Toon posts:

[Novell Netware 4.11] Rare performance problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tsja ik weet niet hoe k dit het beste uit kan leggen. Eerst maar ff wat info:

Server : Compaq Proliant 3000
Clients: Windows 98/NT/2000

Af en toe hebben de clients enorm veel problemen met het openen van een filetje of het browsen van een directory.
Het lijkt wel ofdat het systeem helemaal bevriest. Op dit moment zijn er geen speciale zware processen aan het draaien over het netwerk of de server.
Browsen door een directory lijkt me toch niet al te zwaar. Een klein word documentje zou ook niet al te moeilijk moeten zijn.

Iemand enig id?

>:)

Verwijderd

Dit probje klinkt mij enigzins bekent.
Volgens mij onstaat dit probleem wanneer je een map probeert te openen waarin veel bestanden staan, en door de hoeveelheid bestanden heeft ie nogal moeite om alle icoontjes te laden.
Als je wacht op het laden van de icoontjes, gaat alles goed

Verwijderd

Geef eens wat meer informatie van je server en client??

Welke Service Pack is op de server geinstalleerd?? Hoeveel Memory??

Welke versie van clients gebruikje.

Welke protocolen draai je 802.2 802.3?? enz.

Geef anders je config.txt eens op!

Verwijderd

Topicstarter
802.3

De clients durf ik zo niet te zeggen, (zit nu ff niet op m'n werk ;)) Tis waarschijnlijk niet de laatste maar ook niet een erg oude. We hebben het probleem met voorgaande clients ook al gehad.

ServicePack zou ik ook ff moeten checken... Voor de eerste service pack (die we installeerde) hadden we het probleem al, na een survice pack (geen id welke) is het nog niet beter.

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 07:56
Ik weet niet wat je nu psies bedoelt maar wat ik wel weet is dat als je ie5.x draaid en je via netwerk omgeving naar server dirs/mappings wil dat je dan het bekende zaklampje krijgt :)
Bij microsoft staat hier voor wel een oplossing die je 1 malig moet uitvoeren op alle werkstations, kwestie van 1 regeltje uitvoeren.

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

Verwijderd

Gebruik je TCP/IP??? Zo ja, zet op de clients dan in het bestand C:\Windows\hosts:
<ipnr> <servernaam>

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat voor infrastructuur gebruik je ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• TouTaTis
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
(overleden)
Toevallig compressie aanstaan ?

This space is for rent!

Verwijderd

Topicstarter
.. ben nu de instellingen van m'n cisco switch aan het bekijken. Het zou kunnen dat deze anders ingesteld moet worden. (volgens de site van novell)

Pagina: 1