Ik heb zelf een Intel Pentium 4 3.4Ghz 2MB Cache en hij zit meestal rond de 35-40 graden, maar soms uit het niets schiet hij op tot 55-60. Ik vroeg me af tot welke temperatuur hij goed kan draaien. Mijn cooler is een Titan Vanessa. Lomp Coolblok.
Een temperatuur van 60 graden stressed is vrij normaal voor een Pentium 4. Van AMD weet ik dat ze automatisch uitschakelen (via mobo) op 70 graden, dus alles daarboven zal wel schadelijk zijn. Niet alleen voor je processor maar ook voor je socket en moederbord.
Verwijderd
De Intel P4's kunnen normaal nog blijven werken tot 80a85°, en dan blijven ze nog een jaartje of 2a3 meegaan. Dus 55a60° is zeker niet vreemd voor dergelijke cpu's. (ze schakelen zelf uit rond de 90a95°)
als ze te heet worden gaan de P4's al eerder thottlen (moeilijk te zien maar met programma throttle watch kan 't) verder zolang hij onder de 65 graden blijft, stabiel is en niet throttled zit het goed
Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.
GoT Huisregels
Er zijn hier boekdelen over volgeschreven op GoT, laat staan de tig reviews en andere artikelen over hoe CPUs met warmte omgaan. GoT is geen helpdesk, het is de bedoeling dat je zelf de moeite doet voor je hier post. Dit daar geen best voorbeeld van
Zoek dat dan op...Ik vroeg me af tot welke temperatuur hij goed kan draaien.
Er zijn hier boekdelen over volgeschreven op GoT, laat staan de tig reviews en andere artikelen over hoe CPUs met warmte omgaan. GoT is geen helpdesk, het is de bedoeling dat je zelf de moeite doet voor je hier post. Dit daar geen best voorbeeld van
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()