Overstappen kpn(adsl/tel) naar kabel

Pagina: 1
Acties:

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-02 10:24
Hallo ik ben van plan over te stappen van tele2 naar casema, het is alleen dat mijn contract bij tele2 in december pas stopt. Nu wil ik overstappen op casema en alles van kpn stop zetten, en daarom vroeg ik me af of de adsl kosten die ik aan kpn betaal meteen stop kan zetten of dat ik hiervoor ook tot het einde van me isp contractsjaar moet wachten.

Ik dacht zelf dat je kpn stop kon zetten maar dat je tele2 zijn deel moet blijven betalen tot je contract afgelopen is. Is iemand hier die dit kan bevestigen?

Alvast bedankt.

||

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Volgens mij is KPN per maand opzegbaar; bij Tele2 zou je moeten wachten tot December. Kabel kan een week of 2 duren tot je het hebt, hou daar rekening mee.

Verwijderd

Kpn is na een abonnement van een jaar gratis op te zeggen, binnen die tijd betaal je een bedrag als boeteclausule als je eerder wil opzeggen..

• stefanmarchal
Ok zoiets dacht ik al.
Maar nu zat ik op de site bij casema en wou me nummer over laten zetten, maar er staat bij als u een isdn lijn heeft zal casema dit voor u opzeggen hou er wel rekening mee dat er misschien kosten bij kunnen komen. Weet iemand waar ze dan op doelen of is dit als je binnen het jaar opzegt.

En ik was van plan het op te zeggen als ik de kabel binnen heb :) want lang zonder internet kan ik niet :P

||

Verwijderd

met adsl en een telefoon combi heb je voorlopig toekomstig wel meer keuze voor telefonie dan met kabel....
Waarom zoveel haast als je toch een contract tot december hebt... Allemaal dubbele kosten, toch?
Je kunt ook van ADSL provider switchen ?
Je kunt ook een analoge lijn erbij aanvragen, daar je nummer over laten zetten en dan isdn opzeggen...
Op je nieuwe analoge lijn kun je adsl zetten. Vraag goed door hoe je oude nummer op de nieuwe analoge lijn gezet moet worden!
Er zijn waarschijnlijk nog andere constructies mogelijk maar goed uitzoeken! Bijv tijdelijk je huidige nummer porteren naar een VOIP account, die per maand opzegbaar is. Die laat je via je nieuwe analoge lijn lopen... Als je dat wilt kun je na die bewuste maand eventueel het nummer weer terug nar de KPN laten porteren.. als je nummer je heilig is....
Maar: zoek goed uit en alleen zwart op wit, geen telefonische toezeggingen!
En.. al die "switches" zijn vast niet gratis...

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 14:24 ]

• stefanmarchal
Ik wil hierop overstappen omdat de maandlasten dan ong 60 euro per maand lager liggen.
Als ik het nu stop zou zetten zou ik per maand nog 35 euro goedkoper zijn (nog bij 300 euro)
Alleen moet het wel mogelijk zijn om kpn helemaal op te zeggen dus geen kosten meer bij hun.
Denk dat ik morgen even ga informeren bij de helpdesken.

Maar volgens jullie is kpn gewoon opzegbaar (ook het adsl signaal van ze)?

||

Verwijderd

60 euro is erg veel...
Welke constructie heb je nu dan met tele2/
Kun je dan via naar 1643 bellen of heb je echt alleen het draadje van de KPN (voor 1643 heb je belbasis nodig, maar is wel super goedkoop..)
Als het in de kostenstruktuur van het bellen zit... dan zou ik er een VOIP account bij nemen.
Ik heb nu voipbuster kost normaal ca 2.85 per maand, volledig gratis bellen vast net in NL. Dus dat kan echt uit. Als je veel naar mobiel belt werkt dat niet...
Tele2 is wel extreem duur met zijn tikken:
http://www.tele2.nl/webwinkel/tarieven/nationaal.xml
Je zou anders overwegen kunnen om te rekenen aan voipplanet tussen oplossing, lokaal helemaal gratis, interlook veel goedkoper dan tele2 en naar mobiel vergelijkbaar.
http://www.voipplanet.nl/tarief-nl.php
Kortom reken dit soort opties eens door en zoek rustig uit wat het beste is.
PS: sinds ik via voipbuster/1643 (bina gratis bel) bel heb ik pas 1.39 via de kpn gebeld deze maand... (die dagen dat ik nog geen voip/1643 had..) en we hadden altijd een behoorlijke rekening bij de kpn, dus dat gaat zeker 20-30 euro per maand schelen..
De voipbuster opties is een test optie 1643 biedt al zoveel voordelen (ik had nl mazzel voipbuster voor 1.30.. ipv 11.40 euro per 120 dagen...)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 15:07 ]

• stefanmarchal
de 60 euro is alleen al abbo geld wat we per maand minder kwijt zijn dan.
Onze constructie nu,
adsl tele2 (via kpn netwerk)
isdn2
belplus
Hiervoor zijn we rond de 100 euro per maand kwijt,
als we alles via de kabel doen zijn we 40 euro per maand kwijt 33 euro internet 7.50 digitaal tv.
telefoon eerste 12 maanden gratis. daarna 4 euro nog wat per maand. Omdat dit een hele strakke prijs is willen we zsm overstappen en vroeg me daarom af of we de kosten van kpn(die we voor adsl betalen) stop kunnen zetten zodat we alleen nog versatel kosten hebben en dit 25 euro pm kost dus nog een besparing van 35 euro pm.
Telefoon kosten is het probleem niet alleen de abbo kosten.

||

Pagina: 1