I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Branden als je het kabelmodem aan hebt staan wel de lampjes op de netwerkkaart, zo niet dan ligt het of aan het modem, of aan de netwerkkaart of aan een gebroken kabel.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
bij mijn weten moet het een recht over kabeltje zijn, dus aan beide pluggen
wit-oranje / oranje / wit-groen / blauw / wit-blauw / groen / wit-bruin / bruin
suc6 !
(zul je nodig hebben
Ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat het GEEN crosscable moet zijn, of de 6 chello kabel modems hier zijn verkeerd aangesloten
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
(Noord Brabant)
Verwijderd
bovenstaande kleurcode is juist!, en er is alles behalve sprake van Crosslinked kabels, gewoon 1 op 1. Ten aanzien van het probleem: zijn de stekkertjes al eens op nieuw aangebracht?, zelfs wanneer het link lampje brand kunnen er draden verkeerd zitten. Twijfel je hierover, meet de 8 draden (in ieder geval 1,2,3 en 6) dan door met een multimeter.
Succes!8-)
Het boeit totaal niet in welke volgorde de kleuren zitten, als ze maar aan allebei de kanten hetzlefde zitten (voor een normale UTP-kabel, bij crossed zijn de volgende draadjes gewisseld 1-3,2-6,3-1 en 6-2 )Op dinsdag 23 januari 2001 21:26 schreef Fabian het volgende:
bij mijn weten moet het een recht over kabeltje zijn, dus aan beide pluggen
wit-oranje / oranje / wit-groen / blauw / wit-blauw / groen / wit-bruin / bruin
...gamen blijft leuk...
Bij Netwerken staat alles wat je wilt weten...
1. oranje wit
2. oranje
3. groen wit
4. groen
5. blauw
6. blauw wit
7. bruin wit
8. bruin
1. oranje wit
2. oranje
3. groen wit
4. blauw
5. blauw wit
6. groen
7. bruin wit
8. bruin
Verwijderd
Nu kan iedereen wel gaan zitten mokken of het welles of nietes is, het verschilt dus gewoon: proberen dus!
TheAfterlive: je bent van harte uitgenodigd hier in Sliedrecht!!
Is het dan dus ook mogelijk dat het een niet 1 op 1 kabel is en ook geen crosscable??Op dinsdag 23 januari 2001 21:44 schreef wijnolst het volgende:
Om het duidelijk te houden is het bij de ene provider wel zo en de andere niet en dan verschilt het ook weer per kabelmodem-revisie-type-nummer-ding van die provider. VANDAAG is Chello bij mij langs geweest en ik heb gewoon een 1 op 1 kabeltje, moet je ook maar eens proberen - de kabel heb ik zelf gedaan en niet door die kokie laten doen.
Nu kan iedereen wel gaan zitten mokken of het welles of nietes is, het verschilt dus gewoon: proberen dus!
Verwijderd
das een cross, je moet op een hub een cross aansluiten.. maar als je geen hub hebt moet je geen cross hebben (gewoon 1:1 dus)...Op dinsdag 23 januari 2001 21:43 schreef wcduck het volgende:
Dit is mn kleurencombi:
1. oranje wit
2. oranje
3. groen wit
4. groen
5. blauw
6. blauw wit
7. bruin wit
8. bruin
1. oranje wit
2. oranje
3. groen wit
4. blauw
5. blauw wit
6. groen
7. bruin wit
8. bruin
Dat boeit wel, die kabel is niet voor niets helemaal getwist, dit is de enige manier om foutloos 100Mbit door een UTP te krijgen..Op dinsdag 23 januari 2001 21:39 schreef Selachii het volgende:
[..]
Het boeit totaal niet in welke volgorde de kleuren zitten, als ze maar aan allebei de kanten hetzlefde zitten (voor een normale UTP-kabel, bij crossed zijn de volgende draadjes gewisseld 1-3,2-6,3-1 en 6-2 )
wat niet nodig is bij een Kabelmodem, maar toch fijn als die kabel gewoon GOED is..
Verwijderd
Opnieuw: Succes!8-)
Hey meneer monteur, kun je mij vertellenOp dinsdag 23 januari 2001 21:34 schreef TheAfterlive het volgende:
Chello monteur speaking here:
waarom "men" beweert dat er niet meer dan 1 kabelmodem per huis(kabel) aangesloten kan worden (technisch gezien)?
Al die kabeltjes komen toch weer samen in een verdeel kast.
Verwijderd
Verwijderd
Heee Collega.............>:)Op dinsdag 23 januari 2001 21:34 schreef TheAfterlive het volgende:
Chello monteur speaking here:
toevallig niet uit de regio rijnmond he?
je hebt natuurlijk helemaal gelijk,
men gebruikt crosscable ALLEEN als men van
PC -> PC gaat........:Z
voor de rest volgens bovenstaande kleurcodes
[voor de topicstarter]
was de modem wel online?
brande het meest rechterlampje op de modem?
[/voor de topicstarter]
Het meest rechter lampje brand inderdaad. Ik weet nu trouwens echt zeker dat het aan die kabel ligt.Op dinsdag 23 januari 2001 22:36 schreef PvH het volgende:
[..]
Heee Collega.............>:)
offtopic:
toevallig niet uit de regio rijnmond he?
je hebt natuurlijk helemaal gelijk,
men gebruikt crosscable ALLEEN als men van
PC -> PC gaat........:Z
voor de rest volgens bovenstaande kleurcodes
[voor de topicstarter]
was de modem wel online?
brande het meest rechterlampje op de modem?
[/voor de topicstarter]
Nogmaals bedankt voor alle replys!!
Verwijderd
Het moet wel een recht over zijn!!!!!!!!!!!!!
Ik ff mijn utp tang erbij, en klaar, die kerel had internet.
Suc6 ermeej!
Zowel de 10 als de 100 Mbit verbindingOp woensdag 24 januari 2001 13:31 schreef RopStop het volgende:
Is het niet zo dat een 10Mbit verbinding maar 4 van alle kabeltjes gebruiken (pin 1,2,3 en 6) ??
gebruikt maar 4 aders van de hele utp kabel
Het boeit toch niet of je voor 1 een oranje,blauw of bruin draadje hebt. Als je ze maar in paartjes houdt...ja, das toch logiesch ?Op dinsdag 23 januari 2001 21:59 schreef Fabian het volgende:
Dat boeit wel, die kabel is niet voor niets helemaal getwist, dit is de enige manier om foutloos 100Mbit door een UTP te krijgen..
wat niet nodig is bij een Kabelmodem, maar toch fijn als die kabel gewoon GOED is..
...gamen blijft leuk...
Dat klopt, maar waarom zou je je niet aan die standaard houden ?Op woensdag 24 januari 2001 15:28 schreef Selachii het volgende:
[..]
Het boeit toch niet of je voor 1 een oranje,blauw of bruin draadje hebt. Als je ze maar in paartjes houdt...ja, das toch logiesch ?
als je elektriciteits draden gaat trekken gebruik je toch ook niet ineens paars voor fase en geel voor 0 ? en de rode voor massa ?
[typo]
Dat gaat prima. Ik heb thuis dat ook eens gedaan met 2 of 3 modems en dat werkte perfect. Die modems had ik tijdelijk van kennissen geleend.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Is er een standaard dan ? (blijkbaar)Op woensdag 24 januari 2001 15:52 schreef Fabian het volgende:
Dat klopt, maar waarom zou je je niet aan die standaard houden ?
als je elektriciteits draden gaat trekken gebruik je toch ook niet ineens paars voor fase en geel voor 0 ? en de rode voor massa ?
ps Hey Fabian, wel leuk dat quoten zo heh
...gamen blijft leuk...
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
dus 563B = amerikaans schema
563A = europees schema....
als het nu nog niet duidelijk is......:?
Op dinsdag 23 januari 2001 21:43 schreef wcduck het volgende:
Dit is mn kleurencombi:
1. oranje wit
2. oranje
3. groen wit
4. groen
5. blauw
6. blauw wit
7. bruin wit
8. bruin
1. oranje wit
2. oranje
3. groen wit
4. blauw
5. blauw wit
6. groen
7. bruin wit
8. bruin
Dit lijkt in de verste verte niet op een crosscable of op een 1 op 1 verbinding.
2. Wanneer de lampjes om de hub en de netwerkkaart branden kan dan toch de kabel/stekker niet goed aangesloten zijn ??(los draadje ofzo).
3. Kun je door een slechte kabel veel packet loss hebben ??
Thanx
get it ? mooi
...gamen blijft leuk...
idd, een crosskable en een rechte kabel hebben altijd steeds om en om een "hele" kleur, en een kleur met wit.Op donderdag 25 januari 2001 07:35 schreef FBrugge het volgende:
[..]
Die sukkel die het aangelegd hadhet bij de tweede stekker wel goed, maarje als je een 1 op 1 kabel maakt moet je dat wel aan beide kanten gelijk doen.
Dit lijkt in de verste verte niet op een crosscable of op een 1 op 1 verbinding.
In dit schemaatje staat dat groen en blauw naast elkaar staan, dit kan dus niet, net zo min als dat blauw/wit en bruin/wit klopt.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock