Toon posts:

speedtouch 580 zet poorten op close

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vreemd probleem. Om van bittorrent gebruikt te maken
forward ik 49156 op zowel udp als tcp naar een lokaal adres. Wanneer ik met behulp van grc.com ga portscannen op deze poort dan staat hij op close terwijl hij open moet zijn!? Ik heb hier nooit problemen mee gehad alleen sindskort zet hij alles gewoon op CLOSE. Ik heb het modem al gereset en voorzover ik weet bevat het modem de laatste firmware. Het modem valt bij mij zo-wie-so door de mand aangezien NAPT entries zo nu en dan compleet verdwijnen. Als ik er voor kies om geen poorten te forwarden en ik ga dan scannen dan staan alle poorten ineens op STEALTH. Ik ook andere ranges gebruikt. Ook zonder de webinterface (dus via telnet) heeft geen effect gehad.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 12:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:40:
forward ik 49156 op zowel udp als tcp naar een lokaal adres. Wanneer ik met behulp van grc.com ga portscannen op deze poort dan staat hij op close terwijl hij open moet zijn!? Ik heb hier nooit problemen mee gehad alleen sindskort zet hij alles gewoon op CLOSE. Ik heb het modem al gereset en voorzover ik weet bevat het modem de laatste firmware. Het modem valt bij mij zo-wie-so door de mand aangezien NAPT entries zo en nu dan compleet verdwijnen.
Grappig.. Je bent niet de enige.. Ik heb het dus ook.. Mijn modem gaat nooit uit, maar op 1 of andere manier flikkert hij gewoon mijn NAT entries eruit..

Zelfde modem btw

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tja, duidelijk dus een Speedtouch kwaal.
Ik draaide voorheen altijd onder een 510, maar ineens waren de porten weer eens verdwenen. (Ik mapte altijd via de webinterface)
Flashen dan maar dacht ik... (doodgeflashed... :|)

Maargoed; nieuwe gratis opgestuurd gekregen en voortaan heb ik altijd met deze tool geportmapt en het is nooit meer fout gegaan. :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 26-03-2006 12:47 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:45:
Tja, duidelijk dus een Speedtouch kwaal.
Ik draaide voorheen altijd onder een 510, maar ineens waren de porten weer eens verdwenen.
Flashen dan maar dacht ik... (doodgeflashed... :|)

Maargoed; nieuwe gratis opgestuurd gekregen en voortaan heb ik altijd met deze tool geportmapt en het is nooit meer fout gegaan. :Y)
Het grappige is dat als ik een poort scan die niet geforward is dan krijg ik STEALTH terug. Maar als ik op een poort scan die wel geforward zou moeten zijn dan geeft hij CLOSE aan!? :( Die tool heeft voor mij helemaal geen aangezien ik geen windows draai.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:40:
forward ik 49156 op zowel udp als tcp naar een lokaal adres. Wanneer ik met behulp van grc.com ga portscannen op deze poort dan staat hij op close terwijl hij open moet zijn!? Ik heb hier nooit problemen mee gehad alleen sindskort zet hij alles gewoon op CLOSE. Ik heb het modem al gereset en voorzover ik weet bevat het modem de laatste firmware. Het modem valt bij mij zo-wie-so door de mand aangezien NAPT entries zo en nu dan compleet verdwijnen. Als ik er voor kies om geen poorten te forwarden en ik ga dan scannen dan staan alle poorten ineens op STEALTH.
Als je met een poortscan STEALTH krijgt, wordt het pakketje opgegeten door de speedtouch en krijgt grc geen reply. Zet je een poortforward open, dan komt het pakketje netjes bij je PC (of waarheen je ook forward) en zou je een OPEN verwachten. Die OPEN krijg je echter alleen als er een programma luistert op die poort (een FTP-server, een torrent client, etc).
Als je dan toch een CLOSE krijgt, heeft je PC netjes een melding teruggestuurd dat er geen programma luistert op die poort. Dat betekent dat ofwel je software niet draait, ofwel dat die wat anders verwacht dan het pakketje van grc en dan een errorpakket terugstuurt.
Naar mijn mening is het zien van een CLOSE dus een teken dat de forward goed draait, maar dat er mogelijk een probleem is met de software op die poort òf dat alles gewoon goed moet werken.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:49:
[...]

Als je met een poortscan STEALTH krijgt, wordt het pakketje opgegeten door de speedtouch en krijgt grc geen reply. Zet je een poortforward open, dan komt het pakketje netjes bij je PC (of waarheen je ook forward) en zou je een OPEN verwachten. Die OPEN krijg je echter alleen als er een programma luistert op die poort (een FTP-server, een torrent client, etc).
Als je dan toch een CLOSE krijgt, heeft je PC netjes een melding teruggestuurd dat er geen programma luistert op die poort. Dat betekent dat ofwel je software niet draait, ofwel dat die wat anders verwacht dan het pakketje van grc en dan een errorpakket terugstuurt.
Naar mijn mening is het zien van een CLOSE dus een teken dat de forward goed draait, maar dat er mogelijk een probleem is met de software op die poort òf dat alles gewoon goed moet werken.
Je hebt helemaal gelijk. Ik maak dan gebruik van bittornado met de volgende argumenten: Wat in principe goed zou moeten zijn.

code:
1
btlaunchmanycurses.py --bind 10.0.0.1 --ip X.X.X.X --minport 49156 /home/idoru/torrents/

Verwijderd

Mischien nog een kleine tip voor mensen met een speedtouch :

Ga naar 'advanced' en vervolgens naar 'system'. Klik daar na/voor het updaten van je NAT entry's op backup. Je krijgt de melding om een INI bestand te saven.

Als je voor de zoveelste keer je NAT entry's kwijt bent doe je gewoon weer een import..

Ook is het via het INI bestand makkelijker om NAT entry's te plaatsen.. Doe dit met een text editor :

"create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.100:27015 outside_addr=xx.xx.16.130:27015 foreign_addr=0.0.0.0:0"

Copy/paste en alleen de poorten hoef je dan nog maar aan te passen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:52:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik maak dan gebruik van bittornado met de volgende argumenten: Wat in principe goed zou moeten zijn.

code:
1
btlaunchmanycurses.py --bind 10.0.0.1 --ip X.X.X.X --minport 49156 /home/idoru/torrents/
Zet er eens --maxport 49156 (of 49157) bij, ik denk dat BT nu willekeurig vanaf 49156 poorten gaat uitkiezen, en dat wil je niet. Check voor de zekerheid even met netstat (of lsof) of BT daadwerkelijk op die poort luistert, en kijk ook even naar de interface (indien je meerdere gebruikt).

Ik gebruik ook Bittornado, maar met de volgende syntax:
code:
1
screen /usr/local/bin/launchmany-curses --min_peers 50 --max_initiate 80 --max_upload_rate 20 /mnt/0/BT/

In mijn modem (546i) heb ik poort 6881-6888 geforward naar die doos, en dat werkt zonder enige opgaaf van IP/poort bij Bittornado zelf. Probeer dus de standaard poorten ook eens als het mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:35:
[...]

Zet er eens --maxport 49156 (of 49157) bij, ik denk dat BT nu willekeurig vanaf 49156 poorten gaat uitkiezen, en dat wil je niet. Check voor de zekerheid even met netstat (of lsof) of BT daadwerkelijk op die poort luistert, en kijk ook even naar de interface (indien je meerdere gebruikt).

Ik gebruik ook Bittornado, maar met de volgende syntax:
code:
1
screen /usr/local/bin/launchmany-curses --min_peers 50 --max_initiate 80 --max_upload_rate 20 /mnt/0/BT/

In mijn modem (546i) heb ik poort 6881-6888 geforward naar die doos, en dat werkt zonder enige opgaaf van IP/poort bij Bittornado zelf. Probeer dus de standaard poorten ook eens als het mogelijk is.
Bedankt voor de informatie! Dit is wat uiteindelijk werkte:

code:
1
 btlaunchmanycurses.py --min_peers 50 --max_initiate 80 --max_upload_rate 45 --bind 10.0.0.1 --ip x.x.x.x --minport 49156 --maxport 49156 /home/idoru/torrents/
Pagina: 1