Toon posts:

Zomertijd probleem met Always Sync

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Always Sync om de backup van mijn server up-to-date te houden en dat werkt goed.
Maar twee keer in het jaar, bij de omschakeling naar zomertijd en terug, ziet Always Sync ALLES als veranderd en wil ALLES gaan kopieëren naar de backup. Alle files zijn namelijk op een andere tijd gecreëerd, er zit één uur verschil tussen.
De hele backup is 25Gb en deze aktie duurt mij veel te lang en lijkt mij onnodig.

Mijn server draait Fedora Core 4 met Samba. Mijn desktop heeft de backup staan en draait WinXP.

Weet iemand wat ik aan dit probleem kan doen?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Klopt de tijd ook op je server (of client), want als je bij de een de tijd veranderd naar zomertijd zal je dat bij de andere ook moeten doen. Zo niet, dan lijkt het me of een bug in XP of *Nix. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, dat is natuurlijk geen onbelangrijke info.
Ja, beide klokken lopen gelijk.

Het lijkt mij dat WinXP of Fedora de datum van de bestanden aanpast aan de zomertijd, of iets dergelijks. De ander doet dit vervolgens niet.......?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Fedora is je oorzaak. Linux houdt nml van alle bestanden gewoon de UTC tijden bij. Op het moment dat jij die bestanden in een andere timezone op gaat vragen, gooit linux er gewoon 2 uur bijop, waarbij dat eerst 1 uur was. Zomertijd en wintertijd zijn 2 verschillende tijdzones (UTC+2 en UTC+1).

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, zo leer je weer eens wat.

Maar is er dan ook iets aan mijn probleem te doen?

Verwijderd

Topicstarter
*Kick*

Verwijderd

Niet een oplossing waarschijnlijk maar ook bij een Win -> Win sync kan het misgaan.
Zie dit andere recente topic: [rml][ XP] Alle files opeens "een uur ouder/jonger" geworden?[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!

Het is niet een hele nette oplossing en het moet bij de overgang naar wintertijd weer worden toegepast, maar het werkt wel.

In de smb.conf kun je bij de global settings toevoegen:
time offset = -60 (in mijn geval is het -60, mogelijk is het voor iemand anders anders)

"This parameter is a setting in minutes to add to the normal GMT to local time conversion. This is useful if you are serving a lot of PCs that have incorrect daylight saving time handling."
Pagina: 1