Ik heb een programma gemaakt dat data in een database file invoert, en gebruik daarvoor ADO. Maar na ettelijke keren zoeken in de help en op internet heb ik nog geen antwoord gevonden dat ik (a) begrijp en (b) kan gebruiken.
Wat ik eigenlijk wil is een lege database maken. Deze is vrij eenvoudig van opzet.
Het moet een MS Access database zijn (95 of hoger, liefst 95) met daarin een tabel, genaamd MAIN
In MAIN moeten 3 velden zitten:
ItemNum : Number
DataType : Number
Data : Text
Dat is alles. Ik gebruik nu een ADOTable om te connecten naar een database maar dat is een reeds bestaande database. Tot nu toe moet mijn programma dus 'appenden' aan een bestaande DB. Maar ik wil dus een nieuwe kunnen maken. En zoals gezegd: Of de antwoorden zijn te ingewikkeld voor deze beginner
of ik kan niets vinden... Wie helpt mij op weg?
Wat ik eigenlijk wil is een lege database maken. Deze is vrij eenvoudig van opzet.
Het moet een MS Access database zijn (95 of hoger, liefst 95) met daarin een tabel, genaamd MAIN
In MAIN moeten 3 velden zitten:
ItemNum : Number
DataType : Number
Data : Text
Dat is alles. Ik gebruik nu een ADOTable om te connecten naar een database maar dat is een reeds bestaande database. Tot nu toe moet mijn programma dus 'appenden' aan een bestaande DB. Maar ik wil dus een nieuwe kunnen maken. En zoals gezegd: Of de antwoorden zijn te ingewikkeld voor deze beginner

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977