Ik ben een programma aan het schrijven, waar een tekst editor (Xinha in dit geval) een tekst uit een database haalt, de gebruiker de tekst kan aanpassen, en d.m.v. een submit knop, die tekst aanpast in de databank met een UPDATE query.
Dit werkt allemaal perfect met gewoon een zinnetje ofzo. Maar ik zou graag hebben dat de gebruiker ook een website kan aanpassen. Ik neem dus de code van index.html en plaats die in de databank. De tekst editor leest die dan perfect uit (ik zie de site in de editor), ik kan die pagina ook aanpassen, maar als ik op save druk en hij dus de UPDATE query wilt uitvoeren krijg ik:
Code van de pagina:
Heb al wat gezocht op internet, maar zou dus eerst en vooral al niet weten waarop te zoeken
ASP + html code ofzo, maar dan vind je natuurlijk alleen maar scripts en dergerlijke.
Dit werkt allemaal perfect met gewoon een zinnetje ofzo. Maar ik zou graag hebben dat de gebruiker ook een website kan aanpassen. Ik neem dus de code van index.html en plaats die in de databank. De tekst editor leest die dan perfect uit (ik zie de site in de editor), ik kan die pagina ook aanpassen, maar als ik op save druk en hij dus de UPDATE query wilt uitvoeren krijg ik:
Hij kan dus blijkbaar niet zo goed overweg met die code, terwijl dat eigenlijk ook gewoon tekst is?Soort fout:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] Syntaxisfout (operator ontbreekt) in query-expressie ' <table width="100%" height="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0"> <tbody><tr> <td width="150" valign="top" bgcolor="#ccc8c8"><br /> <br /> <table width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" borde.
/Website/sites.asp, line 186
Code van de pagina:
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <% dim strsql strsql="SELECT * FROM tblsite" set rstsite=cnverbinding.execute(strsql) %> <form method="post" id=form1 name=form1> <textarea id="content1" name="content1" cols="67" rows="20"> <% response.write rstsite.Fields("inhoud") %> </textarea> <input type="submit" value="aanpassen" id=submit1 name=submit1> </form> </td> </tr> <% if request.form("submit1") = "aanpassen" then dim strinhoud strinhoud=request.form("content1") strsql2 = "UPDATE tblsite SET inhoud = '" & strinhoud & "'" cnverbinding.execute(strsql2) end if %> |
Heb al wat gezocht op internet, maar zou dus eerst en vooral al niet weten waarop te zoeken