Toon posts:

Maya material probleem (texture/ramp)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een texture of een ramp (2 kleuren) wil aanbrengen op mijn model via materials dan word mijn object niet volledig bedekt! Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Ik zie nu net dat het vooral op de plekken waar ik een bevel heb uitgevoerd geen kleur zit.
Iemand een idee om alles netjes kleur te geven?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marsselink/image.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 14:19 ]

Verwijderd

Ziet er uit of je geen texture coordinaten voor je object hebt oid.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:32:
Ziet er uit of je geen texture coordinaten voor je object hebt oid.
Hoe bedoel je dit? En waar kan je dit eventueel instellen?
Ben namelijk nog nieuw in Maya!
Bedankt voor je reactie

Verwijderd

ik denk dat je moet gaan UV mappen. Als je je object selecteert, window --> UV texture editor, dan krijg je een uitvouw te zien van alle faces. Via file --> UV snapshot kun je dit plaatje opslaan en daarna bewerken in photoshop. Als je je plaatje uit photoshop vervolgens weer in maya als material plaatst krijg je alles goed gemapt.

Er zijn genoeg tutorials te vinden over UV mappen in Maya.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:51:
ik denk dat je moet gaan UV mappen. Als je je object selecteert, window --> UV texture editor, dan krijg je een uitvouw te zien van alle faces. Via file --> UV snapshot kun je dit plaatje opslaan en daarna bewerken in photoshop. Als je je plaatje uit photoshop vervolgens weer in maya als material plaatst krijg je alles goed gemapt.

Er zijn genoeg tutorials te vinden over UV mappen in Maya.
Ik ga dit zo maar eens proberen.
Eigenlijk heb ik alleen een kleur aangebracht met ramp. (een egale kleur komt wel goed op m'n model!) Dus zou 't vreemd vinden wanneer dit via een bewerkte image wel gaat werken.

Zie hier nog een vb.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marsselink/image2.jpg
update: Wanneer ik in de UV-editor kijk dan is alles bedekt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik zou echt eens een UV mapping tutorial gaan doen en er iets over gaan lezen, want het lijkt mij dat je niet echt weet wat UV mapping is en waarom het moet gebeuren.

In het "post je 3d stuff maar weer forum" kunnen ze je waarschijnlijk wel naar een paar goede tutorials wijzen.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Pagina: 1