Ik heb recentelijk een Sweex PCI kaartje met 2 USB poorten geinstalleerd bij een pc van familie. Dit leek goed te werken; kaart werd goed door Win98 herkend en geinstalleerd (als OPTi 82C861 USB PCI Open Host Controller). Een USB stick deed het ook gewoon (na installatie van de win98 drivers)
Daarna echter niet meer. Ik ben dus gaan kijken en heb de boel ook niet aan de praat gekregen; drivers van de kaart verwijderd, drivers van de USB stick verwijderd, kaart in ander PCI slot gezet G(ondanks dat er geen IRQ conflicten waren), andere USB stick geprobeerd. Niets hielp. Ik heb de betreffende PC nu thuis staan.
Nu ben ik 2 OSsen verder (win98SE en w2k), maar het probleem blijft: in eerste instantie werkt het gewoon, ook na meerdere reboots. Na een koude start wordt het aangesloten USB apparaat niet meer herkend (zowel USB sticks, als digicam, als tobo). Drivers handmatig installeren helpt ook niet. Met een hoop gepruts (drivers kaart verwijderen en rebooten met USB stick aangesloten dacht ik), kan ik het wel weer werkend krijgen - eenmalig
.
Hardware:
PII 333 MHz
64 MB sdram
Gigabyte 6BXE mobo
Creative Exxtreme Graphics Blaster AGP
Diamond Suppra 56k modem
Creative Soundblaster 128
en HDD, FDD, CDrom
250W ATX voeding
geprobeerde OSsen: win98, win98SE, win2k
Identieke probleem treedt ook op bij andere PC:
AMD Duron 1 GHz
MSI K7T mobo
256 MB sdram
winXP
Daarna echter niet meer. Ik ben dus gaan kijken en heb de boel ook niet aan de praat gekregen; drivers van de kaart verwijderd, drivers van de USB stick verwijderd, kaart in ander PCI slot gezet G(ondanks dat er geen IRQ conflicten waren), andere USB stick geprobeerd. Niets hielp. Ik heb de betreffende PC nu thuis staan.
Nu ben ik 2 OSsen verder (win98SE en w2k), maar het probleem blijft: in eerste instantie werkt het gewoon, ook na meerdere reboots. Na een koude start wordt het aangesloten USB apparaat niet meer herkend (zowel USB sticks, als digicam, als tobo). Drivers handmatig installeren helpt ook niet. Met een hoop gepruts (drivers kaart verwijderen en rebooten met USB stick aangesloten dacht ik), kan ik het wel weer werkend krijgen - eenmalig
Hardware:
PII 333 MHz
64 MB sdram
Gigabyte 6BXE mobo
Creative Exxtreme Graphics Blaster AGP
Diamond Suppra 56k modem
Creative Soundblaster 128
en HDD, FDD, CDrom
250W ATX voeding
geprobeerde OSsen: win98, win98SE, win2k
Identieke probleem treedt ook op bij andere PC:
AMD Duron 1 GHz