Internet delen met hub

Pagina: 1
Acties:

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Wij hebben thuis dus nog een oude pc staan waar me ouders internet op willen hebben ook, nu heb ik nog een hub liggen en probeerde al om het internet ermee te delen. Maar nu hoor ik net van een vriend van mij dat dat niet mogelijk is dat het alleen kan met een router?
Maar ik zelf was ervan overtuigd dat het ook mogelijk moest zijn met een hubje..

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25

-ET-

Phone Home

Met een hub werkt het alleen als je internet provider je meerdere publieke IP adressen leverd. Aangezien dat praktisch niet gedaan wordt werkt het niet.

Wat je wel kan doen is

internet verbinding -> PC1 -> HUB -> PC2

En dan op PC1 ICS (internet connection sharing) aanzetten. Nadeel hiervan is dat PC1 aan moet staan als PC2 op internet wil.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Nee, dat kan niet. Enige manier waarop dat zou kunnen is een dubbele netwerkkaart in een pc die op het netwerk is aangesloten. Die pc functioneert dan als server.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
Kan ook met een hubje, MITS je huidige modem tevens router is. Als je nu bv een Speedtouch 510 hebt kan daar gewoon een hub achter. (Tenzij ie in bridge modus staat)

In andere gevallen kan het niet met een hub, tenzij je provider je meerdere IP's geeft.

• Evant87
Hmm oke dat word dus toch maar ff een router kopen, zit er nog veel verschil in die dingen, kwa prijs kwaliteit? Hoe geen draadloos.

Verwijderd

Voor t huis tuin en keukenwerk is een routertje van een paar tientjes voldoende. Wil je geavanceerde QoS of SNMP mogelijkheden dan zul je dieper in je buidel moeten tasten.

Er lopen er hier op het forum zeker en vast een paar draadjes over wat welke routers doen.

• Evant87
Nee het is gewoon voor huis tuin en keuken gebruik:P Het is alleen noodzakelijk dat er op de andere PC ook internet zit meer niet. Dus een simpel sweex routers van twee tientjes is voldoende?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-04 21:40
in principe wel ja

behalve als je een of andere rare exotische internet-verbinding hebt met een rare aansluiting , maar ik denk van niet , dus het zal wel werken .

Out of the box? What box? There is no box.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ja, als het niet essentieel is dat ie nooit gereset hoeft te worden omdat ie vastloopt. Wil je zware programma's met veel connecties tegelijk gaan draaien, kijk dan eens naar een Linksys BEFSR41. Linksys is de consumentendivisie van Cisco, maakt zeer goede WLAN producten, en lijkt me voor wired ook een betrouwbare keus.

• Evant87
Nee oke dan weet ik genoeg, die andere pc zal uitsluitend gebruikt worden voor af en toe wat internet gebruik van me ouders, dus heb dan geen dure router nodig. In ieder geval bedankt:)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien kan je de firmware van je modem aanpassen zodat je die ook als router kan gebruiken, dit heb ik hier thuis ook gedaan met een oude speedtouch en gebruik nu die samen met een hubje zodat we hier op 5 pc's tegelijk kunen internetten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

misbehavingman schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:28:
Linksys is de consumentendivisie van Cisco, maakt zeer goede WLAN producten, en lijkt me voor wired ook een betrouwbare keus.
Linksys is overgenomen door Cisco. Dat wil niet zeggen dat het Cisco is.
Namen zeggen tegenwoordig niet zoveel meer, ik kijk liever naar hoe het spul zich houdt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Evant87
PilatuS schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:44:
Misschien kan je de firmware van je modem aanpassen zodat je die ook als router kan gebruiken, dit heb ik hier thuis ook gedaan met een oude speedtouch en gebruik nu die samen met een hubje zodat we hier op 5 pc's tegelijk kunen internetten.

[ Voor 62% gewijzigd door Evant87 op 28-03-2006 21:19 ]

• Evant87
Hmm klinkt allemaal erg ingewikkeld, ik koop gewoon een goedkoop routertje is gemakkelijk :P
Trouwens, als je wireless router koopt, moet je vaak toch los wireless card erbij kopen? Dat werkt niet met gewoon netwerkkaartje toch? Dus moet je voor iedere toch zo een wireless ding hebben?

(Sorry voor domme vragen miss. maar dit is echt voor het eerst dat ik me hier wat in verdiep:P)
Pagina: 1