Asus P4RD1-MX prestaties?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
ik heb een P4 2.6ghz HT s478 cpu en 2x512 dual channel geheugen
met een Asus pundit-r barebone. met onbaord 9100 shared memory vga. dit vind ik even te weinig om spellen op te spelen.

dus ik zit te denken aan een andere pc kast/mobo.
ik zag de Asus P4RD1-MX.
met een ATI RADEON XPRESS 200 Northbridge.
Dit is een chipset die pci-e x16 ondersteunt, dual channel geheugen en s478 CPU.
nu is mijn vraag als ik een pci-e x16 videokaart erin stop deze chipset goed presteert voor games.
ik heb hiervoor een intel 865PE chipset met zelfde geheugen cpu gehad en die beviel me goed.

kan ik van de ATI RADEON XPRESS 200 Northbridge meer of minder verwachten is meer mijn vraag?

mijn vraag hier omdat ik eigeniljk geen benchmarks kon vinden en bijna alleen maar info kreeg over de onboard graphics.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
kijk , vroeger was er nogal wqat verschil tussen de prestaties van verschillende northbridges samen met verschillende pcu's , tegenwoordig zijn die verschillen in prestaties zo minimaal dat men er niet of nauwelijks nog benchmarks van maakt.

de stabiliteit van het bordje is natuurlijk iets anders , maar ik heb op dit gebied geen ervaringen met ATi chipsets

en je koopt toch een andere kast?

Out of the box? What box? There is no box.

• Pshyto
ja want ik heb nu een barebone dus moet ik wel een andere kast kopen. maar wil het klein houden dus daarom een micro-atx.

dan nu mijn volgende vraag.
is deze chipset stabiel?

Verwijderd

Hij lijkt me stabiel, alleen de prestaties lijken me wel wat minder vanwege die Onboard Videokaart.
Ik wou hem eerst zelf ook kopen, maar ik ben niet gebonden aan het Barebone situatie geval.
Dus voor mij word het de P4GPL-X.
Maar voorderest lijkt hij me wel ok, je zult het niet echt merken.
Tenzij je houd van opscheppen met benchmarks op een S478. 8)7

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 19:52

DrumandBass

Less is more!

Ik heb dat plankje sinds vorige jaar, heb nu weer een ander matx. Wat ik je kan vertellen is dat de plank goed presteerd. Wel wat minder tegen over een fullsize maar niet merkbaar hoor. Stabiliteit heb ik nooit problemen mee gehad. Alleen overclocken is niet echt de bedoeling met dit bord. Kreeg mijn P4 2,8ghz maar op 3,4ghz vooral het geheugen wil niet stabiel op T1 ach ja. Voor de rest vond ik het een best bordje, goeie layout.

Als je interesse hebt in een P4RD1-MX met een P4 2,8 Prescott :*)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Pshyto
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:05:
Hij lijkt me stabiel, alleen de prestaties lijken me wel wat minder vanwege die Onboard Videokaart.
Ik wou hem eerst zelf ook kopen, maar ik ben niet gebonden aan het Barebone situatie geval.
Dus voor mij word het de P4GPL-X.
Maar voorderest lijkt hij me wel ok, je zult het niet echt merken.
Tenzij je houd van opscheppen met benchmarks op een S478. 8)7
nee het gaat mij vooral om dat ik een goed pctje heb om af en toe een spelletje op te spelen
DrumandBass schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:48:
Ik heb dat plankje sinds vorige jaar, heb nu weer een ander matx. Wat ik je kan vertellen is dat de plank goed presteerd. Wel wat minder tegen over een fullsize maar niet merkbaar hoor. Stabiliteit heb ik nooit problemen mee gehad. Alleen overclocken is niet echt de bedoeling met dit bord. Kreeg mijn P4 2,8ghz maar op 3,4ghz vooral het geheugen wil niet stabiel op T1 ach ja. Voor de rest vond ik het een best bordje, goeie layout.

Als je interesse hebt in een P4RD1-MX met een P4 2,8 Prescott :*)
overclocken is ook niet me bedoeling. maar ik denk dat ik genoeg weet, het bordje presteert dus goed
mischien nvidia 7300 ofzo erin en kan vast wel leuk spelletjes spelen?
of is een nvidia 6600 bijv genoeg omdat ik toch niet meer uit mijn cpu kan halen...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
kan ik van de ATI RADEON XPRESS 200 Northbridge meer of minder verwachten is meer mijn vraag?
Het is hier geen helpdesk :o

Zoek gewoon eens wat reviews van de ATi Radeon Xpress 200 op op een goede site (THG, Anandtech ofzo), dan kun je het haarfijn nalezen. Dat behoort echt tot de zelfwerkzaamheid die we van je verwachten voor je een topic opent. GoT is er voor de vragen die je niet zo op kunt zoeken...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.