Ik heb een nieuwe behuizing gekocht (coolermaster centurion 532), nu is daar geen plaats meer voor mijn floppy drive omdat ik daar mijn cardreader heb geplaatst, nu installeer ik xp altijd op een raid configuratie, maar dan vraagt ie bij het installeren steeds om de drivers die op diskette staan. Is er ook een manier om deze bijvoorbeeld van mijn cardreader te installeren ? Nu moet ik steeds mijn kast openen en even een floppydrive aansluiten , wat erg omslachtig is .
Verwijderd
dat gedoe had ik ook heb ze nu met
meuktracker: nLite 1.0 RC7 Nlite gewoon ingebakken
scheelt hoop gedoe
scheelt hoop gedoe
Dit is 1 van de vervelendste problemen van Windows XP (en lager). ik hoop dat dit in Vista beter geregeld is (usb stick). Ik loop ook tegen dit probleem aan omdat ik geen floppydrive heb.Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:20:
Ik heb een nieuwe behuizing gekocht (coolermaster centurion 532), nu is daar geen plaats meer voor mijn floppy drive omdat ik daar mijn cardreader heb geplaatst, nu installeer ik xp altijd op een raid configuratie, maar dan vraagt ie bij het installeren steeds om de drivers die op diskette staan. Is er ook een manier om deze bijvoorbeeld van mijn cardreader te installeren ? Nu moet ik steeds mijn kast openen en even een floppydrive aansluiten , wat erg omslachtig is .
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Als je een usb floppy drive hebt of floppy emulation voor je usbkey op je mainboard/bios kan dat ook.
Je zou ook kunnen kijken of je met nLite de RAID driver in een custom WinXP CDtje kunt integreren, zodat je de diskette niet nodig hebt.
Als je die floppy toch alleen maar gebruikt voor de windows installatie kun je hem net zo goed niet inbouwen maar gewoon los buiten je kast hangen.
Ik snap het hele probleem niet. Met de juiste floppies is er echt geen moeilijkheid aan.
En als windows er dan eindelijk op staat ontkoppel je de floppydrive weer en sluit je de PC. Simple as is.
Ik ben het er wel over eens dat ze dat bij Vista wel wat beter mogen regelen dmv meer drivers op de Vista DVD zelf en mogelijkheid tot USB Stick drivers)
Ik snap het hele probleem niet. Met de juiste floppies is er echt geen moeilijkheid aan.
En als windows er dan eindelijk op staat ontkoppel je de floppydrive weer en sluit je de PC. Simple as is.
Ik ben het er wel over eens dat ze dat bij Vista wel wat beter mogen regelen dmv meer drivers op de Vista DVD zelf en mogelijkheid tot USB Stick drivers)
Goud is geen geld
Verwijderd
Heb mjn raid drivers gewoon vanaf een cd rom geinstalleerd, Alt f4 en dan kreeg ik het menu voor mijn raid opties als ik ze wilde instellen in winxp. Vaak kun je namelijk aangeven op welk pad je drivers staan en dat kan een floppy, cdrom of in sommige gevallen zelfs een dvd rom zijn.
Alles is al lang en breed gezegd maar toch nog even een tikkie van SA naar WOS
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dan kan ik je nu vertellen dat dat inderdaad het geval isRob schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:54:
Dit is 1 van de vervelendste problemen van Windows XP (en lager). ik hoop dat dit in Vista beter geregeld is (usb stick).
XP Textmode setup heeft nog geen USB Storage drivers geladen, dan ben je inderdaad erg afhankelijk van je mainboard support.DukeBox schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:04:
Als je een usb floppy drive hebt of floppy emulation voor je usbkey op je mainboard/bios kan dat ook.
[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 26-03-2006 13:50 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
ok thx,Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:22:
dat gedoe had ik ook heb ze nu met
scheelt hoop gedoe
dat ga ik maar eens proberen dan, dat is de beste manier tot vista er is denk ik
zo doe ik het nu inderdaad, maar ik ben iemand die nogal eens een keer alles opnieuw wil installeren ( ja ik gebruik ook ghost, maar soms wil ik toch een echte clean-install) en dan moet ik mijn kast weer uit het meubel in de kamer halen, en daar wordt mijn vrouw niet blij vanFrank_Knopers schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:09:
Als je die floppy toch alleen maar gebruikt voor de windows installatie kun je hem net zo goed niet inbouwen maar gewoon los buiten je kast hangen.
Voor de hardware tweaker bestaan er ook nog zoiets als verloopjes voor een 3'5" floppy in een 5,25" bay
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
dat weet ik maar dat ziet er niet uit in mijn zwarte behuizing, het oog wil ook wat heThe_Eagle schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:57:
Voor de hardware tweaker bestaan er ook nog zoiets als verloopjes voor een 3'5" floppy in een 5,25" bay
Ik heb de drivers ingebakken met nlite, werkt perfect.
Thx voor de hulp!!!!
mag op slot wat mij betreft
Thx voor de hulp!!!!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:19:
offtopic:
Nietes, GOT is geen persoonlijke helpdesk waar een vraag wordt afgesloten. Het is een plaats om kennis te delen, waar een van de manieren om dat te doen het samen nadenken over een probleem van een mede-tweaker is. Zodoende gaan opgeloste topics niet op slot
Nietes, GOT is geen persoonlijke helpdesk waar een vraag wordt afgesloten. Het is een plaats om kennis te delen, waar een van de manieren om dat te doen het samen nadenken over een probleem van een mede-tweaker is. Zodoende gaan opgeloste topics niet op slot
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1