Ik ben bezig met een totale system rebuild om over te stappen op gcc 3.4.5.
Ik volg daarvoor de guide die op www.gentoo.org te vinden is.
GCC installeren gaat goed en ik heb met succes de nieuwe compiler kunnen selecteren.
De volgende stap is om GCC opnieuw te compileren met de 3.4.5 compiler, zodat hij zichzelf optimaliseerd. Dat gaat ook nog goed.
Dan komt de volgende stap van een system rebuild zodat ik ook echt kan profiteren van de nieuwe functies. Ik hou daarvoor netjes de guide aan, maar heb ineens met een redelijk aantal pakketten problemen om te ze kunnen compileren. Zo gaat op het moment nas fout (veel dependencies ontbreken met betrekking tot installatie gerelateerde software zoals rman). En nu krijg ik met geen mogelijkheid MC gecompileerd.
Helaas kan ik met deze fout maar heel weinig. Het is een mc versie die ik al eerder had gecompileerd en toen wel goed. Het enige dat veranderd is, is dus de gcc versie.
Mijn gcc optimalisaties zijn niet spectaculair ofzo, dus ik zit dus behoorlijk vast (vooral omdat bepaalde dingen niet echt meer werken...)
Wie o wie kan mij helpen (terug naar gcc-3.3.6 lijkt niks uit te halen...)
Ik volg daarvoor de guide die op www.gentoo.org te vinden is.
GCC installeren gaat goed en ik heb met succes de nieuwe compiler kunnen selecteren.
De volgende stap is om GCC opnieuw te compileren met de 3.4.5 compiler, zodat hij zichzelf optimaliseerd. Dat gaat ook nog goed.
Dan komt de volgende stap van een system rebuild zodat ik ook echt kan profiteren van de nieuwe functies. Ik hou daarvoor netjes de guide aan, maar heb ineens met een redelijk aantal pakketten problemen om te ze kunnen compileren. Zo gaat op het moment nas fout (veel dependencies ontbreken met betrekking tot installatie gerelateerde software zoals rman). En nu krijg ik met geen mogelijkheid MC gecompileerd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| ../vfs/libvfs-mc.a(smbfs.o): In function `loaddir_helper': smbfs.c:(.text+0xa00): undefined reference to `LocalTime' ../vfs/libvfs-mc.a(smbfs.o): In function `smbfs_get_path': smbfs.c:(.text+0x19f5): undefined reference to `write_socket' collect2: ld gaf exit-status 1 terug make[2]: *** [mc] Fout 1 make[2]: *** Wachten op onafgeronde taken... make[2]: Leaving directory `/var/tmp/portage/mc-4.6.0-r13/work/mc-4.6.0/src' make[1]: *** [all-recursive] Fout 1 make[1]: Leaving directory `/var/tmp/portage/mc-4.6.0-r13/work/mc-4.6.0' make: *** [all] Fout 2 !!! ERROR: app-misc/mc-4.6.0-r13 failed. Call stack: ebuild.sh, line 1573: Called dyn_compile ebuild.sh, line 982: Called src_compile !!! (no error message) !!! If you need support, post the topmost build error, and the call stack if relevant. |
Helaas kan ik met deze fout maar heel weinig. Het is een mc versie die ik al eerder had gecompileerd en toen wel goed. Het enige dat veranderd is, is dus de gcc versie.
Mijn gcc optimalisaties zijn niet spectaculair ofzo, dus ik zit dus behoorlijk vast (vooral omdat bepaalde dingen niet echt meer werken...)
code:
1
2
3
| CFLAGS="-Os -march=athlon-xp -pipe -fomit-frame-pointer"
CHOST="i686-pc-linux-gnu"
CXXFLAGS="${CFLAGS}" |
Wie o wie kan mij helpen (terug naar gcc-3.3.6 lijkt niks uit te halen...)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier