[dvd-brander] lees, brand en herkenproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:45
Nadat ik de afgelopend agen net 5 dvd's verneukt heb ben ik toch maar een keer gaan kijken waar het fout gaat...

Het probleem: Nero geeft aan het eind van het branden de foutmelding "Could not perform end of disc at once"
Dat was het begin van mijn zoektocht. Verschillende dingen gevonden.
- dat er problemen met bepaalde versies van Nero zouden zijn -> ik dus de nieuwste versie downloaden -> helpt niet
- update firmware tip (iets dat ik heel onlogisch vind omdat de combinatie brander en dvd's het al lang goed gedaan heeft) -> ik op zoek op de site van pioneer (het betreft een pioneer K12-ra slimline dvd recorder) -> kan deze niet vinden op de site van pioneer, en ook niet op andere sites. Via device manager, update driver ook geen resultaat

Toen nog maar wat verder gaan kijken en het resultaat:
- dvd's van Philips die ik gebrand heb kan ik niet (goed) lezen
--bij wel afgesloten (oudere) Philips dvd's loopt mijn notebook ongeveer vast en als hij daar mee stopt kan ik de dvd niet lezen, wel op stand alone
-- bij nieuwe (dus niet afgesloten, brandfout) Philips dvd's kan ik met NTI/Nero de sessie wel terug vinden (maar de knop close session werkt helaas niet) deze dvd's werken niet op mijn stand alone
- oude dvd's van andere merken kan ik wel lezen
- als er geen media in de drive zit (of een niet afgesloten schijf) noemt windows mijn drive een CD Drive.
==> dit laatste probleem bracht mij op: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;818733 een iets ouder artikel, over een probleem met het verschil tussen cd/dvd. Echter heb ik SP2 erop staan en zou het probleem daarmee verholpen moeten zijn.
- zojuist nog een keer getest: andere (HP) dvd's brand hij wel zonder problemen

Wat de GoT Manual over deze foutmelding zegt
- oude/slechte firmware
- incompatibele media --> heb al meer dan 50 dvd's met deze combi succesvol gebrand
- incompatibel brandprogramma --> zie punt 1, ook nieuwe versie van nero geprobeerd nu
- vuile lens --> heb een lens clean cd afgespeeld -> geen effect
- stroeve geleiders van laserunit --> ??
- slechte drivers, driverconflicten --> lijkt gedeeltelijk het geval te zijn omdat windows hem soms als cd-rom herkent
- slechte schijfconfiguratie, ranzige kabels, foute bekabeling en/of jumperinstellingen --> niet echt iets aan gewijzigd..
- brander is stuk -->
De hardware:
Acer Aspire 1501LMi notebook; brander Pioneer K12-ra slimline +/- brander 2,4* (lijkt nog het meest op http://www.pioneerelectro...ailComponent&olderModel=Y)

Software:
Windows XP Home, SP2, fully updated
Nero 7.0.0.0 / 7.0.8.2

Ok, nog een samenvatting
- sinds kort problemen met het lezen en schrijven van Philips dvd's (die het eerst wel gewoon deden)
- windows noemt mijn dvd-rw drive een CD Drive

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanuem
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-02 08:16
Ik kan je helaas niet helpen, alleen maar zeggen dat ik een soortgelijk probleem heb gehad (gehad omdat ik ben overgestapt op een ASUS brander..) met mijn NEC ND-3540A brander... ik heb met veel succes op Princo DVD-Rschijfjes (4x) kunnen branden. Hierna ben ik overgestapt naar Philips DVD+Rschijfjes (8x), die in het begin prima werden gebrand, maar op een gegeven moment ging het mis.. Waardoor? Ik zou het niet weten? Ik heb versie 6.6.0.18 van Nero, had de nieuwste firmware, en aan de schijfjes zou het ook niet moeten liggen.. ik ben overgestapt naar MMORE DVD+R 16x, en gek genoeg heb ik daar al wel een aantal van kunnen branden zonder er ook maar eentje te hoeven weggooien.

Nu heb ik een Asus DRW1608P2, die brand ze dus wel...en Philips lijkt me toch niet het slechtste merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:34
(jarig!)
vermoedelijk slechte dvd's (misschien slechte serie).
indien andere wel werken ligt het dus aan de dvd's.

indien je dvd's na een langere tijd nog wilt lezen, dan moet je na het branden ook de dvd
testen, dan kun je direct zien of de dvd slecht is en of de batch die je hebt slecht is.
hoe moet je testen, op www.cdfreaks.com staat een beschrijving.

indien je het niet nodig vind om te testen dan kun je zeker in de toekomst problemen
verwachten, zeker indien de dvd's enkele jaren oud zijn.
zelf heb ik dvd's die 1 jaar oud waren, 1 uur nodig gehad om opnieuw in te lezen, toen wist ik ook niet
hoe ik moest kontroleren na het branden.

daarom is het belangrijk dat je een brander koopt die ook kan testen, hierdoor zullen de firma's
die dit niet doen, dit ook in hun brander toepassen.

veel info kun je op www.cdfreaks.com vinden, ga naar de forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
jan99999 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:09:
vermoedelijk slechte dvd's (misschien slechte serie).
indien andere wel werken ligt het dus aan de dvd's.
Ik heb nu een spindeltje Emtex dvd's erbij gekocht -> exact hetzelfde probleem
indien je dvd's na een langere tijd nog wilt lezen, dan moet je na het branden ook de dvd
testen, dan kun je direct zien of de dvd slecht is en of de batch die je hebt slecht is.
hoe moet je testen, op www.cdfreaks.com staat een beschrijving.

indien je het niet nodig vind om te testen dan kun je zeker in de toekomst problemen
verwachten, zeker indien de dvd's enkele jaren oud zijn.
zelf heb ik dvd's die 1 jaar oud waren, 1 uur nodig gehad om opnieuw in te lezen, toen wist ik ook niet
hoe ik moest kontroleren na het branden.

daarom is het belangrijk dat je een brander koopt die ook kan testen, hierdoor zullen de firma's
die dit niet doen, dit ook in hun brander toepassen.

veel info kun je op www.cdfreaks.com vinden, ga naar de forum
Langere tijd vind ik niet zo van belang, het gaat hier eigenlijk alleen om films. Mijn documenten e.d. back ik zo regelmatig up dat langere tijd bewaren niet nodig is.

Maar mijn probleem is dus nog niet opgelost.. Wat ik net gedaan heb:
Mijn rescue disc erbij gepakt met daarop een miniPE installatie met daarin onder andere een oued nero versie (5.5 meen ik). Het idee hiervan is dat ik zo alle software problemen op mijn computer uitsluit. Hier mislukte het branden ook.

Daarna nog wat lees-tetst gedaan en het kwam er op neer dat ik slechts 1 gekopieerde dvd kon lezen (een stuk of 8 getest, veschillende merken, verschillende leeftijd) en 2 orginele dvd's kon lezen (beide orgineel).

Volgens mij gaat het branden ook verkeerd omdat het lezen niet lukt (branden gaat echt pas op het allerlaatste moment verkeerd bij het sluiten van de sessie enzo).

Dus: brander kapot? Hoe leg je zoiets aan Acer uit.. ben ik hier straks een paar weken mijn laptop voor kwijt..?

==> toch maar acer gebeld, ze komen hem ophalen en dan ben ik hem 7-12 werkdagen kwijt :| maarja moet wat he..

[ Voor 5% gewijzigd door pietje63 op 07-04-2006 17:44 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Ik heb dit probleem, als ik een ISO wil branden naar mijn TDK dvdtjes..

Als ik gewoon DVD-video doe, dan is er geen probleem..

Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
En hij is gemaakt :-) Acer, bedankt! Nieuwe dvd brander gekregen (helaas wel zelfde model) (en bios update/moederbord schoongemaakt).

Pagina: 1