[FP] Microsoft ontkent herschrijvingsclaim Windows Vista

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kunnen jullie kijken naar de volgende post (ja hij is van mijzelf ;) ):

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1584272

Hij staat op 1 (troll)

Daarnaast staat er nog een post een beetje raar:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1584399 0 (troll)

Maar dat kan ook door de edits komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

ff nagelopen en ook een PM gezet. Je mening is goed maar net iets te scherp.

Bespeur ik trouwens een soort Godwin's law maar dan voor MS? Want Godwin dook op in de tijd dat Bush ook aan het fascisme ging maar dat soort discussies worden altijd gesmoord door te strooien met Godwin. Bij MS bespeur ik nu ook dat zodra er werkelijk rotnieuws uit Redmond komt (en MS sowieso het label incompetent meetorst) dat men ook afgeeft op 'de simpele flames op MS'. Er is nog geen institutionele norm opgericht om MS te knuffelen, maar dat zal wel weer een kwestie van tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 11:19
Ik vind 'Troll' anders vrij goed de lading dekken.

A ) Je weet niet waarom ze Vista uitstellen.
B ) Je weet niet wat het resultaat van het uitstellen zal zijn. Een slechter product lijkt mij het laatste wat het oplevert. Wanneer ze 60% zouden moeten herschrijven, dan lijkt mij de uitkomst inderdaad in een minder product, maar MS ontkent dit juist.
C ) Is Windows ME (waar je het mee vergelijkt) zo slecht geworden doordat het meerdere malen uitgesteld is?
D ) MCE is gewoon Windows XP Pro met een aantal extra tools en het wordt om een reden alleen als OEM product geleverd. Misschien moet je even klagen over Philips en niet Microsoft.

3 keer als troll gemarkeerd en een aantal overbodig...en dan wordt er een powermod gebruikt om het geheel op +3 (wtf?) te zetten...inzichtvol is het helemaal niet...als het iets zou zijn, dan is het 'interessant'.

[ Voor 32% gewijzigd door Abom op 26-03-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 08:30
Abom schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:12:
Ik vind 'Troll' anders vrij goed de lading dekken.

A ) Je weet niet waarom ze Vista uitstellen.
B ) Je weet niet wat het resultaat van het uitstellen zal zijn. Een slechter product lijkt mij het laatste wat het oplevert.
C ) Is Windows ME (waar je het mee vergelijkt) zo slecht geworden doordat het meerdere malen uitgesteld is?
D ) MCE is gewoon Windows XP Pro met een aantal extra tools en het wordt om een reden alleen als OEM product geleverd. Misschien moet je even klagen over Philips en niet Microsoft.

3 keer als troll gemarkeerd en een aantal overbodig...en dan wordt er een powermod gebruikt om het geheel op +3 (wtf?) te zetten...inzichtvol is het helemaal niet...als het iets zou zijn, dan is het 'interessant'.
Ik ben het hier eigenlijk 100 % mee eens. Ik ben toch wel benieuwd naar de onderbouwing van Powermod (ja met die moeilijke naam :P) en TheGhostInc. (Overigens vind ik de tweede reactie, juist wel goed gemod met +2).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gerust goede vragen, maar ook goede antwoorden. Of het nieuws waar is maakt gelukkig niet uit, de reactie is er een op het nieuws. In de reacties mag je ingaan op de nieuwspost, dus of de oorspronkelijke aanname juist is, is dus niet relevant. :)
Maar goed, Vista ligt al 6 jaar op de ontwikkeltafel, je hoort af en toe nieuws over ontevreden managers die de opbouw-stroomlijnen verkeerd vinden, je hoort dat men andere projecten uitstelt om Vista te proggen (Xbox, SP3 enz) enz. MS heeft voldoende mensen in dienst en toch verschuift het steeds opnieuw op de tafel. Erger nog, features worden geschrapt *een nieuw NTFS bv) en de hardwareeisen gaan zo hoog liggen dat het nu niet zou draaien (alhoewel ik van dat laatste zelf geen bal geloof). Is dat onredelijk dat MS er zo lang over doet? Objectief gezien maakt het niets uit. XP voldoet alhoewel de security inderdaad wel een alle-hens-aan-dek verhaal wordt. Maar subjectief gezien heeft Apple sindsdien OSX 10.1 tot en met 10.5 gelanceerd waarbij ik mij echt afvraag of OSX 10.5 straks niet moderner is dan VISTA ooit zal worden. En vreemd genoeg heeft MS op windows alleen al meer omzet dan heel Apple.......

Kan het een slechter product zijn? Als het nieuws na 5 jaar zo zit dat men 60% moet herschrijven, dan is er na 5 jaar slechts 40% dus goed. Niemand die zegt dat die herschreven 60% ook perfect wordt maar men had ook die 60% allang in een beta-testfase moeten hebben. Het verhaal achter Windows ME ken ik niet, ik weet wel dat het een urban legend-status heeft dat MS er dus blijkbaar wel in slaagt ronduit slechte software te verkopen. Je zult niet gek veel mensen vinden die ME geniaal vinden (denk aan percentages gelijkwaardig aan mensen die een spijkerbed lekker vinden, je vind ze wel, het is alleen een beetje raar).

En ja, op basis van resultaten uit het verleden, het extrapoleren eigen ervaringen en de verwachting voor de toekomst (op basis van de nieuwspost) doen mij iig rechtvaardigen dat een keurig opgebouwd betoog omhoog gezet kan worden.

Voor Firefox geld een soortgelijk verhaal: 12 programmeurs terwijl Bill Gates company er 54.000 in dienst heeft en we na 5 jaar nog steeds geen enkele nieuwe IE hebben gezien... zelfs Bill vond het genant op eigen kracht, ik vind het vergeleken met de overige industrie voldoende om te stellen dat MS een geniaal bedrijf is, maar geen softwarebedrijf iig.

[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 26-03-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Met andere woorden, jij bent het eens met de kritiek die geuit wordt op MS. Volgens mij moet je als mod toch iets meer onpartijdig naar het geheel kijken. Wanneer je powermods uitgaat delen omdat je het met iemand eens bent, haal je het hele moderatie systeem onderuit. Zoals je al aangeeft, iemand kan een reactie geven, maar dat hoeft niet helemaal te kloppen. Zelfde geldt voor moderaties, je hebt nu eenmaal mensen met een andere visie op een verhaal.

Inhoudelijk op je post ingaan lijkt me nutteloos hier...

[ Voor 8% gewijzigd door Abom op 26-03-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sja, moet ik dan alle kritiek op MS dan naar 0 zetten, hoe goed het ook past binnen de vraag of het terecht is?

Lees anders mijn eerste post nog eens door, dat tweede stukje zal je dan wel aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Ecteinascidin schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:07:
Sja, moet ik dan alle kritiek op MS dan naar 0 zetten, hoe goed het ook past binnen de vraag of het terecht is?
Nee, maar je moet je mening er wel buiten laten. Like I said, zo haal je het hele mod systeem onderuit. Ik zou wel eens een minder biased visie van een andere mod over dit geheel willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja hoor, je kan altijd net zolang doordrammen tot je je zin hebt, je zou ook kunnen pogen om te onderbouwen waarom het dan wel een troll is. En dat is dus iets anders dan je rijtje van 5 twijfelpunten opsommen aangezien die weerlegd zijn om soms niet eens relevant. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Ecteinascidin schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:23:
Ja hoor, je kan altijd net zolang doordrammen tot je je zin hebt, je zou ook kunnen pogen om te onderbouwen waarom het dan wel een troll is. En dat is dus iets anders dan je rijtje van 5 twijfelpunten opsommen aangezien die weerlegd zijn om soms niet eens relevant. :z
Volgens mij is het wel duidelijk dat de mening van iemand anders jou niet boeit, anders had je die powermod niet geplaatst.

Het feit dat er 3 trolls, 2 overgewaardeerd en 1 overbodige mod geplaatst zijn (en ik heb nog niet eens een mod geplaatst :P), mijn reactie hierop dat zijn post teveel gebasseerd op het 'what-if' gehalte van TheGhostInc z'n post en dat er nog iemand hier post dat hij het met mij eens is...zou toch genoeg moeten zijn.

Ik heb ook mijn twijfels over het telkens uistellen van Vista. Maar dat neemt niet weg dat Microsoft weet wat ze doen...kom op zeg. Alleen al het feit dat de laatste releases van MS producten heel erg succesvol zijn geweest, zou toch al voldoende moeten zijn om alleen al twijfels te plaatsen bij de 'conclusies' die jij/jullie hier post.
Alleen al je opmerking dat Microsoft geen software bedrijf is...gaat helemaal nergens over. Ja, ik begrijp ook niet waarom ze in de tussentijd geen nieuwe IE versie hebben ontwikkeld, maar FireFox vergelijken met de hele ontwikkelafdeling van Microsoft, gaat nergens over.

Als er een reden is om Vista uit te stellen, dan is het de hete adem die ze bij MS voelen van Linux en Mac OS X en dat vind ik een heel erg goede zaak.

[ Voor 39% gewijzigd door Abom op 26-03-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 08:30
Ik snap (copy-paste ;)) Ecteinascidin's (hierna aangeduid met E) betoog. Maar ik pak voor de grap even de oorspronkelijke post erbij:
extra inkomsten die het gevolg kunnen zijn van een meer doorontwikkeld en daarom beter functionerend product
Zullen we het maar niet hebben over de inkomsten die niet binnenkomen door het gebrek aan redenen om te upgraden?
Elke PC die standaard met Windows XP kwam is perfect geschikt voor alle kantoortaken. Vista zou een reden kunnen zijn om te moeten upgraden. Maar zolang die er niet is, is de enigste reden spelletjes, maar dan kan een videokaart upgrade al voldoende zijn.
Dit punt is vrij kortzichtig. Immers een nieuw OS biedt wel iets meer dan alleen ondersteuning voor de nieuwste spelletjes (nieuws: Windows Vista binnenstebuiten gekeerd). Maar goed tot hier vind ik het nog een redelijke post.
Daarnaast vind ik het nogal arrogant overkomen dat die 8 maanden uitstel uiteraard ten goede komen van het product. Als je het mij vraagt loopt microsoft al te lang te kloten, en proberen ze nu in een korte tijd de zaak nog maar een beetje te lijmen. Windows Vista zou weleens de nieuwe Windows ME kunnen worden, waardoor iedereen lekker bij XP blijft. Want ik kan me amper meer iets bedenken wat ik onder XP echt mis. Alle MS rommel is te vervangen door alternatieven.
Dit stuk komt enigszins overeen met de redenering van E en alhoewel ik de onderbouwing niet zie, zal dat aan mij liggen. Ik kan de gedachtengang nog enigzins volgen, maar dan:
Ik zie het al voor me, crashende GUI's door fancy menuutjes, corrupte HD's door falend schijfbeheer en uiteraard 100-en programma's die niet meer werken door fouten in de DRM en andere veiligheidsrommel. Waarna je weer patches krijgt om alles uit te schakelen zodat je PC weer net zo werkt als... als met Windows XP.
Dit is toch een 100% troll, en slaat helemaal nergens op! Dit hoort toch niet in een +3 informatieve post thuis, of wel soms...
Als ik zie hoe vaak MCE al op zijn gezicht gaat bij een fabrieksinstall (Philips), dan wordt het tijd om de Teletubbies bij MS te ontslaan en eens te kijken naar mensen die kunnen programmeren of de programmeurs kunnen aansturen.
Dit is dan het enige gedeelte van de post wat ondersteunt wordt door een argument. Maar dan nog, heeft dit niet eerder te maken met Philips en MCE. En dus niet met Vista! Maar goed ik val, zoals je merkt, vooral over het middenstuk...

Ik geef ook al aan dat ik het met bepaalde dingen zeker eens ben (zoals bijv. aangehaald in de tweede post), maar door de verwoording in en de opbouw van deze post vind ik "troll" ook goed de lading dekken...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:00

botoo

💀 too old to die young

Ik bekijk de post van TheGhostInc met gemengde gevoelens, imho staan er wel degelijk interessante veronderstellingen in maar tegelijkertijd is het gebruik van termen als 'MS rommel', 'Teletubbies' en een (gezien het verleden imho verdedigbaar) verhaal over 'crashende GUI's door fancy menuutjes' best wel trollerig te noemen.

Lastig . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hoedje schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:52:
Dit is toch een 100% troll, en slaat helemaal nergens op! Dit hoort toch niet in een +3 informatieve post thuis, of wel soms...
Dat stukje dat je aanhaalt is zeker niet het beste stukje van de post. Daarom staat 'ie ook op 3 en niet hoger. Inhoudelijk mag je natuurlijk schetsen wat er mis kan gaan en enkele dingen moet je kunnen herkennen (hetzij minder overdreven) maar zo'n situatie-schets is zo gek nog niet.
Ik bedoel, ik zit ook naar het security-centre te kijken van WinXP maar ik vind het niet passen binnen XP, de lay-out klopt niet, de pop-ups zijn vervelender en diverse settings zijn gewoon verborgen (welke IP wel door de Firewall mag bv). Dat is het gevolg als je MS aan het werk laat en een niet geintegreerd product laat leveren, ofwel haastwerk.

Ik ben zo met je eens dat het een vervelend stukje is, maar de post als geheel doet het zo slecht nog niet. Daarom staat 'ie niet op +4 maar ook niet op +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Abom schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:38:
[...]
Volgens mij is het wel duidelijk dat de mening van iemand anders jou niet boeit, anders had je die powermod niet geplaatst.
Je houd hier zelfs een betoog om mijn mening irrelevant te maken, waarom zou ik dan waarde aan die van jouw hechten?
Als er een reden is om Vista uit te stellen, dan is het de hete adem die ze bij MS voelen van Linux en Mac OS X en dat vind ik een heel erg goede zaak.
En deze zin is zowel offtopic als irrelevant. Waarom zou MS hete adem voelen? En waarom zouden ze daarom hun producten na de kerstdagen neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoedje schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:19:
[...]

Ik ben het hier eigenlijk 100 % mee eens. Ik ben toch wel benieuwd naar de onderbouwing van Powermod (ja met die moeilijke naam :P) en TheGhostInc. (Overigens vind ik de tweede reactie, juist wel goed gemod met +2).
Ook ik ben het eigenlijk eens met een troll of max een '0' score. De post staat nu op +3 waar hij imho absoluut niets te zoeken heeft gezien. Het smijten met de teletubbie benaming voor MS medewerkers raakt bv kant noch wal imho. Ook de aannames die gedaan worden met betrekking tot Windows ME etc lijken op niets gebaseerd. De powermod op deze post haalt de score naar een waarde welke ik totaal niet bij de inhoud vind passen. Zo te zien aan de vele mods zijn veel mensen het daar mee eens.

Imho hoort een powermod redelijk objectief naar een post en de modding hierop te kijken. Ik heb niet het gevoel dat dat in dit geval is gebeurt.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 26-03-2006 21:37 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Ecteinascidin schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:25:
[...]
Je houd hier zelfs een betoog om mijn mening irrelevant te maken, waarom zou ik dan waarde aan die van jouw hechten?
Ik zeg helemaal niet dat je mening irrelevant is, ik ben het niet helemaal met je eens, that's all. Dat is ook de reden dat ik in eerste instantie geen zin had in een inhoudelijke discussie. Ik vind alleen dat je een normale mod had moeten gebruiken ipv een powermod maar daar had je het niet mee op +3 kunnen krijgen.

Maar zelfs nu nog, wanneer bijna iedereen het niet met je eens is, wil je volgens mij nog altijd niet zien dat je het verkeerd opgepakt hebt met de powermod. Volgens mij is deze discussie een waste of energy.

Update: met de nieuwe mods moet het helemaal duidelijk zijn, +2 Troll ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Abom op 27-03-2006 10:57 ]

Pagina: 1