Toon posts:

[Firefox] Zoekmachine - Bladwijzer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem: Na een stroomuitval tijdens het browsen onder firefox zijn al mijn Bladwijzers en Zoekmachines verdwenen. Erg vervelend, ik heb het geprobeerd terug te halen, maar dat ging niet lukken, ik kwam er achter dat ik geen enkele zoekmachine toe kon voegen, ook niet de standaard zoekmachine's als google e/d.

Het gaat om Firefox 1.5.0.1 Nederlandse versie, op een windows XP SP2 machine wat altijd vlekkeloos (firefox) heeft gedraait tot de stroomuitval.

Dus ik doe een complete herinstallatie -> geen succes, probleem blijft

Complete herinstallatie na een complete uninstal -> geen succes, probleem blijft

Complete herinstallatie na een complete uninstal inclusief het handmatig verwijderen van de mozzilla map waar bepaalde settings bewaard bleven -> geen succes, probleem blijft

Complete herinstallatie na een complete uninstal inclusief het handmatig verwijderen van de mozzilla map waar bepaalde settings bewaard bleven, en het handmatig uitkammen van het registry op zoek naar waardes en sleutels van firefox en mozilla en die verwijdert -> geen succes, probleem blijft

Wat doe ik verkeerd of moet ik anders doen??

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 22:50
Ik had en heb opnieuw hetzelfde probleem, na plotselinge uitval van m'n pc.

Ik heb het ook niet kunnen oplossen (niet echt tijd aan besteed). Bladwijzers kan je terugzetten (ik heb er een van google, omdat de zoekmachines niet meer werken), maar de zoekmachines kan je niet opnieuw terugzetten, wat ik zelf erg irritant vind.

Let ook op dat ook je al je settings gereset zijn.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Heb je in je profile-map gekeken? Onder windows iets van:
code:
1
C:\Documents and Settings\USERNAME\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\RANDOM.default\
(USERNAME en RANDOM aan passen aan jouw situatie) Daar worden alle user-instellingen bewaard. Dus ook extensies, bookmarks, ....

Kijk ook even of Firefox backups van je bookmarks nog heeft in:
code:
1
C:\Documents and Settings\USERNAME\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\RANDOM.default\bookmarkbackups
Je kunt ook een nieuwe profile aanmaken dmv. firefox.exe -profilemanager. Een daar aangemaakte nieuwe profile heeft alle standaard instellingen.

P.S. kijk hier ook eens: [rml]The_Zeroorez in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IX"[/rml]

[ Voor 12% gewijzigd door A_L op 26-03-2006 14:29 . Reden: verwijzing naar grote Firefox topic ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vergeten om de verborgen mappen zichtbaar te maken |:( vandaar dat ik mijn profile-map niet kon vinden... 8)7

Maar ik kan nu weer gewoon mijn oude vertrouwde zoekmachientjes toevoegen!

Ik kan alleen de backup van mijn bookmarks niet importeren.. :'( Hij blijft hem overschrijven met een leeg bestand van bookmarks...

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Staat er nog wel wat in je bookmarks-backup? Als het goed is is het gewoon een html-bestand en kun je het zo lezen. Als het meeste er in staat kun je hem ook gewoon met de hand terug zetten in je main-profile directory door het daar aanwezige bestand bookmarks.html te overschrijven met je backup. Mijn ervaring is dat redelijk werkt :)

P.P.S. op Mozilla-zine staat er ook het een en ander over

[ Voor 16% gewijzigd door A_L op 26-03-2006 17:16 ]