Ik snap (copy-paste

) Ecteinascidin's (hierna aangeduid met E) betoog. Maar ik pak voor de grap even de oorspronkelijke post erbij:
extra inkomsten die het gevolg kunnen zijn van een meer doorontwikkeld en daarom beter functionerend product
Zullen we het maar niet hebben over de inkomsten die niet binnenkomen door het gebrek aan redenen om te upgraden?
Elke PC die standaard met Windows XP kwam is perfect geschikt voor alle kantoortaken. Vista zou een reden kunnen zijn om te moeten upgraden. Maar zolang die er niet is, is de enigste reden spelletjes, maar dan kan een videokaart upgrade al voldoende zijn.
Dit punt is vrij kortzichtig. Immers een nieuw OS biedt wel iets meer dan alleen ondersteuning voor de nieuwste spelletjes (
nieuws: Windows Vista binnenstebuiten gekeerd). Maar goed tot hier vind ik het nog een redelijke post.
Daarnaast vind ik het nogal arrogant overkomen dat die 8 maanden uitstel uiteraard ten goede komen van het product. Als je het mij vraagt loopt microsoft al te lang te kloten, en proberen ze nu in een korte tijd de zaak nog maar een beetje te lijmen. Windows Vista zou weleens de nieuwe Windows ME kunnen worden, waardoor iedereen lekker bij XP blijft. Want ik kan me amper meer iets bedenken wat ik onder XP echt mis. Alle MS rommel is te vervangen door alternatieven.
Dit stuk komt enigszins overeen met de redenering van E en alhoewel ik de onderbouwing niet zie, zal dat aan mij liggen. Ik kan de gedachtengang nog enigzins volgen, maar dan:
Ik zie het al voor me, crashende GUI's door fancy menuutjes, corrupte HD's door falend schijfbeheer en uiteraard 100-en programma's die niet meer werken door fouten in de DRM en andere veiligheidsrommel. Waarna je weer patches krijgt om alles uit te schakelen zodat je PC weer net zo werkt als... als met Windows XP.
Dit is toch een 100% troll, en slaat helemaal nergens op! Dit hoort toch niet in een +3 informatieve post thuis, of wel soms...
Als ik zie hoe vaak MCE al op zijn gezicht gaat bij een fabrieksinstall (Philips), dan wordt het tijd om de Teletubbies bij MS te ontslaan en eens te kijken naar mensen die kunnen programmeren of de programmeurs kunnen aansturen.
Dit is dan het enige gedeelte van de post wat ondersteunt wordt door een argument. Maar dan nog, heeft dit niet eerder te maken met Philips en MCE. En dus niet met Vista! Maar goed ik val, zoals je merkt, vooral over het middenstuk...
Ik geef ook al aan dat ik het met bepaalde dingen zeker eens ben (zoals bijv. aangehaald in de tweede post), maar door de verwoording in en de opbouw van deze post vind ik "troll" ook goed de lading dekken...
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."