier is volgens mij een correcte manier om in een externe directory te compilen.

Nog wat informatie:
Host systeem: Debian 3.1 met laatste "apt-get update"

Benodigde packages voor compileren in het algemeen en dependencies voor deze package in het bijzonder zijn geïnstalleerd (lees: al een aantal keer eerder gecompileerd en handmatig invoeren werkt wel)

Inmiddels een aantal andere packages geprobeerd en die vertonen hetzelfde voorval. Is dit een bug of doe ik echt iets fout?

En om zelf nog wat informatie in te kunnen winnen: Welke package draait eigenlijk het configure? M.a.w. ik kan proberen om daar wat te veranderen of die te updaten.